Fulkultur skrev 2020-03-06 19:52:40 följande:
Jag vågar inte uttala mig angående hypotyreos, men gå till VC och testa så slipper du tänka på det. Kan ju likaväl vara ingenting.
Monitorn visar hög fertilitet vid höjning av östrogen, och maximal vid höjning av LH. och så går den att använda till gravtest också, och lagrar info 6 månader bakåt (om jag minns rätt). Så den är nog väldigt mycket som de digitala, men med lite extra funktioner.
Jag avskyr ca alla aspekter av gyn, och kan absolut förstå din oro, även om det inte är helt sannolikt att de skulle vara så okänsliga. Samtidigt skulle jag faktiskt vilja att de sa till mig att det är extremt liten chans om de såg tecken på det. Fast på ett hyggligt sätt då.
Hur länge har du försökt bli gravid och tar du några mediciner eller kosttillskott? Använder du ÄL- test? Har du barn sen tidigare?
Jo jag ska gå och testa hos VC, det är bra att få det gjort tänker jag. Är det nåt kan ju det minska chansen att bli gravid om man inte får medicin.
Ah det låter likt fast förutom lagringen då :) Jag använder premom-appen och den lagrar också äl-testen.
Det låter jobbigt. Jag avskyr tandläkaren men just gyn känns okej. Jag är ganska säker på att jag skulle få höra att chansen är väldigt liten. Jag gjorde ett amh-test för typ ett år sen som visade väldigt lågt :/ och är orolig att det är ännu lägre nu men vill inte tappa hoppet. Har ingen möjlighet för äggdonation eller så nu så måste fortsätta försöka. Tänker också att om man får veta att det är svårt kanske man ställer in sig på det psykiskt och så blir det ännu svårare ><
Jag har ett barn som jag fick för fyra år sen. På andra försöket då, men det ändras ju fort. Jag använder äl-tester sen 2 mån tillbaka. Första mån fick jag maxutslag på dag 8 i cykeln och nu denna cykel inget maxutslag men "hög fertilitet" kring dag 10-12. Så något är ju knasigt men jag håller tummarna att det ser bättre ut nästa mån. Jag tar inga mediciner, bara folsyra, multivitamin och extra d-vitamin. Och primolut nor ibland.