• EllaLo

BIM januari

Loea skrev 2020-01-14 18:55:22 följande:

Jag tror jag hade ägglossning igår eller runt om där. Känns som en evighet alltså! Har också väldigt oregelbundna cykler. Förra vart på 7 veckor. Hoppas verkligen inte det går så länge denna gången. Men nu kan nedräkningen börja iaf! Ska försöka att hålla mig upptagen och distrahera mig.

Nää usch va segt med 7 veckor!

Så himla svårt att distrahera sig dock, även fast man jobbar eller har någon anna syssla. Allt analyseras in i minsta :)
  • EllaLo
    rmj skrev 2020-01-14 21:37:09 följande:

Utifrån att det bara är ÄL+6 är det inte säkert ägget har fäst än, så inga symptom såhär tidigt. Till helgen räknar jag med att ha lite symptom :)

Du får uppdatera när du har något annourlunda symtom! :D
    Loea skrev 2020-01-14 22:01:31 följande:

Ja visst är det så, det är ju i ens egen kropp allt känns. Har alltid värk mellan ÄL och mens så går nästan inte att glömma bort det för en sekund. Men försöker boka i mycket roliga grejer och träffa kompisar osv så finns det iaf mycket annat att tänka på också. Avundsjuk på sambon som har helt andra möjligheter att distansera sig!

Samma här, man blir knäpp om man bara går runt och tänker. Ska verkligen försöka hålla mig ifrån att testa med. Har slösat så kopiöst mycket pengar på äl-test. Ska du vänta ut BIM ? :)
    Mammaresan skrev 2020-01-15 01:18:49 följande:

Jag har ju BIM runt den 27:e men vet inte riktigt när jag hade ÄL. Cykeln har varit lite märklig så. Däremot tror jag inte på att det blir något den här gången. Fick inte till det mycket och det var flera dagar innan ÄL. Lite för tidigt helt enkelt. Men jag får väl vänta som alla andra gravid eller ej liksom! ;P

Hur långt innan hade ni sex innan äl då? Spermier kan ju leva upp till 5 dagar så det kan ju fungera ändå :D
  • EllaLo
    Loea skrev 2020-01-15 12:29:09 följande:

Ja men visst är det så! Ja jag med, så mycket pengar i sjön. Och jag ska försöka lugna mig med symptomanalyserna. Så lätt att dras med fast att jag vet att tidigare månader har jag känt allt mellan ÄL och mens, det är helt enkelt så min kropp funkar utan att vara gravid. Känns onödigt att få ett spökstreck eller kemisk graviditet innan bim och få upp hoppet. Så väntar jag hellre och vet på riktigt. Men någon dag innan kanske jag testar :) hur länge hade ni försökt? Känns som att man lär sig något nytt varje omgång.

Ja men exakt, man får iprincip alla syntom som skulle kunna indikera på en gravidtet. Borde ha lärt mig vid det här laget att inte överanalysera..

Vi började ingen förra året, uppehåll i maj för jag var bortrest och oktober för cykeln ballade ur. Har PCOS så det är väl därför det går segt.

Ni då? :)
  • EllaLo
    Loea skrev 2020-01-15 12:29:09 följande:

Ja men visst är det så! Ja jag med, så mycket pengar i sjön. Och jag ska försöka lugna mig med symptomanalyserna. Så lätt att dras med fast att jag vet att tidigare månader har jag känt allt mellan ÄL och mens, det är helt enkelt så min kropp funkar utan att vara gravid. Känns onödigt att få ett spökstreck eller kemisk graviditet innan bim och få upp hoppet. Så väntar jag hellre och vet på riktigt. Men någon dag innan kanske jag testar :) hur länge hade ni försökt? Känns som att man lär sig något nytt varje omgång.

I februari skulle det stå :)
  • EllaLo
    Loea skrev 2020-01-16 07:09:18 följande:

Ja verkligen! Tycker typ man känner nya symptom varje gång nästan även om det är några jag börjar känna igen nu och kan koppla till ÄL. Så svårt att bara stänga av analyserandet!

Åh segt med väntan.. Men ni kan inte få hjälp om du ändå har PSOS?

Jag slutade med preventivmedel i september. Har dock bara haft mens tre gånger hittills då min senaste cykel blev på 7 veckor och de innan var längre än jag trodde också (5 veckor). Med facit i hand skulle jag bara slutat med preventivmedel tidigare så att jag hade haft en chans att lära känna min kropp. Trodde ju de två första omgångarna att mina väldigt kraftiga ÄL-symptom var potentiell graviditet.

