Nyfiken och glad skrev 2019-12-20 16:20:51 följande:
Ett par saker ts.
Det låter helt fruktansvärt och orimligt att leva som du väljer att göra.
En teori som inte varit uppe är om han kan vara gay? Eller asexuell?
Mer vanligt än man tror/vet att män (främst, men även kvinnor) kämpar länge för att passa in i en social mall; man gängar sig och skaffar barn fast det inte känts helt rätt. Efter en tid kommer känslor ikapp och man klarar inte längre att hålla teatern igång..
Skammen gör att man sedan låser in sina känslor, förtränger. Kanske vågar man inte komma ut, kanske är man rädd för vad som kommer hända, kanske skäms man inför föräldrar etc.
Oavsett vilket;
Om du tänker dig in i läget att ditt barn hamnar i en sån relation som du är i.. hen sitter fast och mår lika dåligt som du nu gör - vad önskar du att ditt barn gör?
För mig vore det enkelt:
Inget är så viktigt att det är värt att leva ett kärlekslöst liv, stympad och inlåst känslomässigt.
Man gör sina barn en enorm otjänst att tvinga dem leva med (minst) en olycklig förälder.
De mår och utvecklas bäst av lyckliga föräldrar oavsett om de är skilda eller ej.
Då lär de sig att ta ansvar för sin egen lycka, att ta för sig av livet.
Ledsen att säga det men i din situation lär sig barnen att acceptera ett ofullständigt liv och en tillvaro som offer.
Sluta fokusera på mannen, han är inte din ?man? längre, han är någon som bor under samma tak, en inneboende som råkar vara far till ditt/dina barn. Vill du leva ett lyckligt luv så måste du ta ansvar för dig själv och agera.
Anonym (Y) skrev 2019-12-20 16:44:14 följande:
Vill inte vara "sån" men kan han ha träffat någon annan?
Jag förstår att du mår hemskt dåligt i detta förhållande ts. Man ska inte behöva må så som du gör, aldrig.
Kram på dig.
Han kan ha träffat nån annan, men jag har svårt att se när han skulle ha tiden till att hålla igång det. Men visst, det finns ju folk som träffas på jobbet så där har jag ju ingen koll förstås.
Gay tror jag inte (men vem tror det om sin man egentligen).
Asexuell är han i alla fall inte. Han har haft stor sexlust tidigare. Och han onanerar fortfarande så han har nog sexlust nu också men inte till sex med mig.
Jag hade haft jättesvårt att ge råd om det vore nåt av mina barn det gällde. För mig är inte valet så enkelt. Visst hade valet varit enklare om vi inte hade haft barn ihop men det hade inte varit ett enkelt val då heller. Så jag stannar inte enbart för barnen / min vilja att vara med barnen på heltid.