• Supertrio

BIM januari

Sofieelises skrev 2020-01-09 17:00:29 följande:

Jag får alltid positivt på cbs digitala ca 0,5-1 dygn före vanliga stickorna ger utslag (använder också rfsu).

Åh det kan ju då förklara saken för mig. Men så svårt att veta NÄR man ska ha sex tycker jag!? Vissa säger innan positivt test, andra säger samma dag och vissa dagen efter.
  • Supertrio
    Miu1234 skrev 2020-01-11 12:44:53 följande:

Hallå! Kan någon titta på mitt test XD blir galen här hemma! Syns mer i verkligheten i dagsljus

Jag ser något svagt där:)
  • Supertrio

Ni som har plussat, stort grattis!!:)

Vad hade ni för symptom? Hur tidigt kom det? Och vad var annorlunda mot andra cykler?

/ En som inte skulle överanalysera symptom denna gång..;)

• Supertrio
    Loea skrev 2020-01-14 18:55:22 följande:

Jag tror jag hade ägglossning igår eller runt om där. Känns som en evighet alltså! Har också väldigt oregelbundna cykler. Förra vart på 7 veckor. Hoppas verkligen inte det går så länge denna gången. Men nu kan nedräkningen börja iaf! Ska försöka att hålla mig upptagen och distrahera mig.

Åh vad skönt med nedräkning, men dessvärre lättare sagt än gjort att distrahera sig och inte bli galen under tiden!:) Körde du med clearblues ÄL-tester denna gång? Jag sa ju att jag skulle skippa ÄL-tester men kunde inte låta bli att köpa vanliga stickor iaf;) Och till min stora förvåning fick jag positivt utslag en hel vecka innan jag trodde att jag skulle ha ägglossning. Väldigt konstigt. Hoppas bara inte att det bara var ett försök till ÄL och att jag nu snart får ett till positivt ÄL-test!? Någon som varit med om det??
  • Supertrio
    Loea skrev 2020-01-14 19:51:30 följande:

Haha jag vet, känns näst intill omöjligt att faktiskt lyckas distrahera sig! Jag körde rfsu stickor, men slarvade lite så missade den exakta toppen. Är lite orolig för samma som dig, att det inte var faktiska Äl utan att den kommer senare.. Jag fortsätter testa ett tag till tänker jag så får jag se. Fysiskt sett känns det verkligen som att jag har ägglossning nu, har ont i äggstockarna, uppsvullen, lätt illamående. Har även märkt att jag får en väldigt märklig huvudvärk/migrän på ena sidan av huvudet vid perioden runt ÄL. Så antingen borde den ju komma väldigt snart eller så var den då jag trodde. Lyckades ni timea in den förmodade ÄL? :)

Exakt samma här! Körde också med RFSU stickor men lyckades inte tajma toppen, tyvärr. Men hade sex två dagar innan jag fick positivt, samma dag OCH dagen efter. Så känner väl att vi ändå inte kunde ha gjort mer. Men blir ändå orolig att det bara var ett falskt alarm och att min ägglossning är nu i helgen istället:/ Har därför fortsatt att ta en äl-sticka varje dag bara för att dubbelkolla, kommer nog göra det enda fram till BIM. Lyckades ni timea in den förmodade ÄL? Är du på ÄL+1?
  • Supertrio
    Tjoppa12 skrev 2020-01-17 13:33:40 följande:

Vad tror ni..? Jag är skakis haha. Bim-5 testa tidigt

Jag ser ett plus!:)
  • Supertrio

Denna eviga väntan... ÄL+8 idag men har bestämt mig för att tidigast testa ÄL+11, så på tisdag. Det som skiljer sig mot tidigare försök är att jag denna gång inte har ett enda symtom?! Tidigare försök så har jag haft typ alla symtom och tecken man kan ha men då fått negativt gravtest. Så lite hoppfullt är det kanske??:) Det enda som skiljer sig är att jag dagen efter ägglossning fick direkt ömma bröst och bröstvårtor, det brukar jag inte få förrän ÄL+5 typ. Men men, vem överanalyserar..?;) Någon i samma period?