Ja men eller hur, en cykel fick jag väldigt skitit hår snabbt efter dusch det blev sådär stripigt/flötigt så tänkte jag direkt att nu har det tagit sig och hormornerna håller på att ändras haha...men nä.

Jo vi har hjälp, ätit letrozol 3 cykler och tagit äl stimulerande spruta 2 gånger. Men det är ju så mycket annat som ska klaffa med. Har dock höga förhoppningar om denna cykel för gyn såg en fin äggblåsa och min slemhinna har treskiktad :)!

Ja jag fattar hur du menar. Försöker uppmana mina kompisar som i framtiden kommer vara i samma fas i livet att precis som du skriver lära känna sin kropp i tid. Jag menar vissa har ju ätit p-piller sedan dom va i tonåren, så mycket kan behöva ställas om.
  • EllaLo
    amandakollb skrev 2020-01-16 14:21:04 följande:

hejhej, jag är ny här! lite info; jag och min kille har försökt sedan i juli-19 och då jag har väldigt oregelbundna cyklar så har det inte blivit att vi försökt så många gånger :/ tempar med NC så vet att jag har haft ägglossning 4 ggr sedan i somras. har prickat in samlag 3 av dessa gånger men inte tagit sig ännu. tror jag har PCO.

nu är jag på cykeldag 29 och ingen ägglossning i sikte. jag har testat med CB digitala ägglossningstest och fått blinkande smiley i 5 dagar nu, innan dess en rund ring, någon som har tagit dessa test, och efter hur många dagar blinkande fick ni en fast smiley? :) 

Hej!

Om du är på cd 29 och har testat 5 dagar bakåt i tiden ifrån det tror jag att du förmodligen missat ÄL. Man kan ha äl sent men dag 29 känns rätt sent att leta efter äl.

När jag testar med cb advanced testar jag ifrån cd 9-10 och brukar ha i snitt 4-5 dagar med blinkande och sedan fast. Står i beskrivningen att man inte ska testa mer än 9 dagar med blinkande i följd. :)

Kompletterade du med äl test när du tempade med nc? Om inte så är det bra om du gör det i samband med temp. Det är så mycket som ska stämma med temp för att det ska fungera helt.
  • EllaLo
    Loea skrev 2020-01-16 15:27:38 följande:

Haha precis sån är jag också! Sånt man liksom inte bara kan hitta på. Nu denna gången har jag förutom det vanliga illamåendet, uppblåstheten (ser ut att vara gravid i tredje månaden) och tröttheten så har jag fått en kliande känsla i munnen, som om jag precis käkat en kiwi eller apelsin liksom. Googlat alla möjliga symptom men ordet "gravid" efter.

Åh men det låter ju riktigt lovande! Skönt att de kan se sånt och lite guida en i det.

Haha jaa så lätt att googla vad som lixom. Hmm jag har hört att en del gravida kan uppleva klåda fast mer på benen. Men vet vet det kanske är något syntom för dig :D !

Ja det är skönt :). Nästa cykel blir det paus, sen blir det ivf till hösten ev innan sommaren om vi hinner. Förhoppningsvis blir jag gravid innan dess!
  • EllaLo
    Tjoppa12 skrev 2020-01-17 11:27:56 följande:

Ni vet den här känslan "det händer inte mig"? Precis den har jag när jag tänker på att jag skulle kunna få barn. Varför ?? Är ju jättetråkigt att känna så . Vårat nionde försök och går det inte nu så börjar man ju automatiskt tro nåt är fel...även om det är normalt att det tar ett år t.ex. Ååh alla dessa tankar

Samma här, även fast jag är utredd tänker man ju att det är något dolt fel. :(
  • EllaLo
    Tjoppa12 skrev 2020-01-17 13:00:11 följande:

Hur länge har ni försökt ?

Vi är på försök 10..

Såg att du plussade grattis <3!!
  • EllaLo
    Tjoppa12 skrev 2020-01-17 17:40:13 följande:

Nionde försöket här och tydligen tog det sig. Hoppas det håller sig också. Så vi är ju nästan lika och jag håller tummarna för er med. Snart så ! Tack <3

Jadå här ger vi inte upp :)

Håller tummarna för er med <3! Har du haft några symtom :)?
  • EllaLo
    rmj skrev 2020-01-18 08:09:44 följande:

ÄL + 10 BIM -4 får jag detta test! Tredje försöket och jag är så lycklig att jag skakar!

