Inlägg från: Grilimy |Visa alla inlägg
  • Grilimy

Fler över 40 som planerar barn?

gunbran skrev 2020-06-04 16:56:30 följande:

Håller mina tummar att det går vägen. Lycka till!

Tack snälla :)
  • Grilimy

Nån som har koll på ivf? Jag ska ju börja med sprutorna för att bromsa ägglossningen i kväll. Men jag har haft en stark äl värk hela em/kvällen. Vad händer om jag redan haft äl nu idag?? Kan man ändå plocka resten av äggen nästa vecka eller tillbakabildas dom vid äl? *orolig*

• Grilimy

Andra IVF ultraljudet idag för att kolla äggblåsorna, 10 st fanns det så i övermorgon är det dags för ägguttag! Så fruktansvärt nervös. Livrädd för smärtan... håll alla era tummar att vi får många fina befruktade ägg. :) 

• Grilimy

Plockat ägg idag :) 6 st blev det, i morgon får jag veta hur många som blev befruktade och vilken dag de sätter tillbaka. Hoppas på något ägg i alla fall. :) Men det var en fruktansvärd upplevelse, hoppas jag inte behöver genomgå det någon mer gång. Sen skulle jag vila närmaste dagarna och ta det lugnt för att inte få vatten i buken, det glömde jag, har gjort massor inför skolavslutningen i morgon. Så jag har så fruktansvärt ont nu och det känns som magen är explosiv. :-/ Men skönt ändå att det värsta är gjort. Nu är det bara att hålla tummar för många fina befruktade ägg och att det fäster och stannar tills det är dags att föda. :)

• Grilimy
    gunbran skrev 2020-06-10 19:30:17 följande:
    Bra jobbat! Men se till att vila nu.

Jag har gjort äggplock inför IVF två gånger och det är ingen angenäm upplevelse. Andra gången blev jag dessutom överstimulerad vilket ledde till extrem smärta. Ändå var jag på väg att göra det en tredje gång, men blev gravid spontant som tur var.

Det är mycket man står ut med av längtan till ett barn. Håller tummarna otroligt mycket att ni får tillbaka ett fint ägg om några dagar. 2 eller 5 dagar odlas de väll i regel.
    Tack :) Ja nu ska jag ta det lugnt, kan inte ens stå upprätt, har så förfärligt ont och magen känns helt uppsvullen. Men det är som du säger, för att få en bebis står man ut med allt. Det är 2, 3 eller 5 dagar sa de idag så det blir fredag, lördag eller måndag :)
  • Grilimy
    Nykär15 skrev 2020-06-10 15:43:23 följande:

Nu är vul gjort och jag fick se en otroligt söt liten böna med pickande hjärta som satt på plats som hen skulle i livmodern <3 så lättad!

Svårmätt så hon fick allt från 6+3 till 7. Det oroade mig såklart då jag räknat 7+5 enligt äl men är eg 7+2 enligt sista mens sa läkaren. Så hon var inte orolig över det och sa att jag inte skulle tänka så och att det är lättare mäta mer korrekt längre fram. Så jag får släppa det nu och njuta av bilden i huvudet av det lilla pickande hjärtat <3

Vad skönt! försök släppa oron :) jag vet att jag själv skulle oroat mig precis lika, men man måste försöka tänka positivt, och nu har du ju fått se ett hjärta slå! vilken underbar känsla!
  • Grilimy
    NiMi12 skrev 2020-06-11 12:18:52 följande:

Det var tomt, så missfallet är bekräftat. Har lämnat blodprov idag och ska göra det på måndag igen för att verkligen se så HCG sjunker.

Så ledsen, så besviken. Läkaren sa att jag ändå var bra att jag kan bli gravid och att det i min ålder är 50 % risk för missfall. Han var supertrevlig och beklagade missfallet flera gånger.

Tur att jag har min lilla stjärna på ett år här hemma. Vi får kramas lite extra idag.

Så sorgligt :( Jag fick ut mitt MA 25 april i vecka 10. Sörjer det än, men det måste få ta den tid det tar. Krama din ettåring och tänk positiva tankar inför nästa äl. 
  • Grilimy

Alla 6 äggen som plockades ut igår har blivit befruktade fick jag veta idag. :) Det känns jättebra! Hoppas de utvecklas som de ska också. Tillbakasättning på måndag. 

• Grilimy

Alla 6 äggen som plockades ut igår har blivit befruktade fick jag veta idag. :) Det känns jättebra! Hoppas de utvecklas som de ska också. Tillbakasättning på måndag. 

• Grilimy
    Jagochdublirvi skrev 2020-06-11 19:55:40 följande:
    Såg att du är lika gammal som jag och att ni fått hjälp på en privatklinik. Får jag fråga vilken det är? Funderar på ett barn till men den klinik som vi hjälpte oss sist (resultatet är snart sex år) hjälper inte oss pga min ålder
    Jag går hos Livio. De sa egentligen också att jag var för gammal, hade precis fyllt 43 när vi ringde. Men jag fick i alla fall göra AMH till att börja med och när det låg på 1,6 så fick vi komma på kontroll och samtal och sen beslutade de sig för att hjälpa oss. :) Så tacksam för chansen!
Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?