boshab skrev 2019-12-24 20:39:01 följande:
Har för mig att det efter LH-toppen (pos test) tar ca 24-36h för ägget att släppas men det kan ju även ske tidigare och senare. Skönt att veta att du mest troligt haft ägglossning redan :) Det är intressant att lära sig mer om sin cykel - hur det funkar med hormonerna som är inblandade m.m.
Och så får man försöka ha den där balansen till att det fortfarande är ett samliv man vill ha med sin partner för att man vill och inte bara för att göra ett barn (fastän det är samma sak).
Instämmer... det är en väntan. Hoppas det går fort nu när det är röda dagar, man har besök av släkt och vänner m.m. Ska försöka njuta de sista dagarna på detta år och ladda upp för att bli starkare för nästa år. :)
Har inget jättehopp på denna cykel, vi har haft lite för lite sex i fertila fönstret... Men hade varit otroligt om vi har prickat in! Annars ska vi boka in ett läkarbesök i mitten på januari där jag även ska göra en undersökning av livmoder, äggstockar m.m. Blir mycket spännande!
Förlåt för att jag skrivit en novell haha... Ska försöka hålla mig kortare.
Håller med! Det är också nu jag inser hur lite kunskap jag egentligen haft kring detta med äl, hormoner och graviditet.. borde finnas mer kring ämnet allmänt i skolan och samhället. Sen är det lätt hänt att man påverkas av allt detta, hoppet,väntan och oklara testresultat.. det tar på ens psyke. Denna gång hann vi inte riktigt ha sex i 'tid' men känner att det får bli som det blir. Man kan inte förvänta sig att sin partner ska funka som en robot när det väl är dags. Allt sker i sin tid. Passa på och njut, vila upp dig så krafterna finns om det nu inte lyckas denna gång. Hoppas besöket kan ev hjälpa med något, tar du några mediciner eller vitaminer nu när ni försöker?
Ingen fara! Tycker själv det är skönt att skriva av sig, behövs ibland!!