• caramia

Fler över 40 som planerar barn?

Jag och sambon gav för ett tag sedan upp om att försöka få ett syskon till vår son. Efter ett års försökande, vilket resulterade i fem missfall kände jag att jag inte orkade försöka mer.

Men nu känner jag att jag mig ändå redo att ge det en sista chans till under nästa år. Jag vet att det inte kommer bli lätt, så jag undrar om det är fler som är på samma resa och vill följas åt?

• Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?
  • Lyra78

Jag hänger gärna med här :) ! Jag är 41 och maken 35, vi har två barn sen innan. Vi har försökt i över ett år men endast en kemisk grav så här långt. Jag har egentligen velat försöka länge, men kronisk migrän med allt det fört med sig har satt stopp på planerna. Nu när det äntligen finns fungerande mediciner verkar kroppen inte klara av att bli gravid längre. Vi har haft paus några månader eftersom jag fick en livmoderinflammation men kör igen den här månaden. ÄL den 31.12 och BIM 13/14:e. Hoppas så!

• Lyra78
    caramia skrev 2020-01-02 22:44:34 följande:

Här är det ett tag till BIM. Är mitt i pricka-rätt-fasen. Min menskoll-app säger mig att jag har ägglossning idag. Ömma, ådriga bröst, illamående och känslighet säger detsamma, så jag kunde inte missa chansen även om jag var svintrött ikväll. Hoppas på det bästa.

Nu kommer jag vara skengravid hela vägen fram till BIM ????

Samma här Skrattande. Dag tre/fyra för mig och redan skengravid Skrattande.
  • Nykär15
    Solros2 skrev 2020-01-02 19:11:19 följande:

Hoppas ni lyckas direkt när ni önskar! Skriv gärna hur det går senare till höst! Lycka till med studier !

Japp! Uppdaterar när vi är igång, får se om en lyckas hålla sig från försök nu! Hade ju tänkt ha spiralen kvar till sept och dra den då, men nu blev den ju abrupt bortplockad och tankarna satte igång ett år för tidigt :/
  • Etaj

Hej

Får jag vara med här! Jag är inte 40 än men ack så nära, fyller 39 år i sommar.

Jag har 4 barn från ett tidigare förhållande.

Jag och min sambo vill så gärna få ett gemensamt barn.

Fick ett mf och ett ma under 2019, så hoppas på ett + nu i januari 2020.

• Grilimy
    caramia skrev 2020-01-02 22:44:34 följande:

Här är det ett tag till BIM. Är mitt i pricka-rätt-fasen. Min menskoll-app säger mig att jag har ägglossning idag. Ömma, ådriga bröst, illamående och känslighet säger detsamma, så jag kunde inte missa chansen även om jag var svintrött ikväll. Hoppas på det bästa.

Håller tummarna! :) Jag har ÄL på tisdag och har börjat äta membrasin, dock bara en om dagen så det gör väl kanske ingen nytta. Man skulle tydligen äta i fyra månader innan det gav effekt.
  • Solros2
    Etaj skrev 2020-01-03 17:59:46 följande:

Hej

Får jag vara med här! Jag är inte 40 än men ack så nära, fyller 39 år i sommar.

Jag har 4 barn från ett tidigare förhållande.

Jag och min sambo vill så gärna få ett gemensamt barn.

Fick ett mf och ett ma under 2019, så hoppas på ett + nu i januari 2020.

Hej och välkommen! Visst får du vara med här!! Önskar dig lycka till !
  • MamiA39
    caramia skrev 2020-01-02 22:48:24 följande:

Glad gubbe skulle det vara, men blev frågetecken. Skumt.

Idag visade ägglossningstestet glad blinkande gubbe för mig ???? så nu kör vi!!
  • MamiA39

Kan någon ge mig info om munkpeppar och hur ska man äta det? Har någon provat?

Idag visade ägglossningstestet hög chans, så nu hoppas jag på maximal chans i morgon-övermorgon ????

• MamiA39

Kan någon ge mig info om munkpeppar och hur ska man äta det? Har någon provat?

Idag visade ägglossningstestet hög chans, så nu hoppas jag på maximal chans i morgon-övermorgon ????

• Etaj
    Solros2 skrev 2020-01-03 19:28:56 följande:

Hej och välkommen! Visst får du vara med här!! Önskar dig lycka till !

Tack så mycket :D och detsamma!
Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?