• Jsv17

BIM januari

Hoppas96 skrev 2020-01-02 10:19:48 följande:

Äl+9. Ser ni något?

Ja! Jag ser ett svagt streck! Svårt att se om det är färg i, men det är definitivt inte blankt!
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Freya18 skrev 2020-01-02 10:30:40 följande:

Vilken tuff resa ni har haft. Fick dom operera eller blev det "bara" cellgifter?

Nej räckte med cellgifterna, så jag har båda äggledarna kvar men det finns en liten risk att den högra (där Xet satt) är skadad. De kunde inte se nåt med vul men det behövs en spolning för att vara helt säker, jag skulle avvakta ett par månader till, sedan skulle jag få en liten utredning bla en spolning men hoppas det tar sig innan

Jag har gjort en miniutredning privat och allt (hormoner och blodprov, livmoder etc.) ser toppen ut, mycket bra för min ålder så det verkar inte finnas några uppenbara problem iaf, så vi kör på
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Freya18 skrev 2020-01-02 10:45:05 följande:

Fick en sån kraftig ägglossning i tisdags som resulterade i en ordentlig blödning 5 timmar efter och sen dess har jag blött färskt blod.. Så drygt och behöva ha binda under den fertila tiden. Känns så fel.

Och på nåt sätt känns det inte så optimalt för spermierna eller ägget. Men vad vet jag.. Känns bara inte som att det kommer ta sig nu heller. Ska ringa och rådfråga med gyn för det händer rätt ofta att jag blöder efter ägglossning.

Nån mer som brukar göra det?

Jag har aldrig haft så men läst om det här inne förut så verkar inte helt ovanligt men jag hade kontaktat gyn för säkerhetsskull
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Sofieelises skrev 2020-01-05 19:22:23 följande:

Alltså vad knäpp man är.. ÄL+2 idag och klickade precis hem 20 ägglossningstester för att vara redo för nästa månads försök pga att jag inte vill hoppas på att det tagit sig denna månad och bli besviken typ :p

Så där jag gör med, för att jag typ inte ska få upp hoppet, fast vet inte om det hjälper så mycket...
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Freya18 skrev 2020-01-05 21:28:02 följande:

ÄL+5 idag och har sån jobbig molvärk i buken som kommer och går.. Alldeles för tidigt för både gravsymptom och pms. Igår kväll kom det pytte lite blod igen och även idag på förmiddagen. Och så är det för tidigt för en nidblödning också. Gaaah.. Blir smått galen. Kan någon spola fram tiden lite?

Är det för tidigt för nidblödning? Kan inte ägget fästa från dag 5?
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Freya18 skrev 2020-01-05 23:55:21 följande:

Blev tvungen att lägga mig på sidan i sängen med benen högt upp. Känns precis som mensvärk, men inte lika kraftig. Så nu har jag legat här och googlat "äl+5 nidblödning" för att se vad folk har varit med om. Haha.

Jag har inte läst så många faktasidor, men många hävdar att ägget kan fästa redan på äl+5 (först när ägget har blivit en blastocyst).

Min kropp har lurat mig ordentligt förut, så jag tar det hela med en nypa salt. Lite spännande är det ändå. :)

Ja tyvärr har man ju varit med om att kroppen kan luras ordentligt, men det blir ju alltid lite extra pirrigt när det händer något som är annorlunda mot hur det brukar vara Håller tummarna <3
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17

Här är en till som hade tydliga tankar om syskon och att de skulle komma tätt... nu har vi försökt i 1,5år och allt vi har är ett par missfall och ett utomkvedshavandeskap i bagaget... och nu har vi inte ens plussat på över ett halvår...

Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Mezzy skrev 2020-01-07 10:24:31 följande:

Det är verkligen inte lätt detta :( 

Jag förstår att det måste vara hemsk jobbigt med flera missfall och ett utomkvedes. Vi har inte blivit gravida alls under denna tid. Vi har dock haft ett uppehåll på ca 6 mån (mars-okt) då jag kände att det tärde för mycket på mitt psyke och på vårt äktenskap. Men nu försöker vi aktivt igen. 

Jag känner igen ditt nick från tidigare trådar som jag va med i för ca 1 år sedan. Jag hoppas verkligen att 2020 blir vårt år <3

Ja jag hängde i trådarna för runt ett år sen, blev gravid då och fick ett MA, sen efter Det utomkveds så har inte riktigt orkar med några trådar eller nåt även om vi försökt hela tiden så tog jag lite mental paus från från att tänka så mycket på det men nu känner jag att jag vill gå all in igen

Ja! 2020 ska blir vårt år! <3
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Scrootie skrev 2020-01-07 10:34:24 följande:

Jag känner med dig och beklaga misstanken och Xet. Det är ju också det som är så läskigt, att ett plus inte ens behöver betyda något direkt :(

Bör du/ni inte vara berättigade till någon utredning om graviditeterna inte stannat?

Ja 2019 var tufft... men vi överlevde det med.

Nej för utomkveds räknas inte som ett missfall av vården så då har vi tekniskt sett ?bara? 2 missfall i rad, och man ska ha 3st för att få en utredning. Vi har gjort en mini fertilitetsutredning privat själva där vi kollat hormonnivåer och sådana uppenbara problem man kan bli hjälpt med men allt ser bra bra ut. En full utredning blir det först om vi nu inte lyckas bli gravida igen eller om vi skulle få ett missfall till... vilket jag verkligen hoppas vi slipper. Ja plus på stickan är ju verkligen ingen garanti, men man måste våga tro att det ska gå vägen så jag väljer att tro det till motsatsen är bevisad. Håller tummarna för plus för dig!!
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Onegemensamtbarn skrev 2020-01-07 10:16:23 följande:

Någon som ser?

SER!
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17

Jahopp där kom spottingsen som vanligt dagen innan mens... :-/ Då lär väl mensen komma imorn precis som vanligt också... suck! Jag vet att 6månader är ingenting men för oss som plussat så lätt innan (fått missfall lätt också) så känns det som nåt är fel :-/ men det är väl bara fortsätta kämpa, ge upp är inte ett alternativ

Pojke 9-12-17
  • Jsv17

Idag kom mensen... så bara hoppa ur tråden och mot försök 7 efter utomkvedshavandeskap, NÅN gång ska det ju gå.

Lycka till till alla er andra, hoppas på många plus i tråden!

Pojke 9-12-17
Svar på tråden BIM januari