• Mikkans

BIM januari

Tog ett gravtest idag, även om jag vet att det är för tidigt och även om jag sagt till mig själv att inte alls testa utan bara testa först efter bim,är på ägglossning +6/7 och såklart var testet supernegativt (bim 14/1). Lite ledsen blir man ju ändå.

Ni som försöker, hur gör ni med alkohol? Dricker ni inte alls? Tar ni ett glas vin till middagen eller går ni kanske ut och dricker mycket mer? :)

• Mikkans

[quote=80141076][quote-nick]Hoppas96 skrev 2020-01-04 10:40:05 följande:[/quote-nick][/quote]

Med Clear Blue digital är det väl tidigaat fyra dagar innan BIM? Dvs idag för dig?:)

• Mikkans
    mandy93 skrev 2020-01-04 13:45:28 följande:

Hej!

Jag har slutat dricka sen 20/12. Varken jag eller sambon ska dricka under januari och se om det hjälper :)

Har tidigare hållit mig mellan ÄL och BIM och sen tagit något glas eller två till maten. Men nu kör vi helt nyktert i januari och håller tummarna!

Hur gör du/ni?

Jag har druckit glögg vid ett tillfälle och har typ ångest. Men tröstar mig med att många oplanerade graviditeter går jättebra trots intesivt festande och drickande.. :)
  • Mikkans

Lägger till mig själv BIM 14/1.

3/1 - Planerarbarn19

4/1 - boshab, Fnissnet, BonusCamilla, Linjana

5/1- saran92

7/1- scrootie, Hoppas96, sussiew

8/1 - SofiaSamuelson89, Nixtie

9/1- Barbrastreisand

10/1 - Nataliaaa91, Jsv17, Arneliis , Tigu

11/1 - MW90

12/1 - Mevi1315 , Emalie

13/1- Lyra78, lillagullefjun

14/1 - Önskarbebis2020, Etaj, elviramaria, Mikkans

15/1 - Queenofspades

16/1 - JeSuisMoi, sofieelises

17/1 - Planerarsyskon2020

18/1 Snarttrettiochtrevar89, mandy93

19/1 - LittleBiscuit2020, myownworstenemy

22/1 Höstlöv123

23/1 rmj

25/1 - Nicci, Erla91

26/1 EllaLo

27/1 - Link92, Beeeckisen93

29/1 Loea

31/1 Supertrio

Plussat:

saran92

hoppas96

Sussiew

• Mikkans
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-04 20:45:07 följande:

Är på samma, ÄL + 6 och har bara känt lite molvärk i rygg och mage annars ingenting haha tror det är hormoner från ÄL precis som du säger har inga förhoppningar denna cykel pga tempen som varit konstig men vill sååå gärna plussa snart.

Håller med om att det är svårt att veta om det är PMS eller inte som spökar. Har haft otroligt mkt symptom som bröstsmärtor, molvärk, stickningar etc. Men å andra sidan var ägglossningen också mycket kraftfull denna cykel, har pco och ca 55 dagar sen föra mensen även om jag haft regelbunden 44 dagars cykel senaste månaderna.
  • Mikkans

Jag tror detta kommer göra mig tokig. Igår laddade jag ner appen "premom" och la in mina positiva ägglossningstest. Appen visar då på typ "medium"... jag blev så nojig att jag började misstro om jag ens haft ägglossning. Att den aldrig blev av och att kroppen fortfarande försöker släppa äggen och därav alla symptom med menssmärta, nypande känslor i mellan äggstockarna osv. Ni som hållt på många cykler, VAD NI ÄR STARKA! <3

• Mikkans
    Bellsss skrev 2020-01-05 10:46:07 följande:

Min läkare sa till mig att knäcker det mig att hålla på med tester så är det bättre att ha sex 3ggr/v. Det ska räcka och ge bra odds om man inte redan som tex mig har väldigt dåliga. En period gick jag på ultraljud hos honom när min ägglossning var beräknad för att veta säkert att den skedde :)

Okej, tack! :) Hur kommer der sig att du har dåliga odds? Jag har pco så gissar att mina är dåliga redan från start. Nästa cykel (om ej gravid såklart!) Så kör jag test med munkpeppar..:)
  • Mikkans
    Stoltmoster skrev 2020-01-05 15:39:07 följande:

BIM - 2 <3

Massa grattis! Vilket försök va ni på?:)
  • Mikkans
    Miu1234 skrev 2020-01-05 19:58:38 följande:

Måste bara få skriva av mig lite. Alla mina symptom har försvunnit, ont i brösten, bröstvårtorna och magen. Allt var nog bara efterdyningarna av ägglossningen. Det känns så trist, ville verkligen att det skulle vara gravid tecken....

Samma för mig. Men ge inte upp hoppet <3
  • Mikkans
    IF89 skrev 2020-01-06 09:32:48 följande:

Hej allihopa!

Jag har följt er en stund men bestämde mig nu för att göra mig hörd!

Vill börja med att säga GRATTIS till alla er som plussat, vilken fantastisk tid ni har framför er! <3 

Jag är 30 år och min 32, vi har två barn sedan innan på 2 och 4, och försöker få en trea. Min första graviditet blev jag gravid på första ägglossnigen efter uttag av spiral, vi hann inte ens börja försöka alltså innan jag var gravid. När vi tog ut spiralen för andra barnet tog jag ut spiralen, blev gravid direkt där med men fick en sk. kemisk graviditet, detta var i april och "missfallet" skedde i maj. I augusti plussade jag igen, så andra ÄL efter missfallet blev jag gravid igen och denna graviditeten höll sig så i Mars 2017 kom vårt senaste barn.

Denna gången plockade jag ut min spiral i september och vi har kört oskyddat sedan dess men har avbrutet samlag vid ÄL för jag ville vänta liiiiite till (pga andra omständigheter). Förra månaden körde vi 100% och då trodde jag att jag hade koll på ÄL så testade inte, men just den månaden var den såklart sen så vi missade och mensen blev flera dagar sen också. 

Denna månaden tror jag att vi prickade ÄL, stickorna gav utslag men inte helt. Jag hade ont i magen och ÄL sekret ialf, den 27 så tror ägget släppte den 28. 

Symptom..? Njä, det klassiska som jag har innan mens. Ömma, svullna bröst och ryggont, molvärk. Enda konstiga denna cykeln har egenltigen varit att jag på ÄL+5 fick förhöjd temp i två dagar (tempar inte annars utan kände mig sjuk och hade 37,9 två dagar) och extrem huvudvärk och trötthet. Faaaast.. det kan ju lika bra ha varit en förkylning, right?

Sorry för en megalång presentation, men kände att ni kanske ville ha hela bilden. Enligt app är BIM 11/1 men jag tror den 10/1. Jag kommer försöka vänta in mensen.... Har funderat på att testa med ÄL stickor om det ökar där, men det är kanske en dålig idé? Sen en sak till... Från när räknar ni äl när ni skriver äl+.... och en siffra. Den dagen ÄLstickorna visade positivt eller någon dag efter? 

Tack för ni läst så här långt, om ni orkat! :) 

Välkommen in hit!

Angående ägglossningstesten så räknar jag från det senaste positiva testet, vet egentligen inte om det är helt rätt dock ???????. Jag hade positivt 28 och 29 december och min app räknar BIM 14 januari :)
Svar på tråden BIM januari