• Loea

BIM januari

Planerarbarn19 skrev 2020-01-06 18:00:20 följande:

Ja jag har alltid haft ömma bröst, spottings, molvärk osv tidigare cykler och trott de varit nåt men icke! ÄL+15 imorgon, ska testa då kanske :)

Haha ja men det låter ju lovande! Då är det ju något som är annorlunda iaf :) hoppas!
  • Loea
    Tjoppa12 skrev 2020-01-06 20:32:42 följande:

Mina går också upp och ner, såg tydligt, sen ingenting, tidigare idag nästan inget. Sen pang alldeles nyss fick jag superpositivt. Så nu blir det att ligga i (höhö)

Haha ojdå, vad lurigt! Bra att jag frågade, annars hade jag trott att ägglossningen redan var över! Haha mest produktiva perioden på hela månaden, lycka till!
  • Loea
    JenniferO skrev 2020-01-07 12:31:05 följande:

Jag tog ut min spiral den 6/12 och fick efter någon dag en blödning som höll i sig i några dagar. Tolkade detta som mens. Enligt det skulle jag ha haft bim idag eller igår men ingen mens i sikte och gravtest är negativt. Tempen håller sig och jag har molvärk och ömma bröst (brukar aldrig ha det runt mens annars). Blir galen!! Vill inget annat än att ha mens så vi kan försöka igen liksom.. Blir så frustrerad över att inte känna min kropp :( är på CD32 idag..

Mensen kan bli lite hur som i början efter att man slutat med preventivmedel. Förra månaden blev min mens två veckor sen utan anledning, hade en cykel på 49 dagar. Så jäkla jobbigt att vänta.. Man kan liksom inte riktigt sluta hoppas förens mensen kommer och man vill ju bara vidare om det nu ändå inte är någon bebis. Har aldrig haft ont eller andra symptom innan men sen har slutade med preventivmedel så har jag alla symptom som finns och känner inte alls igen mig själv. Det kan ju vara så att du är gravid och haft ägglossning senare än beräknat vilket gjort att din kropp inte börjat producera hormon än. Eller så har du fått liknande mig. Hoppas du får svar snart!
  • Loea
    Link92 skrev 2020-01-07 11:25:14 följande:

Hej tjejer!

Jag har varit tyst ett tag men troget läst era inlägg, grattis till alla plus! :)

Är det någon här som håller koll på sina flytningar?

Jag har utifrån tidigare cykler beräknad ÄL nu på lördag men har nu börjat observera mina flytningar och idag bildas väldigt långa trådar när jag drar isär fingrarna. Har läst att detta indikerar hög fertilitet/nära ÄL. Är det någon som har erfarenhet av detta? Antar att det bara är att ligga på men blev nyfiken om någon varit med om samma :)

Har tyvärr inga svar men har samma som dig! Min ägglossning bör vara runt söndag ungefär men har också fått dessa flytningar redan nu. Äter bidrottninggele denna månaden så undrar om det kan ha satt igång det hela lite tidigare. Brukar du ha regelbundna cykler vanligtvis? Tempar du? Man är ju nyfiken på om man kan ha sånna flytningar utan att det är ägglossning.
  • Loea
    Link92 skrev 2020-01-07 12:59:14 följande:

Ja jag har hyfsat regelbundna cykler! Runt 30 dagar. Har i regel ÄL på CD16 (senaste har skett på CD 15, 18, 16). Jag har tempat sedan juni då jag tog ut spiralen och vi började försöka. Har dock inte undersökt flytningar förrän denna cykel. Jag trooor att jag läst att man kan ha dem några dagar, men är väl bara vänta och se :)

Ja men då kanske det bara är så att ägglossningen kommer komma inom några dagar. Så långt krav till helgen är det väl inte även fast det känns som en evighet när man längtar. Jag hoppas för min del att det är till helgen jag har ÄL och inte ännu senare! Mår precis som tidigare månader illa, har värk i äggstockarna och är uppblåst. Så det är inte bara flytningarna som är inne på det spåret!
  • Loea
    Link92 skrev 2020-01-07 15:13:35 följande:

Nej det har du rätt i! Arbetsveckan började ju på en tisdag nu också så är närmre till helg än man tror :)

Åh vad spännande! Jag har aldrig symptom annars runt ÄL utan litar på ÄL-tester och nu kanske även flytningar/sekret då!

