BIM januari
Tassar försiktigt in här.. förra månaden trodde jag att jag kanske kunnat bli gravid (med en liten hoppsan) men så var inte fallet. Det drog igång mycket känslor och nu tror jag att vi börjar försöka trots att så inte var planen från start. Känns superläskigt och samtidigt oerhört fint. Vi har 3 barn redan så svårt att inte känna "Vad f*n håller jag/vi på med!?". Vi har full rulle hela dagarna ändå. Haha..! Men kan inte hjälpa den oväntade känslan som krupit sig tillbaka.
Inte säker hur enkelt det kommer att bli att bli gravid dock. Min kropp har blivit knasig den senaste tiden och med åren. Har en del övervikt sedan senaste graviditeten så är lite orolig att det påverkar min mens/ägglossning en del. Men vi börjar så sakta så får vi se hur det går. <3 Jag tänkte försöka jobba sakta men säkert med vikten under tiden genom framförallt träning/hälsosam mat.
Finns det några fler här med övervikt/fetma? Hur tänker ni kring allt? Tycker det känns betyngande att tänka på detta i samband med en framtida graviditet och i att försöka bli gravid. Annars tycker jag det spelar mindre roll med BMI och större roll med livsstilen i sig.