Lively skrev 2019-12-11 15:30:52 följande:
Åh tack snälla för ditt svar. Jag är så rädd att framstå som för krävande. Förmodligen bereror sonens beteende till viss del på att han är ensambarn och att det länge varit bara han och pappa och nu kommer jag emellan. Men så här kan jag inte ha det. Frågan är om min pojkvän inte gjort något åt det om han varit missnöjd? Tar jag upp det känner jag mig så needy.
Needy? För att du vill rå om din pojkvän själv en natt eller en kväll? Sätt dig ner lugnt och städat - utan sonen (skicka hem honom till nån av hans kompisar - nån kompis har han väl?). Berätta hur du känner! Att ni faktiskt är ett par och att relationen behöver vårdas. Det handlar inte om att du ska ta pappan ifrån barnet - eller tvärtom - utan att det handlar om att ni är ett PAR. Inte två åldringar i 80-årsåldern som på ålderns höst skaffat separata sovrum för nattrons skull. För nån nattro vill du väl inte ha?
Får du ingen förståelse från din kille så gör slut. Du verkar vara för ung för att vara i en sådan relation. Barn skall gå först - men de skall inte få kräva 100% uppmärksamhet alltid. De får lära sig att vänta på sin tur, att stå tillbaka ibland. Den lillkillen kommer bli odräglig.