Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Svenska män är ondskan!!

Var skrev hon det. Hon skrev att våld mot kvinnor begås av även svenska män.

• sextiotalist

Var skrev hon det. Hon skrev att våld mot kvinnor begås av även svenska män.

• sextiotalist
    Postman skrev 2019-12-21 12:47:04 följande:

Jag håller inte alls med henne, har läst lite tidigare krönikor av henne och det hatet som hon anklagar män för sitter hon själv och gör emot män i en utav Sveriges största tidningar. Som man ropar får man liksom svar och det är tidstypiskt för den avsky_män_anda som idag verkar råda.

Sen som vanligt så grundar man sina åsikter på ett fåtal idioter och drar då alla över samma kant. Vi har trots allt en enorm majoritet män i Sverige som varje dag gör enormt mycket bra för oss alla i vårt samhälle.

Skriver hon att de är horungar och andra okvädningsord.

Jag gillar inte allt vad krönikörer skriver, men inte skriver jag hatmail för det.

Så du tycker männen gör rätt?

Att kritisera det som man upplever skevt i samhället innebär inte med automatik att man ska få hatmail

Inte någonstans har jag läst att hon skriver att alla män beter sig som svin, men hon skriver att de män som utövar våld finns i alla kategorier
  • sextiotalist
    Postman skrev 2019-12-21 18:13:54 följande:

Jag kräver långt mer utav en journalist som skriver på en utav Sveriges ledande tidningar än anonyma skribenter på allehanda forum.

Det är inte ledarsidan det rör sig om utan en krönika. En krönika kan skrivas av vem som helst. Du kan skriva en krönika och be att få den publicerad
  • sextiotalist
    Maya84 skrev 2019-12-22 04:34:36 följande:

[quote=80114117][quote-nick]Anonym (vitondska) skrev 2019-12-21 12:34:49 följande:[/quote-nick]

Håller ni med Frida Boisen om att Svenska män är ondskan själva?

Nej, svenska män är inte ondska. Min pappa eller min bror eller pojkvän är inte ondska. Hon är bara så förbannad politiskt korrekt, och vågar inte lyfta eller nämna det riktiga problemet, vilket är att vi har en importerad våg av våld gentemot kvinnor. Inte våga nämna härkomst som att det inte skulle spela någon roll.

Var skriver hon att alla män är onda?

Hon skriver om de männen som är onda, inte om den stora majoriteten män som är vettiga.

Jag är också omgiven av bra män, inga mesiga män. Utan starka män som kan stå upp för sig själva utan trycka ner sin livskamrat mentalt eller fysiskt (Ja, jag tycker kvinnor som beter sig illa också är onda, har en manlig vän som blev fysiskt misshandlad av sin fd fru)
  • sextiotalist
    MotorcycleEmptiness skrev 2019-12-24 00:19:04 följande:

Läst vad hon skrivit några gånger och hon vill bara provocera, det kan man göra på en oseriös tidning som startar drev som slutar med att en teaterchef tar livet av sig.

Hon har bland annat menat att Greta är "vår tids störste ledare" och hon vill att Sverige ska bli ett muslimskt land därför att vita svennekillar har dålig kvinnosyn.

Jaså. Det var verkligen fritt tolkat
Svar på tråden Svenska män är ondskan!!