Inlägg från: Mammaresan |Visa alla inlägg
  • Mammaresan

BIM januari

Tassar försiktigt in här.. förra månaden trodde jag att jag kanske kunnat bli gravid (med en liten hoppsan) men så var inte fallet. Det drog igång mycket känslor och nu tror jag att vi börjar försöka trots att så inte var planen från start. Känns superläskigt och samtidigt oerhört fint. Vi har 3 barn redan så svårt att inte känna "Vad f*n håller jag/vi på med!?". Vi har full rulle hela dagarna ändå. Haha..! Men kan inte hjälpa den oväntade känslan som krupit sig tillbaka.

Inte säker hur enkelt det kommer att bli att bli gravid dock. Min kropp har blivit knasig den senaste tiden och med åren. Har en del övervikt sedan senaste graviditeten så är lite orolig att det påverkar min mens/ägglossning en del. Men vi börjar så sakta så får vi se hur det går. <3 Jag tänkte försöka jobba sakta men säkert med vikten under tiden genom framförallt träning/hälsosam mat.

Finns det några fler här med övervikt/fetma? Hur tänker ni kring allt? Tycker det känns betyngande att tänka på detta i samband med en framtida graviditet och i att försöka bli gravid. Annars tycker jag det spelar mindre roll med BMI och större roll med livsstilen i sig.

• Mammaresan
    Sofieelises skrev 2020-01-01 19:40:57 följande:
    Vad kuul, trodde att jag var den enda galningen härinne som försökte få till en fyra ;D

När är dina barn födda? :)
    Vad kul att vi är tre stycken som är galna då! Haha! ;) När är dina barn födda Sofieelises? :) Här har vi en 2,5 åring, 5,5 åring och en snart 8,5 åring. De fyller i år 3, 6 och 9 år. ;P
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2020-01-01 19:17:58 följande:
    Sofieelises skrev 2020-01-01 17:08:26 följande:

Vad roligt med en till som har tre barn, vi försöker också med en fyra! Hur gamla är dina barn? :)

Kul att se dig igen Mammaresan! Min mens kom med pompa och ståt redan den 24e december så det där strecket var nog bara ett spök. Men tack för all pepp och stöttning! Det var fint! Det ska bli roligt att följa er här. Jag känner precis samma sak.

Vi har också tre barn. Kul med fler som är i samma situation!

Men åh så tråkigt att mensen kom ändå! Min kom ju också den 27 december och jag kollar just nu upp för säkerhets skull det knasiga jag ändå känt/känner sedan den cykeln. Supermärkligt men hoppas på att allt kommer se bra och det bara råkar vara något "vanligt" knasigt som kroppen håller på med. :) Gravid är jag då inte i alla fall! Haha!

Så kul att se dig här i alla fall! Hur går det för dig? När har du BIM?

• Mammaresan

Så pirrigt att vi hade oskyddat sex idag. Haha! Helknasig kanske men känns pirrigt för att helt enkelt möjligheten finns. Skrattande Har inte ÄL än dock! Utan är i dag 11 på cykeln så gissningsvis borde det vara om några dagar ägglossningen landar. Någonstans mellan dag 14-17 är min gissning. Men vi får se.

• Mammaresan

Det uppdateras och skrivs så mycket här i tråden så jag hinner inte riktigt med! Men ja här väntar jag bara så händer inte så mycket. Det är inte så spännande att tillverka en bebis ändå. Lite action men mestadels väntande ju.. Haha!

• Mammaresan
    Nathaliejj skrev 2020-01-12 20:31:19 följande:
    Tog detta nyss med kvällsurin, bim -5 men tror nog äl kom tidigare Haha, snälla stanna nu!
    Men åh! Grattis! :D 
  • Mammaresan
    EllaLo skrev 2020-01-14 17:13:15 följande:

Fick glad gubbe på äl test igår, så nu börjar den låååååånga två veckors väntan! Finns inget segare.. någon som ligger lika med mig ? Min mens är oregelbunden så BIM kan vara lite närsom mellan 25-28 januari, förhoppningsvis så sent som möjligt för ägget ska ha en större chans :)

