• Maily

Varför?!

Asiatiska föräldrar brukar vara mer överbeskyddande men din syster är väl svensk? Dock skickar de ofta barnen utomlands till fina boarding schools i mellanstadieåldern där de får bo utan föräldrarna.

• Maily
    mandelskrutten skrev 2019-12-21 23:37:12 följande:
    Ja många av de gör så men min syster har sina barn i en internationell privat skola.

De jag känner därifrån har gått i såna när de varit yngre och sen fått gå i skola utomlands efteråt (från typ högstadiet). Du kan ju höra med din syster om de har såna planer? Fördelen med internationell privatskola är att de får tala engelska, så det blir smidig flytt till andra länder sen. Om du oroar dig för barnens självständighet, menar jag. 

Fast sen med tanke på att det är riots i HK nu så är det inte så konstigt om barnen inte får gå ut själva. Det är ju ett helt annat läge där nu än för ett år sen. Nu kan det ju vara farligt. 

Förmodligen har väl din syster anammat lite av den "asiatiska föräldrakulturen" också där man är mer överbeskyddande jämfört med Sverige, vilket är väl både bra och dåligt. 

Ett glas vin per kväll är inget konstigt, det blir man ju inte påverkad av alls (speciellt inte om hon nu är svensk och inte kines). Dessutom har hon väl nanny till barnen om de är så rika? 

Svar på tråden Varför?!