• Postman

Svenska män är ondskan!!

Jag håller inte alls med henne, har läst lite tidigare krönikor av henne och det hatet som hon anklagar män för sitter hon själv och gör emot män i en utav Sveriges största tidningar. Som man ropar får man liksom svar och det är tidstypiskt för den avsky_män_anda som idag verkar råda.

Sen som vanligt så grundar man sina åsikter på ett fåtal idioter och drar då alla över samma kant. Vi har trots allt en enorm majoritet män i Sverige som varje dag gör enormt mycket bra för oss alla i vårt samhälle.

• Postman
    sextiotalist skrev 2019-12-21 13:20:14 följande:
    Skriver hon att de är horungar och andra okvädningsord.

Jag gillar inte allt vad krönikörer skriver, men inte skriver jag hatmail för det.

Så du tycker männen gör rätt?

Att kritisera det som man upplever skevt i samhället innebär inte med automatik att man ska få hatmail

Inte någonstans har jag läst att hon skriver att alla män beter sig som svin, men hon skriver att de män som utövar våld finns i alla kategorier
    Vart har jag skrivit att jag tycker männen har rätt? Varför vill du tillskriva mig det?

Nej men hon skriver i andra nedsättande former vilket kvinnor är bra på för att sedan bara himla med ögonen och "nää jag skriver aldrig något så fult som män gör". Återigen, lite som man ropar får man svar.

Det är självklart okey att kritisera men hon tillskriver alla män något som ett fåtal utför. Vi vet att det är så gott som 100% män som slår och våldtar, vi alla vet men det är sjukt uttjatat detta nu att allehanda journalister sitter i media och spyr galla över gruppen män om och om igen istället för att fokusera på hur vi kan göra rätt.

Oavsett vad kommer vi alltid ha en grupp kvinnor/män som sitter och hatar på nätet, ge dom inte utrymme att syna istället känner jag. Sen tror jag vi i framtiden kommer behöva strama upp internet, jag skulle välkomna att alla vara t ex tvungna att logga in via sitt bankid eller något för att identifiera sig vem man är. Jag vill ta bort anonymiteten helt på internet för folk verkar inte må bra.

Till sist, hur vet hon att det verken är män hon har fått mail ifrån, det kan lika väl vara en kvinna bakom med manligt alias, allt går att maskera på internet. Det kan också vara flera mail från samma skribent fast under flera alias. Jag tycker hon ska vara försiktig innan hon sätter sig på höga hästar och dömer.

• Postman
    sillson skrev 2019-12-21 13:55:03 följande:
    Var skriver hon "alla män"?
    Hon inleder sin krönika i fetstil med - Från just: Kränkta svenska män ? män som hatar kvinnor.

Sen tror jag stormen också är en följd av hennes tidigare avsky_män krönikor.
  • Postman
    MsFry skrev 2019-12-21 15:07:49 följande:
    Men hon skriver ingenstans att det gäller alla män. Varför då ta åt sig och göra sig själv till en av dem hon pekar ut? Det är ju så korkat så det sjunger om det.
    Skriver hon kränkta svenska män så är då min tolkning att hon har en syn på att det gäller alla. Så jag kan förstå om hon får reaktioner.
  • Postman
    Anonym (Aska) skrev 2019-12-21 15:13:02 följande:

Vad är fel med den rubriken? Arga kränkta män som hatar kvinnor finns även av svensk härkomst. Tillhör man inte själv den gruppen behöver man väl inte ens ta åt sig?
    Felet är att hon klumpar ihop gruppen män för vad ett fåtal gör. Sen tror jag inte det är hela orsaken, hon har tidigare skrivit krönikor där hon har öst ur sig mycket avsky om män så jag tror detta kommer i kölvattnet utav det.

