Inlägg från: Nettis81 |Visa alla inlägg
  • Nettis81

Fler över 40 som planerar barn?

Hej! Jag är 39 år och hoppas jag får hoppa in här ändå? Känns mer rätt här än i de andra trådarna. Jag har två barn sedan tidigare, 9 och 13. Har en ny man i mitt liv och vi försöker nu skaffa ett gemensamt barn då han inte har några sedan innan. Slutade med piller i nov, fick + på BIM-4 men idag kom mensen så det ville sig inte???? Men vet vi iallafall att det går även om man blir jäkligt ledsen. Så nu får man vänta och hoppas att man har ägglossning denna månaden????????

• Nettis81
    Grilimy skrev 2020-01-11 16:07:19 följande:

Hej! Samma här, försöker med ny man som inte har barn innan, jag har flera barn. Dock inte lyckats med något plus än. Försökt sen augusti. Blir så ledsen varje mens. :(

Å jag vet hur det känns och den långa väntan mellan varje mens och ägglossning ????, med mitt första barn tog det drygt 10 månader innan det tog sig och då va man ju ändå ung. Blev paff när det tog sig på första försöket nu, men som sagt det blev ju inget tillslut ändå. Ska inte testa INNAN Bim fler ggr???? Har beställt Natural Cycles idag, använder du det? ( Har inte hunnit läsa igenom tråden än)
  • Nettis81
    Maily skrev 2020-01-11 19:31:04 följande:

Jag har natural cycles, tycker att det är jättebra att tempa. Tydligen är det så att ju äldre man blir, desto större risk att ägglossningen kommer tidigare än vanligt och då kan man ju råka missa den annars. Med NC eller liknande app så ser man när den är 

Ska bli spännande att prova den ???? Jag har alltid symtom vid ägglossning, sjukt ont i äggstockarna så jag vet ofta när den är men ännu bättre om man kan veta exakt????????
Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?