Inlägg från: Barbrastreisand |Visa alla inlägg
  • Barbrastreisand

BIM januari

Önskarbebis2020 skrev 2019-12-22 13:43:47 följande:

Här är en till som verkade få ÄL mycket tidigare... förra cykeln fullt utslag på cd 16, och nu när jag la i testerna på premom så visar den high (12,5) på cd 8 liksom... jag hoppas ÄL kan hålla sig några dagar till så ägget hinner mogna ordentligt. Ser dock att ditt stegrade väldigt snabbt :-O

Det är första gången jag tar äl-test så har egentligen ingen aning hur cykeln egentligen är...Men blev lite paff när jag såg att det kom tidigare och sbabbt! Fortsätt mäta så du ej missar!
  • Barbrastreisand
    boshab skrev 2019-12-22 15:23:00 följande:

Precis, bra att du kollade i tid! Tempen höjdes lite idag, skulle gissa ÄL idag eller igår... Men får se imorn :)

Ja! Stickan är fortfaranee väldigt stark idag också så får se.. Min temp har höjts lite från igår 36.26 till idag 36.32. Vet inte hur detta med temp funkar riktigt än, är det meningen att tempen ska skjuta upp lite mer "hastigt" när ägget väl är släppt? Håller tummarna för dig! Berätta hur det går :)
  • Barbrastreisand
    Hoppas96 skrev 2019-12-24 00:14:53 följande:

Du måste haft det mellan cd 12 och 13 då?

Ja troligtvis! Eller dag 13 då det var väldigt starkt vid 15 (starkaste testet skulle jag nog säga), men sen sjönk det på kvällen? (Äl inträffat?)
  • Barbrastreisand
    boshab skrev 2019-12-24 12:55:09 följande:

Med tanke på att du fick positivt CD13 skulle jag nog gissa på ÄL på CD14 kanske 15. Men du har väldigt starka test både CD12 och 13.

Jag har haft en konstig tempning denna månad och både NC och Fertilityfriend har lagt ÄL på CD16, trots låg temp dagen efter... inte haft direkta ÄL-känningar men har börjat få ömmande bröst så antar att jag haft ÄL och att progesteron börjat pumpa ut i kroppen :)

Ja! Sen vet jag inte om LH sjunker ganska snabbt efter äl? Därav funderar jag om jag lyckades fånga äl mellan testerna på cd13.. Men testerna kan ju inte alltid vara korrekta heller. Har försökt mysa nu några ggr så får se om det går vägen denna gång, annars försöker vi igen. Har varit intressant att följa med stickor nu man lär sig mer om mer, det är ju väntan som är värst nu..

Ja Jag ser din kurva! Troligtvis har det skett då tempen ändå ligger över linjen? Min steg lite idag men inte över linjen, får se om det blir högre imorgon.. hade varit roligt för er om det går hela vägen denna gång efter alla försök! Hoppas:)
  • Barbrastreisand
    boshab skrev 2019-12-24 20:39:01 följande:

Har för mig att det efter LH-toppen (pos test) tar ca 24-36h för ägget att släppas men det kan ju även ske tidigare och senare. Skönt att veta att du mest troligt haft ägglossning redan :) Det är intressant att lära sig mer om sin cykel - hur det funkar med hormonerna som är inblandade m.m.

Och så får man försöka ha den där balansen till att det fortfarande är ett samliv man vill ha med sin partner för att man vill och inte bara för att göra ett barn (fastän det är samma sak).

Instämmer... det är en väntan. Hoppas det går fort nu när det är röda dagar, man har besök av släkt och vänner m.m. Ska försöka njuta de sista dagarna på detta år och ladda upp för att bli starkare för nästa år. :)

Har inget jättehopp på denna cykel, vi har haft lite för lite sex i fertila fönstret... Men hade varit otroligt om vi har prickat in! Annars ska vi boka in ett läkarbesök i mitten på januari där jag även ska göra en undersökning av livmoder, äggstockar m.m. Blir mycket spännande!

Förlåt för att jag skrivit en novell haha... Ska försöka hålla mig kortare.

Håller med! Det är också nu jag inser hur lite kunskap jag egentligen haft kring detta med äl, hormoner och graviditet.. borde finnas mer kring ämnet allmänt i skolan och samhället. Sen är det lätt hänt att man påverkas av allt detta, hoppet,väntan och oklara testresultat.. det tar på ens psyke. Denna gång hann vi inte riktigt ha sex i 'tid' men känner att det får bli som det blir. Man kan inte förvänta sig att sin partner ska funka som en robot när det väl är dags. Allt sker i sin tid. Passa på och njut, vila upp dig så krafterna finns om det nu inte lyckas denna gång. Hoppas besöket kan ev hjälpa med något, tar du några mediciner eller vitaminer nu när ni försöker?

Ingen fara! Tycker själv det är skönt att skriva av sig, behövs ibland!!
  • Barbrastreisand

Kul med flera som hänger på! Hoppas på ett plus för oss alla :)

Idag kom det ljuuuusrosa flygning i samband med toabesök. Har troligtvis haft äl sen 1-3 dagar tillbaka. Någon som varit med om liknande? Kan det vara någon typ ägglossningsblödning? Ej upplevt det tidigare då jag haft spiral.. Hoppas det inte påverkar negativt på något sätt:/

• Barbrastreisand
    Planerarbarn19 skrev 2019-12-27 18:05:32 följande:

Fick också de på samma dag som dig haha! Fick de efter sex och är idag på cd18 och har fortfarande rosa flytningar/blödning.(lite till o från typ) Har haft de förut, dock har det varit typ en två dagar innan mens då och de ska jag inte ha än! Hoppas det har något att göra med ägglossning :)

Ser man på! Ja mitt varade typ i 1-2 dagar enbart efter toabesök när jag torkade mig så var inte alls mycket. Har läst runt lite och det verkar vara en ägglossningsblödning som är normalt men inte så jättevanligt. Och det viktigaste av allt,ska inte påverka negativt på något sätt :) nu är det bara den långa väntan kvar !
  • Barbrastreisand
    Planerarbarn19 skrev 2019-12-28 18:26:16 följande:

Vi får hålla tummarna! Mitt försvann också, blev typ beigea flytningar tillslut! Vilken dag i cykeln är du på nu? :)

Just nu är jag på cd19, förra cykel var cirka 31 dagar. Men tror denna blir kortare då ägglossning inträffade betydligt tidigare än vad apparna beräknade:) Själv då? Hur länge har du försökt, barn sedan tidigare?
  • Barbrastreisand
    Sofieelises skrev 2019-12-28 14:26:06 följande:

Äter ni andra några vitaminer? Vad isåfall? :)

Själv tar jag en multivitamin (kvinna, innehåller ju då bl a folsyra), omega3 kapslar, rosenrot (för att boosta fertiliteten) och bisolvon (kör bisolvonmetoden denna månad).

Jag tar folsyra efter uttag av spiral i oktober! Men funderar på att även ta b12 (har tidigare haft brist på det) & d vitamin (alltid bra) :) Bisolvon har jag ej tidigare hört något om, hur ska det hjälpa?
Svar på tråden BIM januari