Jag har ju BIM runt den 27:e men vet inte riktigt när jag hade ÄL. Cykeln har varit lite märklig så. Däremot tror jag inte på att det blir något den här gången. Fick inte till det mycket och det var flera dagar innan ÄL. Lite för tidigt helt enkelt. Men jag får väl vänta som alla andra gravid eller ej liksom! ;P
  • Mammaresan
    Supertrio skrev 2020-01-20 07:02:14 följande:

Eller hur, så sjukt!? Har ju inga symptom!? Jag vågar inte riktigt ropa hej ännu.. måste ta fler test för att våga tro på detta:/ Och det är ju väldigt tidigt.. ska ju inte ha mens förrän på lördag. Så kanske ska börja med att vänta ut mensen.. åh så nervöst.

Men åh så spännande! Du får lägga upp bild på kommande test! :D
  • Mammaresan
    Supertrio skrev 2020-01-22 18:08:48 följande:

Nu blev allt mycket mer verkligt:) ÄL+12 idag.

Åh vilken skön bekräftelse! Stort grattis! :D
  • Mammaresan
    mandy93 skrev 2020-01-23 06:08:47 följande:

Då var det min tur!! Har haft molvärk hela veckan och i natt drömde jag att jag fick ett positivt test. Känns helt sjukt!! BIM idag.

Håller tummarna för er andra i tråden!

Stort grattis!
    Majja92 skrev 2020-01-23 09:43:01 följande:

Tog test idag som var negativa, kanske möjligen någon konstig skugga men nä. Känner med hela kroppen att det inte blev något denna gång :( nu inväntar jag mensen om 6 dagar..

Jag ser också något. Hade tagit ett nytt imorgon!
  • Mammaresan
    Malllin skrev 2020-01-23 22:46:24 följande:

Hej!

Jag är på bim +10 imorgon och har haft en så konstig kväll. Varit trött och haft ont i Magen och mått illa. Jag fick precis springa och kräkas några gånger. Helt sjukt.

Ni som fått plus, har ni börjat må illa så pass tidigt? Jag tror inte ens jag är gravid men kan inte komma på något jag ätit som varit dåligt heller. Nu efter jag kräkts mår jag rätt bra!

Magsjuka? Klart det går att få symtom så pass tidigt men tror det är ovanligt att kräkas på natten i det här stadiet samt att det är en ovanlig tid på dygnet. :) Men kan kan det ju! Sannolikt att det finns mätbart HCG i urinen då tänker jag för att det ska ha börjat med kräkningar. Dock vet de ju inte 100% att kräkningar under graviditet beror på HCG så vem vet! ;)
  • Mammaresan

Här är det tidigt fortfarande och fick, inte konstigt nog, negativt på test igår och idag. Är bara på ÄL+8 idag. Nu är testen slut så hoppas på så vis kunna hålla mig borta att testa åtminstone över helgen. Om jag låter latheten tar över så kanske jag kan skjuta fram testandet till på tisdag. Men bara jag väntar till på måndag är jag nöjd i alla fall. Köpa nytt test på måndag låter inte så pjåkigt däremot. Enligt t.ex. cleablues hemsida kan jag som tisigast testa på tisdag med "testa tidigt" testen däremot. Räknat med cykellängd och trolig ÄL. Men vi får väl se!

Det är bra att testen är slut däremot. Då går det ju inte att testa. Om inte mensen hinner komma i dagarna vill säga!

• Mammaresan
    MissJibs skrev 2020-01-25 08:08:09 följande:

Ngn som känner igen att d drar/spänner i livmodern innan plus? Vet inte var i cykeln jag e pga missfall. Blödde ju från mensdag o 21 dagar framåt. Tog ett Babyplan testa tidigt imorse o kunde skymta ngt vääääldigt svagt. Men jag vet inte hur jag ska tolka d. Jag såg d me blotta ögat, behövde inte vinkla eller dylikt. Kom inom tidsramen för när testet ska läsas av. Hade äl flytningar i söndags o tycker därför d borde va oerhört tidigt för ett tidigt plus.

