Rätt till neka eller ej?
Hej!
Har ibland funderat på en sak som jag tänkte kolla med er vad ni tycker.
Kanske denna fråga går till de som ofta nekar sin partner sex ?
I ett förhållande är man två stycken, ett givande och tagande, man inleder ett förhållande på bådas vilja och villkor..
Låt oss säga att du älskar din partner, såklart alltid orolig för förlora denna, ser en framtid, vill ha ett lyckligt och fungerande förhållande, alltid vill dennes bästa, vill att allt skall flyta på och minimalt med små bråk.
Du märker att din partner vill ha sex med dig flera gånger i veckan och du nekar gång på gång.
Hur tänker du där?
Tycker du att det känns mer rätt att du skall få din vilja igenom än din partners ? (det är din kropp jag vet men varför han ett förhållande om man inte är villig att dela med sig av sin kropp till sin partner)
Nu kommer väll feminister tända till och säga "vill man inte ha sex så skall man inte ha det!"
Till er med det tankesättet, tycker ni att det är konstigt att det bara blir fler och fler skilsmässor mot vad det var förr?
Efter läst ett x antal trådar ang ens partner nekar sex hela tiden så förstår jag att detta är ett faktiskt större problem än vad många kan förstå.
De som inte är i samma behov av sex som de som är det ser inte problemet i det men bör kanske försöka få en förståelse för de om ni nu vill att förhållandet skall fungera.
Att neka 9 av 10 gånger och sen undrar varför din partner väljer att skilja sig eller vara otrogen känns det konstigt?
Låt oss hitta en liknelse?
Säg tex att du vill åka och träna eller träffa dina vänner, men 9 av 10 gånger så hittar din partner på alla möjliga anledningar till att du inte kan göra det, kommer du då gilla läget i det långa loppet och stanna kvar?
Kommer du då tycka det är ok att få träna eller träffa dina vänner kanske 10 gånger per år bara för din partner vill det?