Solblomma30 skrev 2019-12-16 21:55:26 följande:
Om man bara tittar på fotona högst upp i tråden så tycker jag att man ser stor skillnad mellan -2 och BIM. Egentligen är det mest intressant att jämföra tester med 48 timmars mellanrum eftersom hcg fördubblas på 48 timmar. Så testar man oftare ser man kanske inte jättestor skillnad. Men om du jämför testet från -2 och från BIM så ser du att det senare testet faktiskt ser ungefär dubbelt så starkt ut som -2-testet.
Sen är det lurigt det där med morgonurin. Anledningen till att man rekommenderar det är att man troligen inte har druckit så mycket under natten och därför har mer koncentrerat urin på morgonen. Men. Samtidigt har ju urinen i blåsan legat länge och är egentligen en blandning av urin från gårdagens kväll fram till morgonen. Alltså är hormonnivån i urinen också en blandning av gårdagens hormonnivå och dagens. Det bästa, tycker jag, är att stiga upp och kissa utan att testa, hålla sig i en kvart/halvtimme eller så och sen kissa igen, och denna gången använda urinen för graviditetstest. Gör man så så får man superkoncentrerat urin med bara dagens nivå av hormoner. Det brukar ge mig som allra starkast streck på både ÄL-test och graviditetstest.
Testar du och jämför tester så ska du egentligen bara jämföra tester från samma tid på dygnet. Testar du efter frukost/lunch/middag så har du ätit och druckit en del vilket späder hormonnivån i urinen.
Lycka till! :)
Wow! Tack för att du tagit dig tid för ett sådant utförligt svar! Tack!
Antar att det bara är att vänta och se hur det utvecklar sig (som alltid!). Man är ju inte alltid rationell, särskilt inte när man är rädd.
Samtidigt som jag önskade få höra era spontana tankar och erfarenheter.