Inlägg från: Barbrastreisand |Visa alla inlägg
  • Barbrastreisand

BIM januari

Planerarbarn19 skrev 2019-12-28 20:27:09 följande:

Va kul, är också på cd19 idag! Vi har försökt i ett år :( hade mycket problem med att ens få igång mens o ÄL efter jag slutade med p-piller, tog fleeera månader.. inga barn sen tidigare! Såååå lång och tråkig väntan nu......

Då är vi synkade, roligt :) Hur lång cykel har du? Usch så tråkigt, men har nått hjälp från sjukvården? Tänker då ni försökt så länge.. Har inte heller barn sen tidigare, andra försöket nu. Håller med, den är jobbigast. Jag påverkas mer än vad jag trodde av väntan, falska symtom och negativt test. Har börjat tempa nu och äl-test också för att öka chanserna. Håller tummarna för oss båda:)
  • Barbrastreisand
    Planerarbarn19 skrev 2019-12-28 21:50:36 följande:

Runt 28-31 dagars :) Jo vi har fått väldigt bra hjälp via privat gyn, kollar varje cykel hur mina ägg växer osv. Tog ägglossningsspruta på cd14 nu och hoppas på de bästa så får vi följas åt!

Man blir galen på alla falska symptom och känner ju minsta lilla i kroppen och hoppas de betyder nåt haha.. vilken dag fick du utslag på ÄL-test denna månad? :)

Vad skönt att ni fått bra hjälp! Ja verkligen.. fick starka på cd13
    Planerarbarn19 skrev 2019-12-28 21:50:36 följande:

Runt 28-31 dagars :) Jo vi har fått väldigt bra hjälp via privat gyn, kollar varje cykel hur mina ägg växer osv. Tog ägglossningsspruta på cd14 nu och hoppas på de bästa så får vi följas åt!

Man blir galen på alla falska symptom och känner ju minsta lilla i kroppen och hoppas de betyder nåt haha.. vilken dag fick du utslag på ÄL-test denna månad? :)

Okej ungefär som jag då:) Vad bra att ni fått bra hjälp!

Ja minst sagt.. tester var starka på cd12+13, har tidigare i tråden lagt ut bild på äl-testerna. Hade en rätt så snabb stegring, var ren tur att jag testade tidigare då appar tidigare trodde jag skulle ha äl nu.. Men vi fick inte till det med sexet lika ofta som jag hade hoppats så förväntningarna är inte så höga men man kan alltid hoppas på det bästa:)
  • Barbrastreisand
    Sofieelises skrev 2019-12-28 20:28:05 följande:

Bisolvon är slemlösande och gör kvinnans sekret tunnare och därmed ska det bli enklare för spermierna att komma in. (Man tar 10-15 ml varje dag från mensens första dag fram till ÄL).

Vill understryka att detta inte är vetenskapligt bevisat men jag har själv blivit gravid en gång tidigare när jag testade detta så jag tänker att der inte testar att prova igen ;)

Jaha vad intressant! Håller tummarna, får kanske själv försöka i framtiden om det nu inte lyckas 'vanliga vägen :)
  • Barbrastreisand
    Hoppas96 skrev 2020-01-02 10:19:48 följande:

Äl+9. Ser ni något?

Tycker se något svagt! Har själv tagit (kunde inte låta bli) och tycker det liknar ditt.. Men läst att strecket måste vara i "färg".. kan ju vara att det är liksom teststrecket som lyser igenom på något sätt? Sen är det jättesvårt att få med det på bild när det i verklighet ser annorlunda ut.. Har du provat med testa-tidigt test?:)

• Barbrastreisand
    Hoppas96 skrev 2020-01-02 10:19:48 följande:

Äl+9. Ser ni något?

Tycker se något svagt! Har själv tagit (kunde inte låta bli) och tycker det liknar ditt.. Men läst att strecket måste vara i "färg".. kan ju vara att det är liksom teststrecket som lyser igenom på något sätt? Sen är det jättesvårt att få med det på bild när det i verklighet ser annorlunda ut.. Har du provat med testa-tidigt test?:)

• Barbrastreisand
    Hoppas96 skrev 2020-01-02 15:04:29 följande:

Ja precis det ska ju vara färgat och det är inte mitt, däremot brukar teststrexket inte lysa igenom på de testerna, och igår var det helt blankt. Men kan ju också vara supersvaga färgrester typ. Hoppas dock på väldigt tidigt plus haha, har molvärk nu faktiskt så hoppas att det inte bara är pms. Det test jag tagit är ett tidigt!

Ja ditt liknar ju mitt! Ser något svagt där också :) men som du säger, så svårt att få på bild, men är det något blir det ju starkare snart!

Blev knasigt med dubbla inlägg. Man kan alltid hoppas:) Mitt var ej ett testa tidigt, sa till mig själv att jag ska vänta in bim men vem försökte jag lura haha! Håller tummarna för oss alla i denna tråd !
  • Barbrastreisand
    Hoppas96 skrev 2020-01-02 16:30:25 följande:

Oj men är det inte tidigt så är det ju häftigt att det visar redan nu! För du har den 9e? Håller tummarna för dig!

Mina appar beräknade runt den 9e men äl skedde tidigare så tror min cykel är kortare denna månad! Nya bim runt 6/1 , dock ej säkert så återstår att se:)
  • Barbrastreisand

Tog ett testa tidigt imorse, det har nog varit spökstreck på tidigare tester.. får vänta in några dagar och se om mensen dyker upp. Tempen har sjunkit liite men är fortfarande över coverline.

