Inlägg från: Solros2 |Visa alla inlägg
  • Solros2

Fler över 40 som planerar barn?

Hej ! Lite uppdatering gjorde ett test nu imorse med första urin men den är helt blankt! Ska ha mens nu 25/1 börjar ge upp hoppet:(

Det är andra försöket nu efter missfall!

Hoppas för er går det bättre ! Jag testar mig söndag om inte mensen har kommit!

• Solros2

Hej åkte in akut med ambulans på morgon med mycket smärtor i buken! Trodde att jag var gravid kanske ! Men där visade ej gravid ! De undersökte ite äns mig förutom blodprover! De misstänker Sten !

Hoppas jag har inget annat! Fick en voltaren spruta och morfin !

Får se o imorgon kommer mensen !

• Solros2
    UndrandeSökare skrev 2020-01-24 17:33:16 följande:

Är det gallsten eller njursten läkarna misstänker?

Njursten !!
  • Solros2
    UndrandeSökare skrev 2020-01-24 18:32:59 följande:

Beklagar om du fått njursten. Blev du inlagd för mer undersökningar? Eller blev du hemskickad sen efter du fått smärtstillande?

Tack snälla! Fick åka hem efter 5 timmar ! De undersökte inte mer mig ! Jag får remiss om 2 v för att röntga se om stenen finns !
  • Solros2
    AndraSladdis skrev 2020-01-28 21:34:22 följande:

Lycka till själv också! För du ska väl försöka igen nästa cykel? Kram.

Tack så mycket!! Ja absolut ska vi försöka igen! Håller Sten hård tummarna för oss alla !!

Kram
  • Solros2
    Etaj skrev 2020-02-07 12:26:18 följande:

Tror jag plussade imorse, väldigt svagt men ändå ska testa om nån dag igen....

Stort grattis
  • Solros2
    NiMi12 skrev 2020-02-09 19:36:42 följande:

Idag är det tre veckor sedan jag slutade med p piller och jag har fortfarande inte fått någon mens. Testade på kul ett äl test och fick fast glad gubbe. Vilken chansning, äl precis idag.

Svårt att räkna ut BIM men borde vara om ca två veckor.

Wow vilken tur ! Hoppas det blir nåt denna månad ! Håller tummarna för oss hade själv positiv i fredags tror jag lägger bild på min ägglosning test

• Solros2
    NiMi12 skrev 2020-02-09 20:48:15 följande:

Verkligen tur! Det hoppas jag med, men räknar med att det kommer ta några månader minst.

Håller tummarna för oss båda jag med :)

Tack
  • Solros2
    blomma79 skrev 2021-01-12 14:17:55 följande:

Fick missfall för 10 dagar sedan , graviditetstestet visar fortfarande positivt så får hoppas det avtar inom 2 v? Bara längtar tills vi kan försöka igen,har 3 barn sedan innan men har nu fått 2 missfall på raken , antagligen pga att jag är 41 år och 3 månader gammal? Hooppas man lyckas nästa gång! Är det vanligt med tex 3 missfall i rad i min ålder? Köpte q10 och det står att man inte ska överskrida maxdosen. ( 3 tabletter som totalt är 90 mg) men när jag läser om rekommendationer för att förbättra äggkvaliten så ska man ta minst 500 mg / dag? Så jag kan överskrida maxdosen utan att det är farligt , nån som vet?

Det var tråkigt att höra! Jag har fått 3 missfall också inom 3 år senast var gravid föra året och fick misfall i v 8 ! Inget fel på mig men har inte lyckats behålla graviditeten! Jag fyller 43 år i år men hoppet är borta ! Hoppas du blir gravid snart igen och att det blir bra till slut! Lycka till
  • Solros2
    Nykär15 skrev 2021-01-15 08:08:29 följande:

Inte skrivit mycket det sista...är 43 år (44 i mars) och hade MA i v 11 i juni....sen har det inte hänt något trots ihärdiga försök och fina cykler. Har dock bara 1 äggledare kvar så flera försök är ju ändå meningslösa men man vet aldrig vilka...det är rätt tungt.

Men, idag ska vi till kliniken och göra ultraljud på äggstockarna och se om de tror på dem och vill göra en stimulering för att kanske kanske få göra IVF. Känns som vi plockar upp vårt sista halmstrå nu....håll tummarna snälla!

Lycka till ! Håller tummarna för er ! Skriv gärna hur det har gått! Kram
  • Solros2
    Nykär15 skrev 2021-01-15 14:16:10 följande:

Det gick bra! 8-9 aktiva blåsor och vi ska köra igång stimulering på nästa mens är planen, bara det ser ok ut för kliniken veckan det blir plock då de bara får göra 20/vecka enligt nya regler pga Corona. Så vet mer första cykeldagen då jag får besked om vi ska köra igång eller ej!

Hoppas innerligt det blir många så ett plock blir av !!

Åh skönt att höra lycka till nu ! ????
Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?