• Supertrio
    Loea skrev 2020-01-19 17:40:49 följande:

Tydligen hade jag inte alls missat min ÄL, har bara Sveriges längsta cykel. Hade min topp i förrgår, ÄL igår då enligt appen så har inte bim förens i början av februari. 5,5 veckor mellan mens. Men lyckades träffa in väldigt bra så nu kan väntan börja igen. Trodde jag var på ÄL+6 eller så men får börja räkna igen nu. Hoppas dagarna går fort..

Oj vad lång cykel, men vilken lättnad att ni träffade in ÄL bra:) Hoppas dagarna går fort nu då:) Själv är jag på ÄL+9 har typ gett upp hoppet.. har inte ett enda symptom och allt är precis som vanligt vid denna tidpunkt i cykeln. Ska testa med early predictor imorgon på ÄL+10 men har redan ställt in mig på negativt. Chansen att vinna miljoner på lotto känns större:(
  • Supertrio

ÄL+10 och tog nyss ett early predictor.. både jag o min sambo kan se ett svagt ljusrosa streck!!! Tror jag svimmar nu. Vågar inte tro att det är sant! Hjälp:)))

• Supertrio
    Emilix skrev 2020-01-20 06:02:07 följande:

Wow vad spännande, är det erat första barn? :)

Jag är på ÄL+7 bara, längtar tills jag kan börja testa <3

Det blir isf vårt tredje barn<3 Men måste ta fler test för att våga tro på det...
  • Supertrio
    Loea skrev 2020-01-20 06:16:13 följande:

WOW!! Vad kul :D tänk att det blev något nu när det inte fanns några symptom! Hoppas det håller sig! Åh vad glad jag blir för er! Grattis!

Eller hur, så sjukt!? Har ju inga symptom!? Jag vågar inte riktigt ropa hej ännu.. måste ta fler test för att våga tro på detta:/ Och det är ju väldigt tidigt.. ska ju inte ha mens förrän på lördag. Så kanske ska börja med att vänta ut mensen.. åh så nervöst.
  • Supertrio

Imorse på ÄL+10 tog jag detta predictor early. IRL ser man ett ljusrosa svagt streck:) Köpte fler early test som jag ska tänkte ta imorgon och på onsdag. Hittade dock ett vanligt RFSU-test i badrumsskåpet, alltså inte ett tidigt gravtest, som jag tog nyss. Fick detta:

Vad tror ni?:))
  • Supertrio
    Mammaresan skrev 2020-01-20 14:09:57 följande:

Men åh så spännande! Du får lägga upp bild på kommande test! :D

Eller hur!:) jag la upp bilder nyss, vad tror du?:)
  • Supertrio

Tack så mycket alla!:) BIM är på fredag såg jag nu men jag kommer nog ta test varje dag denna vecka, för att se så att det blir starkare.. så himla förvånad dock. Denna månad hade jag verkligen inga symtom mer än en otrolig trötthet, somnade innan kl20 hela förra veckan. Men inga kramper, helt torr där nere och inga andra tecken. Tidigare månader har jag haft alla graviditetstecken man kan få men då fått negativa test. Så detta kom ändå som en chock!

• Supertrio
    Mammaresan skrev 2020-01-22 18:54:03 följande:

Åh vilken skön bekräftelse! Stort grattis! :D

Tack snälla!:)
  • Supertrio
    Loea skrev 2020-01-22 19:31:15 följande:

Åh grattis!! :D

Tack så mycket:) Och stort lycka till, håller tummarna för dig!:)
  • Supertrio
    mandy93 skrev 2020-01-23 06:08:47 följande:

Då var det min tur!! Har haft molvärk hela veckan och i natt drömde jag att jag fick ett positivt test. Känns helt sjukt!! BIM idag.

Håller tummarna för er andra i tråden!

Stort grattis! Häftigt det där med drömmarna, jag drömde oxå natten innan plusset att det skulle bli positivt:)
Svar på tråden BIM januari