Tog du ett test efter att du slutat blöda och såg att graviditetetstestet då var helt blankt? :) Beroende på hur långt du kommit i graviditeten så kan det ta ett bra tag innan HCG:n försvinner. Fast det gäller ju mest om du kommit ett par veckor in såklart.

Om du testat dig negativt innan och nu är något på gång på stickan så kan det ju absolut vara något. Men vänta någon dag och testa igen. Det är svårt det där med svaga streck och så tidigt.
  • Mammaresan

Här var det helt blankt imorse. Lyckades hålla mig från att testa hela helgen. Känns som det mest är att vänta in mens nu som gäller. Enligt apparna ska mens komma idag eller imorgon. Men tror den kommer en till ett par dagar senare än så då ägglossningen såg ut att komma sent denna månaden. Är på ÄL+11 mest troligt.

Känns som det finns en chans att jag helt hoppar över en februari tråd och får hoppa in i en mars tråd beroende på när mensen kommer. Fast vet inte om jag vill försöka mer. Det är påfrestande det här. :( Gillar inte alls att leva efter min cykel vilket det ju blir när vi försöker. Hade varit skönt om jag kunde vara mer avslappnad inför det!

• Mammaresan

Här var det helt blankt imorse. Lyckades hålla mig från att testa hela helgen. Känns som det mest är att vänta in mens nu som gäller. Enligt apparna ska mens komma idag eller imorgon. Men tror den kommer en till ett par dagar senare än så då ägglossningen såg ut att komma sent denna månaden. Är på ÄL+11 mest troligt.

Känns som det finns en chans att jag helt hoppar över en februari tråd och får hoppa in i en mars tråd beroende på när mensen kommer. Fast vet inte om jag vill försöka mer. Det är påfrestande det här. :( Gillar inte alls att leva efter min cykel vilket det ju blir när vi försöker. Hade varit skönt om jag kunde vara mer avslappnad inför det!

• Mammaresan
    Luthiens skrev 2020-01-27 17:22:30 följande:

jag kan knappt förstå att jag skriver detta, men jag har precis plussat! Det kommer som en enorm chock, betydligt snabbare än väntat också då jag lider av oerhört svår endometrios.

Plussade på bim+1, alltså igår. Testade bim-1 och då var testet helt blankt. Men när jag testade på bim+1 med lika test (RFSU testa ofta) så var linjen 75% ifylld. Bekräftade med CB digital som visade 1-2 veckor, kunde inte förstå det alls. Kommer nog ta ett bra tag innan jag verkligen förstår.

Hade inga egentliga känningar. Brösten gjorde ont som vanligt efter äl. Det enda var att jag från bim-3 hade (och har fortfarande) extremt mycket vattniga flytningar. Det var verkligen en markant skillnad, men tänkte inte att det var ett tecken då jag var övertygad om att vi missat äl.

Åh stort stort grattis! :D
  • Mammaresan

Åh håller med i stämmorna att det känns jättejobbigt! Här är det negativt idag igen på ÄL+12. Min mens lär väl dröja sig flera dagar till också p.g.a. sen ÄL. Så trist och lång väntan det kommer innebära. Hoppar ju över BIM i februari månad om mensen väntar sig ett par dagar till.

Fick negativt idag igen och nu känner jag att jag inte vill kasta bort mer pengar på test. Funderar även på att satsa på några billigare test nästa cykel för de blir så dyra. Sedan är det verkligen ingen idé att testa en endaste dag innan ÄL+10. Sådant slöseri har det känts som och svårt att låta bli när en hoppas.

• Mammaresan

Tack för den här tiden alla! Nu går jag över till februari tråden då mensen kom precis.

• Mammaresan
    BonusCamilla skrev 2020-02-19 16:41:05 följande:

Hej allisamman, åter igen längesen jag var här men en tråkig nyhet är att 5 dagar efter plusset på stickan så fick jag missfall sååå nu blir det att börja om på nytt....

Så tråkigt att höra! :( När har du BIM nästa gång?
Svar på tråden BIM januari