Läste om din senaste långa cykel. Brukar du ha oregelbundna cykler annars också?

Ja det gör mycket för känslan att måndagen försvinner och sen kanske ÄL är någon dag tidigt också så det kanske inte är så konstigt med sekreret då :)

Jag har egentligen bara haft tre cykler sen jag slutade med preventivmedel. Två på 34-35 dagar, vilket också är rätt långt. Och sen den senaste på 49 dagar vilket kändes som tre evigheter. Hoppas att bidrottninggelen jag tar denna gången ska driva på ÄL och ge mig en mer normallång cykel :)
  • Loea
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-08 12:52:56 följande:

Någon mer som är några dagar från bim (jag är på ÄL+10) som har molvärk/mensvärk? Jag har haft det hela dagen igår och idag. Springer på toa hela tiden för det känns som att det kommer komma när som...

Så har jag haft alla cykler sen jag slutade med preventivmedel. Har alla olika symptom och smärtor som finns nu för tiden. Helt jäkla hopplöst att navigera efter symptom för min del..
  • Loea
    Miu1234 skrev 2020-01-08 12:39:19 följande:

Jadu, tre dagar till BIM och får solklara negativa resultat. Har lite ont i bröstvårtorna fortfarande men känslan avtar mer än vad den tilltar. Är också riktigt deppig nu över detta. Blev ju gravid för 10 år sedan när jag bara glömde två piller, nu har jag tagit ägglossningstester och legat på rätt dagar. Är 27 fyller 28 så tycker inte att min fertilitet bör ha gått ner så himla mycket? Men det kanske den har. Är glad att jag börjar försöka nu iaf, och att jag inte väntade längre.

Har funderat över samma sak. Blev gravid oplanerat för några år sedan när jag slutat med preventivmedel tre veckor innan och slarvade med kondom en gång. Tänkte att vi verkligen måste vara kompatibla eller något. Men nu när man verkligen vill och längtar har jag redan hunnit ha tre cykler. Är också i samma ålder som dig och känner precis samma, tur att man inte väntat ytterligare!
  • Loea
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-08 13:20:29 följande:

Ja det är väldigt drygt alltså. Har inga förhoppningar på ett plus men blir mest knäpp att det bara kan slå till. Första cykeln efter mini piller hade jag molvärk från ÄL till bim, men nu har molvärken med ilningar börjat på ÄL+8 liksom. Får se när mensen kommer.

Ja jag vågade inte ta några värktabletter heller för jag tänkte hela tiden tänk om. Är man gravid är det ju såklart värt att ha lite ont men så ovärt om det bara är ingenting. Har också ilningar! Trodde att det var ett säkert gravidtecken, att sånt kan man ju inte bara få av att vara skengravid men det kunde jag tydligen haha. Men förstår dig, väntan är hemskt påfrestande.. Ens tålamod sätts verkligen på prov. Håller tummarna för att du får antingen mensen eller ett plus snart!
  • Loea
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-12 08:48:11 följande:

Symtom för mig var:

Äl+ 10 = mensvärkskänsla under dagen på jobbet, högg i höger äggstocken på eftermiddagen och sedan riktigt obehagliga ilningar på kvällen när jag skulle sova. Temp låg på 36.67.

ÄL+11= temp på 37.03 visste och tog ett test. Visade svagt plus på predictor early. Fortsatta ilningar, lite ömma bröst.

Sedan på ÄL + 12 tog jag nya test där det hade stegrat och vågade på mig ett digitalt på kvällsurin vilket visade gravid 1-2.

Så för först på ÄL +10 började jag ana, och tempen bekräftade sen. Jag har aldrig fått sån molvärk och sådana ilningar innan. Detta var försök nr 2 för oss.

Det jag gjorde annorlunda denna gång var att ta tillskott av EPA glandin men har ingen aning om det hjälpte min slemhinna. Men gravid blev jag och kanske blivit utan dom också lycka till!!

Vad är EPA glandin och på vilket sätt hjälper det slemhinnan? :)
Svar på tråden BIM januari