• Barbrastreisand
    Hoppas96 skrev 2020-01-03 07:14:37 följande:

Jag tycker mig ändå ana nån jättesvag skugga, men det borde kanske vara starkare då om det är tidigt..

Ja jag tycker också det men vågar inte hoppas, borde nog varit tydligare.. Men ser att dina tester blir tydligare och tydligare!!:D ååh hoppas!
  • Barbrastreisand
    Sussiew skrev 2020-01-03 15:35:55 följande:

Kunde inte hålla mig så jag tog ett till test och nu känns det mer verkligt :)

Grattis!!!:)
  • Barbrastreisand

Tempen sjönk ytterligare idag så mensen kommer nog närsom :/ grattis till er som hittills plussat!:)

Tips på graviditetstest som inte ger spökstreck men som inte är allt för dyra??

• Barbrastreisand
    Freya18 skrev 2020-01-04 16:57:06 följande:

Jag har kört med Testlagrets stickor sen några år tillbaka och är supernöjd med dom. Jag får aldrig spökstreck och dom billiga också. Just nu har dom rabatt också på 10-pack och 20-pack. :)

Tack! Ska prova:) har kört deras äl-tester och är nöjd. Har använt rfsu grav.tester men tycker de visat spökstreck:/
  • Barbrastreisand
    boshab skrev 2020-01-05 11:29:28 följande:

Tempen var på 36.52 imorse. Tänkte direkt "snart kommer mensen" och nu har den tyvärr gjort det. Stolt över mig själv att jag inte tagit ett gravtest innan BIM haha... :)

Grattis till de som plussat i denna BIM-tråd, håller tummarna för er andra och hoppas att det blir fler plus <3

Tråkigt:/ men starkt att inte ta något test!! Jag väntar in mensen också vilken dag som helst då tempen sjunker. det jobbar är att jag vet inte exakt vilken dag mensen kommer då appar sagt olika tidigare och äl var tidigare denna gång. Hemsk väntan mellan äl & mens:/
  • Barbrastreisand
    boshab skrev 2020-01-05 13:34:11 följande:

Väldigt. Hoppas att mensen inte kommer för din del! Oavsett resultat borde dagarna vara nära nu och den långa väntan över.

Ja men hoppet är ganska litet nu.. Får ladda batterierna inför nästa månad, vi kanske hörs i nästa tråd:) Hur har det gått för er, träffat läkare än?
  • Barbrastreisand
    boshab skrev 2020-01-05 14:49:17 följande:

Okej. Då hoppas jag att du kan ladda och tagga till för nytt försök nästa cykel! Det är ju inte kört för att det inte blev nåt denna gång. Inte ovanligt att det tar 8-12 månader. Men man är ju så himla otålig!

Ska boka tid på tisdag. Men inom 10 dagar ska jag ha gjort kontrastultraljud och pratat med läkaren om provsvar. Så nu är vi i rullning! Läskigt. :)

Nej precis, är införstådd att det tar tid. Men nä viljan är så stor så blir det så svårt:/

Stort lycka till! Hoppas det går bra, du får uppdatera hur det gick :)
  • Barbrastreisand
    Planerarbarn19 skrev 2020-01-05 22:37:19 följande:

Hur går de för dig? Har för mig vi var på exakt samma dag i cykeln :)

Kunde inte låta bli att testa, men negativt tyvärr!:/

Ingen mens än men den kommer väl inom någon dag enligt appar. Tempen har också sjunkit är precis ovanför coverline. Så tror inte det blir något denna månad. Hur går det själv? Har du testat än / när planerar du göra det?:)
  • Barbrastreisand
    Planerarbarn19 skrev 2020-01-05 23:10:34 följande:

Åh :( jag funderar på att testa imorgon men jag vet inte om jag törs.... varje gång jag tänkt tanken att ta ett test tidigare cykler har mensen dykt upp haha! Jag tog ju ägglossningsspruta, har gjort tidigare men då fått mens på ÄL+10 och ÄL+12, imorgon är de ÄL+14.. får se hur jag gör, så jobbigt! Är ?nervös? varje gång jag går på toa!

Förstår dig, man blir ju också så besviken om det visar negativt.. är också på äl13 nu, mensen beräknas komma imorgon/tisdag men ej säker då det varit +/- någon dag innan. Men är din bim 3/1? Jag hade aldrig kunnat hålla mig från att testa haha!
  • Barbrastreisand
    Planerarbarn19 skrev 2020-01-06 00:33:11 följande:

Ja man blir helt tom när de visar negativt :( ja bim 3/1 uträknat efter när jag fått mens tidigare cykler, kan ju skifta nån dag hit o dit. Men har du mensvärk eller känner du att mensen är på g? :) har ett cb digitalt hemma, om ingen mens kommer imorgon testar jag på tisdag!

Okej:) håller tummarna att den inte dyker upp och att du får ett plus! Joo jag känner att det drar lite i magen och att magen krånglar som den brukar göra innan mens. Har slutat analysera symtom haha , överanalyserar annars alltid tillslut vet man inte vad som är symtom eller inte.
  • Barbrastreisand
    Planerarbarn19 skrev 2020-01-06 17:19:07 följande:

Alltså MÅSTE man ha symptom, har inga alls förutom trötthet... vill verkligen att de ska ha tagit sig denna gång :(

Har du tagit test än?:) jag fick min mens igår så hoppar till nästa tråd men blev nyfiken hur det gick för dig!
Svar på tråden BIM januari