Inlägg från: Önskarbebis2020 |Visa alla inlägg
  • Önskarbebis2020

BIM januari

Jsv17 skrev 2019-12-30 21:11:34 följande:

Nej, samma dag som äl brukar den vara som lägst, sen börjar den klättra uppåt men den hoppar inte spikrakt upp direkt

Min hoppade upp 0,2 grader imorse så jag antar att den kommer fortsätta stiga nu, eller vi hoppas på det iallafall tack för svar!
  • Önskarbebis2020

Är det många av er som får ömma bröst efter ÄL/ innan bim? Nu är jag bara på ÄL+3 och har inte ömma bröst alls (vet att det är för tidigt med gravsymtom) men hade varit kul att höra hur ni andra känner innan bim

• Önskarbebis2020
    Loea skrev 2020-01-01 23:24:23 följande:

Jag känner alla möjliga symptom vid ägglossning och mot mensen till. Uppsvullen magen, ont i äggstockarna, ömma bröst, illamående, aptitlöshet, trötthet, huvudvärk, ilningar i ljumskarna osv känner inte allt samtidigt men litar inte det minsta på min kropp och "symptom" längre. För min del så är det bäst att inte känna efter utav bara vänta tills bim är och testa då. Litar inte heller på tidiga tester då tidiga missfall är så vanligt. Väntan är evighetslång alltså..

Jag förstår! Blir lätt att man får upp hoppet annars. Jag får bara pytte ömma bröst innan bim, annars är jag relativt symtomfri förutom molvärk i rygg och mage redan på ÄL+4. Men det har jag fått enda sen jag slutade med minipiller så det är bara att vänja sig. Jag ska också försöka hålla mig till bim denna gång då min temp knappt stigit så jag har inget hopp ändå just nu.
  • Önskarbebis2020
    Mikkans skrev 2020-01-02 15:02:07 följande:

BIM 12 januari för mig. Ägglossningstesten gav utslag 28 och 29 dec. Pippade 26 och 28 dec. Har verkligen haft starka symptom av ägglossningen. Molvärk, ont i bröstvårtorna. Har fortfarande samma symptom är idag BIM -10 dagar.. Hoppas fröet har satt sig.

Kul, vi har samma bim och ÄL samtidigt

Hahahaha vi låg också 26:e och 28:e... har dock inga ömma bröst men varit illamående och ont/öm i ryggen. Vet dock att det bara är pga hormoner och ingen graviditet får vackert vänta in bim
  • Önskarbebis2020
    Mikkans skrev 2020-01-02 16:32:25 följande:

Vad roligt att vi har lika denna månad! Hoppas verkligen Ni får ett plus denna månad :) Har ni försökt länge?

Tack och detsamma! Nej det är vårat 2:a riktiga försök hur länge har ni försökt?
  • Önskarbebis2020
    Miu1234 skrev 2020-01-02 20:11:47 följande:

Vi har också samma ÄL och BIM!

Men vad kul!

Har du några känningar i kroppen? Har ni försökt länge?
  • Önskarbebis2020
    Miu1234 skrev 2020-01-02 23:09:17 följande:

För det första så hade jag den mest smärtsamma ägglossningen någonsin (har precis slutat med p-piller så kanske har trånga äggledare) efter ÄL har mina bröstvårtor varit väldigt känsliga och just nu ligger jag i soffan med samma mensvärk som jag brukar ha ca 2-3 dagar innan mens. Har jag räknat rätt så ska ägget fästas i morgon. Väntar just nu spänt på om jag kommer blöda då. Känner du något?

Åååh så där hade jag när jag slutade med mina minipiller. Hade molvärk från ÄL fram till mens. Men nu förra gången så hade jag värk 2-3 dagar efter ÄL som sedan försvann helt och sen kom det tillbaka på BIM. Den här månaden känner jag ingenting förutom trött och ont i ryggslutet. Bröstvårtorna pyttelite känsliga men inget speciellt. Man räknar med att ägget fäster mellan 6-12 dagar efter ÄL. Sen är jag inte så hoppfull den här månaden då min temp beter sig väldigt konstigt så vi får se om några dagar om ens ägget släppt (ser på tempen). Lycka till nu
  • Önskarbebis2020
    Loea skrev 2020-01-03 13:37:51 följande:

Har också haft ovanligt smärtsamma ägglossningar sen jag slutade med preventivmedel i september typ. Första två omgångarna hade jag mensvärksliknande värk mellan ägglossning och mens. Senaste gången nu var mensen försenad två veckor så hade inte lika ont på slutet. Hur många cykler hade du innan det började kännas mer normalt Önskarbebis2020?

Jag har alltid haft smärtsamma ÄL till och från även med minipiller. Har alltså haft ÄL + mens under tiden jag tog minipiller. Jag slutade med mini piller 30e oktober så det var endast första cykeln som var och kändes konstig, förra gången som sagt var allt okej visst har jag en del molvärk i rygg och buk emellanåt nu också men inget som känns konstigt.
Svar på tråden BIM januari