• dudetten

BIM januari

Luthiens skrev 2020-01-04 18:58:36 följande:

Ursäkta mig men vilken idiotisk kommentar! Det finns inget belägg för vad din vän sa, iallafall inte på det sättet. Osmakligt oavsett.

Och om du är på ÄL+6 så har HCGt i kroppen inte utvecklats nånting alls, så att få utslag nu är ju såå ovanligt! Hoppet finns tills mensen kommer <3

Tack för peppen! Får försöka hålla hoppet uppe lite till <3
  • dudetten
    Stoltmoster skrev 2020-01-04 19:43:52 följande:

Inte meningen att gilla inlägget.

Som ovanstående säger, väldigt dum kommentar.

Jag har varit trött i 3 månaders tid och de e jag alltid på hösten / vintern. Nu har jag svaga positiva streck och är äl +11. Så de har inget med de o göra jag har inga symptom med än lite att de spänner i nedre magen. Men de kom igår så du har tid kvar om du bara e på äl+6. Tappa inte hoppet :)

Tack för att du ger mig hopp och stort grattis till plusset <3 får testa mig igen vid ÄL+11. Vilket gravtest tog du?
  • dudetten
    Sofieelises skrev 2020-01-04 19:48:15 följande:

Det var det dummaste jag hört, det ska du inte bry dig om! Isåfall skulle inte jag blivit gravid med min trea (vid det tillfället hade jag en treåring och en sjumånaders bebis som knappt sovit ett dugg sen förlossningen, var så trött att jag inte visste mitt namn ens en gång).

Håller tummarna för dig (och du, äl+6 är SÅ tidigt, ge inte upp hoppet förräns typ äl+13 skulle jag säga ;) styrkekram!!

Tack för den fina peppen <3
  • dudetten
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-04 20:09:14 följande:

Ni som är på ÄL + 6 och uppåt, har ni några symtom eller känningar?

Är på ÄL+6 idag och känner ingenting! Har haft ont i brösten vid något tillfälle men det har försvunnit så det var nog bara hormoner vid ägglossningen :) själv då?
  • dudetten
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-04 20:45:07 följande:

Är på samma, ÄL + 6 och har bara känt lite molvärk i rygg och mage annars ingenting haha tror det är hormoner från ÄL precis som du säger har inga förhoppningar denna cykel pga tempen som varit konstig men vill sååå gärna plussa snart.

Har du BIM 14/1? Jag har BIM 13/1. Hade positivt på ÄL-test 28?e så då måste jag ha räknat rätt? :)

Mäter du din ÄL med temp?
  • dudetten
    Scrootie skrev 2020-01-06 12:55:52 följande:

Först och främst, stort grattis till alla som plussat redan!

Vill bara skriva av mig till några som förstår känslan av att "misslyckas" månad efter månad.

Börjar känna mig ganska uppgiven, har en deppig dag helt enkelt.

Är på äl +9 tror jag, troligtvis hade jag äl 28/12 då temphöjning skedde 29e. Brukar få spottings en eller ett par dagar innan mensen och hade ljusrosa/ljusbrunt på pappret i morse så går bara och väntar på att mensen dyker upp i dagarna vilket känns så ledsamt!

Har långa cykler med kort lutealfas så man bara väntar och väntar och får endast hoppas en kort period innan det skiter sig på nytt.

Tempen låg fortfarande stabilt i morse men lär väl få se ett djupdyk i morgon.

Förstår hur du känner med misslyckande. Känner exakt samma sak. Har försökt i fyra månader, blev gravid på andra försöket av dem och har prickat ägglossning varje gång, och ändå händer ingenting :(

Men jag vill ge dig lite hopp. När jag blev gravid hade jag en pytteblödning på ÄL+10, blev helt knäckt och tänkte att mensen kom. Men det var en nid! Det kanske är samma för dig <3

Oavsett om du blir gravid denna månaden eller om fem så kommer det att vara värt allt i slutändan <3
  • dudetten

igår beställde jag nya ÄL-test och gravtest. Är på BIM-6 nu, så ska ta ett gravtest när dem kommer med posten :) men har verkligen noll symptomer. Sist hade jag ont i brösten innan BIM! Så tänker att jag borde ha symptom denna gången också när jag blir gravid :) Har alla ni som plussat haft symptom?

• dudetten
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-07 16:18:05 följande:

Även fast min temp är lite åt skogen så fick jag molvärk och stickningar på höger sida (typ sidan av livmoder/äggstock) igår och idag har jag haft ilningar ned mellan benen samt molvärk i tjejmagen. Värken kanske har kommit nu för att mensen kommer tidigare

Men om tempen går upp lite imorgon så kommer kanske hoppet tillbaka

Är på ÄL+ 9, hur mår ni andra?

Det låter som väldigt goda tecken för din del faktiskt :)

Vad ska tempen ligga på vid graviditet? Är på BIM -6 idag och min temp har legat på 37,5 och 37,4 idag :) men har inga symptom i övrigt
  • dudetten
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-07 18:23:10 följande:

Är dock inte hoppfull alls denna månad på grund av tempen. Alla har olika basaltemperatur (temp som tas direkt på morgonen utan att man har rest sig). Jag ligger runt 36.40-36.50 och imorse låg jag på 36.62 vilket är väldigt lågt för att vara i lutealfasen. Dock har fertilityfriend satt ut ägglossning och jag är ovanför det som kallas coverline, men är väldigt nära och nosar där. Har inte fått någon fin stegring eller höjning tyvärr. Så om inget mirakel sker så är det bara att invänta mensen om några dagar. Tack för dina fina ord! Hur mår du?

Tack för svaret :) men då vet man ju aldrig, mirakel sker ju varje dag :)

Jag mår bra! Har som sagt inga direkt symptom så jag känner mig inte heller särskilt hoppfull utan börjar ladda inför nästa försök! Men Väntan mellan ägglossning och mens är så jobbig emellanåt. Vårt fjärde försök nu (fick missfall i vecka 5 på försök två) så man längtar ju efter det där plusset! Våra familjer är också ivriga på att vi ska få bebis :) hur länge har ni försökt?
Svar på tråden BIM januari