• lak78

Kan AMH värdet stiga, hur gör man så?

Mitt amh låg i december 2017 på mindre än 0,1. Fsh på 23. Oregelbunden mens hade jag också. Läkaren jag träffade sa att det skulle vara helt omöjligt för mig att få barn, om jag inte gjorde en avancerad form av IVF privat utomlands, då mina värden och min ålder hindrade IVF finansierad av landstinget. Hon sa att jag skulle ha 3 procents chans att lyckas om jag gjorde den här IVF:en.. Eftersom jag blivit gravid relativt snabbt innan dess, men fått missfall, frågade jag om det inte kunde vara värt att försöka naturligt ett tag först, kanske ett halvår? Läkaren sa att jag inte hade ett halvår på mig, och att det definitivt aldrig skulle lyckas den naturliga vägen. Jag blev förtvivlad, men började desperat söka information på internet. Jag hittade till boken Inconceivable av Julia Indichova. Rekommenderar för övrigt den starkt. Jag testade några olika grejer, kinesisk örtmedicin, akupunktur, yoga, en kost utan socker, gluten och mjölkprodukter. Vad av detta som hjälpte vet jag inte, kanske inget, fast personligen tror jag att det var en kombination av allt. Men det är viktigt att få hitta sin egen väg tror jag. Hur som helst, som jag beskrev ovan; den där läkaren sa för drygt två år sedan att jag inte ens hade ett halvår på mig. I mars 2019 tillverkades på naturlig väg min fine son, som nu är två månader gammal. Det finns hopp! All lycka till dig.

• lak78
    Försökermedivf skrev 2020-02-13 10:14:16 följande:

Blir så lycklig av att höra historier likt detta. Stort grattis till er!

Tack! ????. Tyckte det var viktigt att dela min historia på dessa trådar, då jag själv fann tröst och hopp när jag läste liknande historier under tiden vi försökte.

All lycka till med syskonförsöket. ????
  • lak78
    lak78 skrev 2020-02-13 19:17:35 följande:

Tack! ????. Tyckte det var viktigt att dela min historia på dessa trådar, då jag själv fann tröst och hopp när jag läste liknande historier under tiden vi försökte.

All lycka till med syskonförsöket. ????

Oj. Ny här, så vet inte hur jag fick till frågetecknen. Skulle vara smileys.
Svar på tråden Kan AMH värdet stiga, hur gör man så?