Jag ser inga som direkt tar åt sig utan jag ser som att folk inte håller med henne, tråkigt nog använder de väldigt fula ord.
  • Postman
    Anonym (MajLis) skrev 2019-12-21 15:22:26 följande:

Det du gör är en vanlig typ av feltolkning. Skriver jag om "rödhåriga rullstolsburna" så kommer alla att tolka det som att jag bara avser de personer som både använder rullstol och har rött hår, men skriver jag om "lata rullstolsburna" så kommer många att tolka det som att jag anser att alla som använder rullstol är lata, vilket jag kanske inte alls menar utan jag vill bara ge en känga till en liten skara rullstolsburna som även är oförskämt lata. Så fort det beskrivande adjektivet är något med stark negativ laddning tolkar man det lätt som att det är hela gruppen (män, rullstolsburna etc) som avses. Detta är något man bör tänka på, både när man skriver och om man blivit upprörd över något man just har läst.
    Ja du kan tycka det är en feltolkning men många gör det inte, man måste vara försiktig med det skrivna ordet när man som hon skriver krönikor i en utav sveriges största tidningar. Man kan vara riktigt kritisk till mycket utan för den skulle tillskriva halva sveriges befolkning något som ett fåtal gör. Som sagt så tycker jag personligen att detta skuldbeläggandet av alla män är så sjukt uttjatat och det gör snarare att man tröttnar och för min del inte bryr sig alls.

Hon skrev i en tidigare krönika denna rubriken:

Svenska män, sluta slå kvinnorna ni lever med

www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/3JK8lA/svenska-man-sluta-sla-kvinnorna-ni-lever-med
  • Postman
    Anonym (MajLis) skrev 2019-12-21 15:22:26 följande:

Det du gör är en vanlig typ av feltolkning. Skriver jag om "rödhåriga rullstolsburna" så kommer alla att tolka det som att jag bara avser de personer som både använder rullstol och har rött hår, men skriver jag om "lata rullstolsburna" så kommer många att tolka det som att jag anser att alla som använder rullstol är lata, vilket jag kanske inte alls menar utan jag vill bara ge en känga till en liten skara rullstolsburna som även är oförskämt lata. Så fort det beskrivande adjektivet är något med stark negativ laddning tolkar man det lätt som att det är hela gruppen (män, rullstolsburna etc) som avses. Detta är något man bör tänka på, både när man skriver och om man blivit upprörd över något man just har läst.
    Ditt exempel är knappast en anklagelse mot mer än halva befolkningen.
    Ska man anklaga rullstolsbundna så varför då inte förtydliga med orden en liten skara....små ord men ack så stor betydelse och ack så enkelt för att vara tydlig.
  • Postman
    MsFry skrev 2019-12-21 16:35:08 följande:
    Det ska till en extrem vantolkning för att man ska göra den tolkningen av hennes text. Det är liksom de facto inte det hon skriver. Alls. Och alla de som skickar diverse hat och hot till henne bevisar ju bara att de faktiskt hör till den kategorin hon vänder sig till.
    Håller inte med alls. Som sagt så kan jag förstå att folk reagerar på det, det är ingen ursäkt för att vräka ur sig fula ord men det börjar bli rätt tjatigt med dessa avsky_män_krönikor.
  • Postman
    Anonym (Aska) skrev 2019-12-21 17:17:30 följande:

Fast rent rationellt kan man inte börja varje mening med "Inte alla män men" Tillhör man inte själv gruppen kränkta män visar man ju det tydligast med att snabbt inse att det inte gäller en själv.
    Det går utmärkt att göra krönikor utan att klumpa ihop grupper, man gör ju det i andra sammanhang, så det är inte sååå svårt om man nu verkligen vill. Nu tror jag att hon vill döma "alla" för att jaga "klick" till sin krönika.
  • Postman
    MsFry skrev 2019-12-21 17:30:13 följande:
    Ska vi inte prata om mäns våld och hat mot kvinnor menar du? För det är det hon skriver om. Tycker du att det är jobbigt att läsa? Prova att vara måltavla för våldet och hatet istället...
    Vi ska prata om vissa mäns våld och hat, vi ska helst prata om människor våld och hat för vissa kvinnor och vissa andra grupper kan också. Jag vill helst göra det besvärligt för alla människor att ta till våld eller att hota.

Jag upplever det inte jobbigt men jag har tröttnat på detta avsky_män_tjat som nu har varit i över 30 år eller mer. Det är dags att prova något nytt, att skriva mansnegativa artiklar som ska skuldbelägga samtliga män fungerar inte, tvärt om känns det snarare som eller i alla fall så har det ingen effekt.

Återigen, dessa som hatar, ge dom inte publicitet, är de över gränsen, anmäl och sen tig ihjäl övriga, man spelar dom bara i händerna att skriva om dom.
Svar på tråden Svenska män är ondskan!!