Majja92 skrev 2019-12-29 17:36:16 följande:
Ja tacka gudarna för denna plattform, min stackars sambo hade haft sår i öronen annars! Det känns extra tacksamt när man inte har någon (vad man vet!) i sin närhet som går igenom samma sak.
Så roligt, som oss! Jag blir 28 och sambon 30 :) Vi började försöka i mars 2018, så snart två år och har haft två missfall under den perioden.
Imorgon går jag och lämnar blodprov och mannen ska snart lämna sina tester, äntligen känner jag!
Våran utredning grundar sig i missfallen, hur ser det ut för eran del? Hur känner ni med att få börja med en utredning? :) Jag är jätte ivrig och nervös, sambon är lugn och stadig som alltid <3
Haha, det har du rätt i! Det är sånt ämne som väcker mycket känslor, iaf för mig, så jag kan iaf inte prata med det irl. Har inte processerat allt än. Kommer kunna berätta om kampen när vi fått svar på mycket, eller blivit gravid. Skulle IVF bli aktuellt för oss skulle jag berätta för min sambos familj (är mycket närmre dem).
Spännande att vi kan följas åt!
Beklagar missfallen. Det måste vara en sorg i sig, kan inte föreställa mig. Hoppas ni har kunnat repa er från dem?
Bra att ni får påbörja utredning! Skönt att vara på gång! Vi hörde av oss pga att jag inte blivit gravid på ett år och "uppfyller" därmed en kriterie för barnlöshetsutredning. 4 dagar efter att vi skickat in varsitt hälsoformulär (hur länge vi försökt, varit tillsammans, bott ihop, min cykel m.m.) fick vi svar att vi ska påbörja utredningen - med blodprov för min del och spermaprov för min kille.
Låter liknande min sambo - han är verkligen ankaret i vår relation. Lugn, stabil, snabbtänkt (funkar bra på min emellanåt oroande, gnagande hjärna). Var jag som varit drivande till att söka hjälp, han har aldrig varit emot det, men tog mig på allvar när jag frågade om vi skulle skicka in.
Jag är emellanåt orolig, är så rädd att nåt är allvarligt fel - eller inget fel alls och vi måste prova ytterligare ett år för att kunna få hjälp med IVF m.m.
Samtidigt har jag blivit lugnare efter detta. Mår inte lika dåligt längre. :)