Inlägg från: Önskarbebis2020 |Visa alla inlägg
  • Önskarbebis2020
    Mezzy skrev 2020-01-11 08:05:18 följande:

ÄNTLIGEN!! :) Kan inte tro att det är sant! Hoppas nu bara denna lilla vill stanna kvar! <3

Stort grattis, vad kul

Jag plussade i torsdags med testa tidigt test och tog ett digitalt igår kväll är också helt chockad, sambon också <3
  • Önskarbebis2020
    Lyra78 skrev 2020-01-11 10:57:36 följande:

Jag börjar så småningom förbereda mig för mens. Fortfarande hög temp och ömma bröst, men totalt blanka stickor vid Äl+12 så känns rätt kört ändå. Så psykiskt påfrestande denna berg-och-dalbana av förväntningar och besvikelser . 

Har du provat med testa tidigt test?

Jag testade med predictor early ÄL+11 och fick svagt plus, starkare igår morse och sen igår kväll plus på digitalt. Menar att det kan ta en stund för hcg att nå känslighet 25
  • Önskarbebis2020
    Lyra78 skrev 2020-01-11 12:14:20 följande:

Tack . Det var faktiskt ett vanligt jag testade med idag (med tidigt för en par dagar sedan), tyckte jag ändå borde ha sett ett ynka liten skugga om det var något där. Förra graviditeten plussade jag svagt på +11 med vanligt. Men kollade just min första graviditet och tydligen var det först på +15 som jag såg nåt då med vanligt, så ska nog inte tappa hoppet riktigt ännu. Har ett tidigt kvar så det får bli imorgon då :). 

Hur mår du? 

Åh okej! Håller tummarna för dig!

Jag mår bra tack mådde sämre imorse, lite illamående då, men annars känner jag mig knappt gravid faktiskt.
  • Önskarbebis2020
    Mikkans skrev 2020-01-11 19:49:15 följande:

Ni som tempar? Hur gör ni på helger? Jag har tempat nån vecka och det diffar rätt mkt dag till dag? Är det "normalt"?

Jag har ?bara? tempat 2 månader men märkte att jag ibland antingen hoppade över att tempa på helgen (om jag jag super trött och lagt mig väldigt sent) eller att jag faktiskt ställde klockan och tempade snabbt för att sedan somna om
  • Önskarbebis2020
    Supertrio skrev 2020-01-12 07:15:44 följande:

Ni som har plussat, stort grattis!!:)

Vad hade ni för symptom? Hur tidigt kom det? Och vad var annorlunda mot andra cykler?

/ En som inte skulle överanalysera symptom denna gång..;)

Symtom för mig var:

Äl+ 10 = mensvärkskänsla under dagen på jobbet, högg i höger äggstocken på eftermiddagen och sedan riktigt obehagliga ilningar på kvällen när jag skulle sova. Temp låg på 36.67.

ÄL+11= temp på 37.03 visste och tog ett test. Visade svagt plus på predictor early. Fortsatta ilningar, lite ömma bröst.

Sedan på ÄL + 12 tog jag nya test där det hade stegrat och vågade på mig ett digitalt på kvällsurin vilket visade gravid 1-2.

Så för först på ÄL +10 började jag ana, och tempen bekräftade sen. Jag har aldrig fått sån molvärk och sådana ilningar innan. Detta var försök nr 2 för oss.

Det jag gjorde annorlunda denna gång var att ta tillskott av EPA glandin men har ingen aning om det hjälpte min slemhinna. Men gravid blev jag och kanske blivit utan dom också lycka till!!
  • Önskarbebis2020
    Loea skrev 2020-01-12 10:17:00 följande:

Vad är EPA glandin och på vilket sätt hjälper det slemhinnan? :)

Så här står det bland annat ? EPA Glandin kan hjälpa till för tjockare slemhinna?. I mitt fall som ätit mini piller i över 7 år visste om att slemhinnan var väldigt tunn då jag gjort vul pga ont i ena äggstocken tidigare under 2019. Så jag provade att ta 1-2 kapslar fram till 1 dag innan ÄL. Mycket viktigt att sluta ta dom när ÄL varit. Men som sagt har ingen aning om det var det som gjorde att vi blev gravida
  • Önskarbebis2020
    Mikkans skrev 2020-01-14 16:08:48 följande:

Ja de verkar sitta på sidan typ.. men de gjorde oxå mitt kontrollsträck och gissningvis beror de på hur testet är fastsatt och inte annat.. jag testar med ett nytt från Lloyds i morgon så får vi se.. Hoppas för oss båda!!

Jag vill annars rekommendera predictor early som mäter ifrån 10. Tycker dom var superbra och tydliga. Finns bland annat på apotea att beställa
  • Önskarbebis2020
    Mikkans skrev 2020-01-14 16:27:12 följande:

Tack! Vet du hur starkt ett test bör vara på BIM?:)

Tyvärr inte. Mina tester såg ut så här: ÄL+ 11 och ÄL+ 12 (predictor early) och sedan ÄL+ 16 (typ bim+2) (clear blue).

