bellis2 skrev 2021-01-06 12:34:38 följande:
Vi är nog många som hamnar i ett sådant läge och jag tycker det är helt förståeligt. Att gå igenom IVF är jobbigt, att göra det i utlandet ännu jobbigare. Att få gå igenom detta och få ihop det under en pandemi med all ovisshet, det är bara hemskt. Som du skriver, att få ihop allt praktiskt, kostnaderna skenar iväg, motgång efter motgång, skjuta upp på behandlingar, inte veta om man kommer iväg eller inte osv. Det är också svårt för andra som inte gått igenom sådant att förstå, brukar ju vara så.
Men ge inte upp nu när ni bytt klinik. Det var väl någon annan i tråden (kommer inte ihåg vem) som kom iväg dit och det gick bra? Vi får alla försöka tänka på slutmålet, trots all oro och ångest som medföljer.
Sussna85 skrev 2021-01-06 14:57:38 följande:
Håller så med er båda två,bara det praktiska just nu med allt som hör till,bara det är tillräckligt. Sen allt som kommer med pandemin därtill,där för mig det jobbigaste är ovissheten om just resandet och om kliniken väljer att ha fortsatta behandlingar etc.
Men jag hoppas allt ska vara värt alla mödor,oro och pengar. Eller det kommer det att vara såklart,bara man lyckas och får hålla en liten i famnen<3
Tack! Nu går jag över till 2021-tråden. Ses där!