Autumn leaf skrev 2020-08-06 23:24:06 följande:
Vilken resa ni har genomgått. Det är ofta en krokig väg tills man kommer fram till ÄD har jag upptäckt. Man tror knappt man kan klara det men så är man ändå här. Håller alla tummar och tår inför er lucky number three.
Vet ni varför de två ÄD försöken inte fungerat eller ingen som kan svara på? Är det något som de kan göra annorlunda till ert tredje försök? Använder ni samma klinik och samma donator?
Väntar ni pga Corona eller stimulering av donator?
Är ni nöjda med AVA Riga?
Du har kanske redan förklarat i tidigare inlägg, är ju en imponerande lång tråd!
Efter att det andra ÄD-försöker misslyckades ville kliniken att jag skulle genomgå en hysteroskopi för att se varför två embryon av god kvalitet inte fäst. Hysteroskopin gjordes i Sverige och där kunde de konstatera sammanväxningar i livmodern, troligtvis efter skrapningen som fick göras efter mitt missfall. Så nu har jag gjort en ny skrapning och ska göra ytterligare en skrapning inför nästa återföring + att de satte in en spiral emellan för att förhindra nya sammanväxningar. Vi skulle ha börjat planera inför nästa återföring i början av juni, så om vi kan starta i nästa månadsskifte är jag ändå rätt nöjd med tidsförhållandena.
Angående beslutet att gå över till ÄD så var det faktiskt Cilla i podden ?Jag vill ha barn? som hjälpte mig vidare. Hon satte ord på min ångest: ?genpanik? och fick mig att förstå att gener inte är så viktigt och att majoriteten, för att inte säga alla som gjort ÄD, väldigt sällan ens tänker på att barnet inte har ens gener när barnet väl är fött. Rekommenderar verkligen den podden till alla, som lixom jag, hade enorm ångest över att behöva acceptera att ÄD troligtvis var det enda alternativet för oss.