Anonym (O) skrev 2019-12-19 12:48:33 följande:
Det är helt sant. Men för det första säger jag inte att det är konstigt att han slutat tända på mig, bara att det är tungt att han gjort det. För det andra så pratar jag inte om kroppsligt förfall för att man inte har tid att ta hand om sig utan jag skrev att kroppen förändras av barn. Då syftade jag på graviditeter, förlossningar och ammande. Inte att barnen tar för mycket tid för att ta hand om sig sen.
Det är sant att det händer saker med kroppen som träning eller diet inte hjälper mot. Förändrade bröst, bröstvårtor, lös hud kring lår, rumpa, mage som ej kan tränas bort, bristningar m.m.
Jag som mogen man har inga problem med dessa saker. Jag är inte 19 år i toppform längre och då kan jag heller inte ha tjejer i toppform.
Jag skulle påstå att en mogen man som älskar sin fru inte har problem med dessa saker, att hennes kropp genomgår förändringar. För min egen del så är det inte alltför överviktig och höfter bredare än midjan som får mig upp i varv. Vikt, fettvalkar, slapp hud m.m. är inget problem så länge jag är kär.