Kan AMH värdet stiga, hur gör man så?
Hej,
Jag och min sambo har försökt få barn i 6 månader utan resultat. Jag är 31 år och han 33. Av en ren slump valde jag att boka in oss på en privat klinik för och ta reda på hur vår fertilitet såg ut. Det kom som en chock när vi efter jul fick reda på att min äggreserv var låg (amh 0,1). Tur i oturen.. Hela livet vände upp och ner.
Vi har gjort ett IVF försök med korta protokollet, utan resultat. Ska snart in på 2:a omgången med långt protokoll.
Min fråga handlar egentligen inte om hur stora mina chanser till graviditet är, utan jag har en helt annan fundering som jag hoppas någon med samma erfarenhet kan svara på.
Nu när jag är mer påläst om min cykel, sekret, ägglossning, känslor innan menstruation med mera, har jag kommit fram till att mitt fertila sekret blivit helt obefintligt. Jag har ägglossning (enligt stickan) och jag kan även känna när ägglossningen är på väg. Dock inget sekret under hela den fertila veckan. Har någon som haft/har låg äggreserv samma erfarenhet och vad kan det i såna fall bero på? Jag har en menscykel på 23-25 dagar.
Tacksam för svar.