• Önskarbebis2020
    EllieB skrev 2020-01-14 19:22:04 följande:

ni som +:at vad hade ni för symptom innan mensen skulle ha kommit?

jag märkte att först fick jag mycket molvärk ÄL+10 (var helt 100 på att mensen skulle komma) och hade ilningar på kvällen (anade lite då) och sen på ÄL+11 flög tempen upp och då testade jag och jag fick positivt på predictor early,
  • Önskarbebis2020
    Sofieelises skrev 2020-01-15 09:23:19 följande:

Tog ett rfsu igår som var blankt, idag ett svagt rosa streck?! Vågar man hoppas? Kan verkligen inte tro att det är sant.. Äl+11.

Jag ser också håller tummarna för dig!! Ta ett om någon dag igen. Jag plussade som sagt på ÄL+11 men då på ett early och jag tog digitalt dagen efter som visade gravid
  • Önskarbebis2020
    Supertrio skrev 2020-01-20 05:51:26 följande:

ÄL+10 och tog nyss ett early predictor.. både jag o min sambo kan se ett svagt ljusrosa streck!!! Tror jag svimmar nu. Vågar inte tro att det är sant! Hjälp:)))

Så var det för mig också på ÄL+11 och sen på ÄL+12 hade det stegrat Det är jobbigt och läskigt att veta så ?tidigt? men jag är i v 6 nu (5+1) och ännu har allt gått bra vad jag vet. Stort lycka till och grattis!!
  • Önskarbebis2020
    Supertrio skrev 2020-01-20 17:20:33 följande:

Imorse på ÄL+10 tog jag detta predictor early. IRL ser man ett ljusrosa svagt streck:) Köpte fler early test som jag ska tänkte ta imorgon och på onsdag. Hittade dock ett vanligt RFSU-test i badrumsskåpet, alltså inte ett tidigt gravtest, som jag tog nyss. Fick detta:

Vad tror ni?:))

Jag säger grattis
  • Önskarbebis2020
    MissJibs skrev 2020-01-25 08:08:09 följande:

Ngn som känner igen att d drar/spänner i livmodern innan plus? Vet inte var i cykeln jag e pga missfall. Blödde ju från mensdag o 21 dagar framåt. Tog ett Babyplan testa tidigt imorse o kunde skymta ngt vääääldigt svagt. Men jag vet inte hur jag ska tolka d. Jag såg d me blotta ögat, behövde inte vinkla eller dylikt. Kom inom tidsramen för när testet ska läsas av. Hade äl flytningar i söndags o tycker därför d borde va oerhört tidigt för ett tidigt plus.

Jag hade ilningar och spänningar Innan bim och jag var gravid plussade då på ÄL+11.
  • Önskarbebis2020
    MissJibs skrev 2020-01-25 08:22:30 följande:

Ok :) ja ilningar känner jag mig inte. Men d spänner o drar. O har mensvärk till o från. E testlagrets stickor att lita på tro? Vet att man haft åsikter om dessa.. Köpte dock hem ett gäng i hopp om att kunna följa en stegring i framtiden :P

Nu är jag i vecka 6 och går in i v 7 imorgon så testlagret fungerar kanon nu när man har mkt hcg. Men vet inte så där innan/ runt bim. Jag använde predictor early samt digitalt test
  • Önskarbebis2020
    Loea skrev 2020-01-29 06:31:29 följande:

Har hängt i både januari och februari trådarna nu det senaste då mina långa cykler gjorde att bim helt hoppade över januari och fick bim 1/2. Men vill dela de glada nyheterna på båda ställena så ni får ursäkta spammandet.

Jag plussade idag!! Har fällt några tårar och skakar, känns helt overkligt. Som man kämpat med det här, varje jäkla dag har detta upptagit enormt mycket tankekraft. Man har känt efter och analyserar, tittat på andra med magar eller barn och längtat. Men nu när det är här känns det helt sjukt. Vad gör man nu liksom. Nu börjar väl en ny lång väntan och nya saker att oroa sig för.

Stort grattis!!
  • Önskarbebis2020
    Loea skrev 2020-01-29 11:02:59 följande:

Tack!! :D hur har det gått för dig? Hur känner du dig? :)

Jodå det har gått bra (vad jag vet) än så länge jag har inte jättemycket symtom faktiskt vilket skapar oro. Men ska iväg på tidigt ul nästa vecka. Jag har ömma bröst, huvudvärk ibland, ilningar i livmoder till och från samt lätt blödande tandkött men det är i princip det.

Är i v 7 (6+3) så jag håller alla mina tummar att det kommer gå bra
  • Önskarbebis2020
    Loea skrev 2020-01-29 14:46:16 följande:

Ja helst vill man ju känna något hela tiden för att vara säker! Hur kommer det sig att du ska på tidigt ul?

Min app säger 6+1 men det måste vara för att jag har så långa cykler? Måste rättas till sen va?

Vi har valt att boka in ett privat som vi bekostar för att jag är orolig och för att vi verkligen vill se att det är en liten ärta i magen.

Jag vet faktiskt inte, jag tänker att det bör rättas till hos bm om inte annat
  • Önskarbebis2020
    Loea skrev 2020-01-29 15:07:14 följande:

Åh skönt att göra så! Hur mycket kostade det?

Finns från typ 700-1000 kr i Stockholm så vi har valt ett ställe där skulle aldrig orka gå till v 12-13 i ovisshet innan KUB.
Svar på tråden BIM januari