Stort grattis :D
  • EllaLo
    Tjoppa12 skrev 2020-01-18 13:10:09 följande:

Bekräftat idag <3

Åh, underbart!! Vilken start på året, grattis igen <3
  • EllaLo

Någon här inne som har varit gravid tidigare och fått gravidklåda/nässelutslag tidigt som symtom? Blossade upp massa på mitt bröst samt handleder nyss..?

• EllaLo
    Obalem skrev 2020-01-18 13:53:37 följande:

Jag hoppar in här! Är på äl+6 idag och nu händer de grejer.. brösten är helt annorlunda. Större, spända och hårdare bröstvårtor?! Samt en del humör :/ hade en galen molvärk i förrgår och igår men idag har de lättat. Tempen är högre än vanligt. Hoppppas!! Tredje ägglossningen efter missfall i juli. Någon som ligger runt samma dag som har liknande symptom?

Hej! Hade ÄL i måndags så är typ på samma dag som dig :)! Har upplevt lite små stick i magen men ingen super molvärk. Tempen har också ökat lite, ca 0,3-0,5 grader. Har fått nässelutslag på bröstet och handlederna idag men vet inte om det har någon koppling, återstår att se haha :D
  • EllaLo
    Obalem skrev 2020-01-18 16:44:35 följande:

Jaha ja då är vi nära :D

Oj de låter jobbigt? När jag var gravid sist så hade jag problem med att det kliade på brösten och händerna.. kanske de kan vara en sån grej för dig å?

När ska du börja smygtesta haha?

Ja, det värsta är att det hettar och kliar samtidigt, men det avtog lite efter en kalldusch.

Hmm kanske det! Läste mig till att huden och matsmältningen är det första som påverkas vid hormonella ändringar. Så hoppas det är något positivt! :)

Jag måste åtminstone vänta till 11+ pga det finns hcg i ovitrelle som jag tog i måndags och kan ge falskt positivt. Dudå :D?
  • EllaLo
    Anonym1891 skrev 2020-01-18 17:24:04 följande:

Är på bim+2 idag och fick det här testet nyss... Vad tror ni? Vi hoppas på att få till ett syskon till dottern

Ser lovande ut! Grattis :D
  • EllaLo
    Obalem skrev 2020-01-18 20:49:05 följande:

Jag förstår precis vad du menar! Precis så hade jag..

jaha ja då låter de ju lovande! Min mage har varit under all kritik, kanske är symptom de å?!

Jaha när blir de? Torsdag? Jag tänkte ta första på tisdag då är de äl+9/10 :) hur jag nu ska kunna hålla mig dit hehe

Spännande!! Du får hålla mig uppdaterat när du tagit ditt första!

Jaa tidigast torsdag men ska nog vänta till fredag, om jag orkar haha.. helst hade man ju börjat idag. Hade en tempdipp idag till 36,5 idag, igår morse hade jag 36,9 men har också sovit lite dåligt inatt..
  • EllaLo
    Obalem skrev 2020-01-19 08:22:59 följande:

Ja absolut de ska jag :D

Ja de är ju dedär med att orka vänta.. haha :) kanske faster ägget idag?? Hoppas!

Hoppas på det! Visst är det så att ägget fäster 5-6 dagar efter? Isåfall skulle det ju kunna stämma med tempen.
  • EllaLo
    Obalem skrev 2020-01-19 09:48:58 följande:

Ja något sånt tror jag? För jag hade också tempdipp i förrgår på äl+5/6 så de kanske är så :D

men alltså idag.. brösten gör sååå ont!!! Jag har vaknat av att jag kommer åt dom :( huva!

Nää va jobbigt! Har aldrig upplevt det symtomet men har förstått på vänner att det är skit jobbigt. Inga kramar för dig idag inte haha .. :D
  • EllaLo

Testade negativt i torsdags och hade BIM 25/1, blev sedan sjuk i söndags och fick en brun liten spotting söndag natt och måndag, sen inget mer.. tyckte det va konstigt för har oftast riklig 6 dagars mens så jag köpte test och detta dök upp direkt, Är heeelt i chock!?

Svar på tråden BIM januari