Vi som planerar äggdonation 2020
Hej!
Ny i denna tråd men lång erfarenhet av barnlöshet, ÄD och immunologisk utredning och behandling. Känner igen flera namn från andra trådar, även om vi tagit en längre paus i våra syskonförsök. Undrar om ni som gör privat ÄD i Sverige, vilket det verkar vara i tråden, vart ni har vänt er? Har gjort syskonförsök via Livio Umeå som länge varit enda privata alternativet och nu när vi kommit fram i deras kö igen så verkar det som att några andra kliniker kommit igång och erbjuder ÄD? Undersökte detta noga förra våren, men då avvaktade alla kliniker även om lagändringen var gjord.
Nya prisuppgifterna från Umeå är 89000kr för ÄD, vilket är typ 20000kr mer än för två år sedan. Vad betalar ni andra, både i Sverige och utomlands?
Jag behöver också hjälp med att få till en hysteroskopi, även om jag gjorde en i Aten i samband med föregående försök, och säker en lösning här på hemmaplan. Ni som har gjort hysto har ni fått det via landstinget och har ni behövt driva den frågan själva?
Slutligen tar jag tacksamt emot tips på hur jag löser progesteroninjektioner och nedregleringsspruta om min klinik inte vill ordinera det? Tack på förhand för input och erfarenheter :)