UndrandeSökare skrev 2020-01-10 23:17:30 följande:
Vi började med att maila kliniken och boka in ett besök, reste dit för semester och provtagning, samt köpte alla mediciner direkt på plats, jag gjorde vul hos dem och de satte nedregleringssprutan på mig i skinkan på kliniken. Andra personer här kan ha gjort på samma eller gjort på andra sätt.
Börja med att kontakta olika kliniker och jämför vad de kan erbjuda er är mitt tips.
Lycka till.
Tack så hemskt mycket! Jag tror det är nog bäst att göra så, och angående mediciner, osv, så frågade jag mest därför att jag helt enkelt var nyfiken på hur det funkar, eftersom rent intuitivt verkade det vara lite svårt att ordna hela medicinering och processen när man kör i ett annat land. Men kanske det är jag som har ett begränsat tänkande just nu. Men det är ju därför jag är har, att breda ut horisonterna och få lite kunskap och läsa om era erfarenheter.
Det finns jättemånga kliniker utomlands vad jag har hört och jag delade dem upp i mitt huvud i två grupper när det gäller destinationer; dels finns dem i länder som låter bra som semesterorter (att du sade att ni reste för semester till platsen där ni valde klinik gjorde mig faktiskt tänka på detta och jag tänker mer på stater som Cypern eller Spanien nu, men visst kan man också ha semester i Ryssland!) och andra i östeuropeiska staterna. Är det något i detta? Eller är det bara framstående läkare som finns där och det var det? Jag har aldrig hört talas mycket om kliniker i Frankrike, Tyskland, Polen, Nederländerna...
Tack en gång till. Jag ska nog återkomma med frågor eller hänga lite mer här helt enkelt:) Men är jättetacksam för hjälp!