BIM januari
Äl+9. Ser ni något?
Äl+9. Ser ni något?
Vilken tuff resa ni har haft. Fick dom operera eller blev det "bara" cellgifter?
Fick en sån kraftig ägglossning i tisdags som resulterade i en ordentlig blödning 5 timmar efter och sen dess har jag blött färskt blod.. Så drygt och behöva ha binda under den fertila tiden. Känns så fel.
Och på nåt sätt känns det inte så optimalt för spermierna eller ägget. Men vad vet jag.. Känns bara inte som att det kommer ta sig nu heller. Ska ringa och rådfråga med gyn för det händer rätt ofta att jag blöder efter ägglossning.
Nån mer som brukar göra det?
Alltså vad knäpp man är.. ÄL+2 idag och klickade precis hem 20 ägglossningstester för att vara redo för nästa månads försök pga att jag inte vill hoppas på att det tagit sig denna månad och bli besviken typ :p
ÄL+5 idag och har sån jobbig molvärk i buken som kommer och går.. Alldeles för tidigt för både gravsymptom och pms. Igår kväll kom det pytte lite blod igen och även idag på förmiddagen. Och så är det för tidigt för en nidblödning också. Gaaah.. Blir smått galen. Kan någon spola fram tiden lite?
Blev tvungen att lägga mig på sidan i sängen med benen högt upp. Känns precis som mensvärk, men inte lika kraftig. Så nu har jag legat här och googlat "äl+5 nidblödning" för att se vad folk har varit med om. Haha.
Jag har inte läst så många faktasidor, men många hävdar att ägget kan fästa redan på äl+5 (först när ägget har blivit en blastocyst).
Min kropp har lurat mig ordentligt förut, så jag tar det hela med en nypa salt. Lite spännande är det ändå. :)
Här är en till som hade tydliga tankar om syskon och att de skulle komma tätt... nu har vi försökt i 1,5år och allt vi har är ett par missfall och ett utomkvedshavandeskap i bagaget... och nu har vi inte ens plussat på över ett halvår...
Det är verkligen inte lätt detta :(
Jag förstår att det måste vara hemsk jobbigt med flera missfall och ett utomkvedes. Vi har inte blivit gravida alls under denna tid. Vi har dock haft ett uppehåll på ca 6 mån (mars-okt) då jag kände att det tärde för mycket på mitt psyke och på vårt äktenskap. Men nu försöker vi aktivt igen.
Jag känner igen ditt nick från tidigare trådar som jag va med i för ca 1 år sedan. Jag hoppas verkligen att 2020 blir vårt år <3
Jag känner med dig och beklaga misstanken och Xet. Det är ju också det som är så läskigt, att ett plus inte ens behöver betyda något direkt :(
Bör du/ni inte vara berättigade till någon utredning om graviditeterna inte stannat?
Någon som ser?
Jahopp där kom spottingsen som vanligt dagen innan mens... :-/ Då lär väl mensen komma imorn precis som vanligt också... suck! Jag vet att 6månader är ingenting men för oss som plussat så lätt innan (fått missfall lätt också) så känns det som nåt är fel :-/ men det är väl bara fortsätta kämpa, ge upp är inte ett alternativ
Idag kom mensen... så bara hoppa ur tråden och mot försök 7 efter utomkvedshavandeskap, NÅN gång ska det ju gå.
Lycka till till alla er andra, hoppas på många plus i tråden!