• Tjoppa12

BIM januari

babytjejen skrev 2019-12-22 00:04:07 följande:

Jaha, äl kom flera dagar för sent, trodde inte den skullr komma alls o självklart superstarkt test nu när mannen somnat o man själv är trött som satan. Låg igår o hoppas det räcker att vi myser ihop oss imorgon...

Ja dom säger väl att största chansen att lyckas är om man ligger inom 24 h efter positivt äl-test, eftersom det dröjer innan ägget släpper. Då tajmar ni ju jättebra!
  • Tjoppa12
    Loea skrev 2020-01-06 18:33:36 följande:

Åh men vad bra! Då verkar det inte vara något konstigt :) innan när jag testat har de sett ganska mycket samma ut tills det väl stigit. Tack för hjälpen! :)

Mina går också upp och ner, såg tydligt, sen ingenting, tidigare idag nästan inget. Sen pang alldeles nyss fick jag superpositivt. Så nu blir det att ligga i (höhö)
  • Tjoppa12
    Miu1234 skrev 2020-01-09 21:08:16 följande:

Är på ÄL+11, inget utslag på graviditetstest ingen mens påväg heller som det känns. Får dock utslag på ägglossningstestet, fast det är 18 dagar kvar till nästa ÄL. Normalt?

Jag får alltid utslag på äl-test, oavsett vilken tid i månaden det är. Det är normalt att få svaga streck, då man alltid har en liten halt av LH-hormon i kroppen. Hoppas dock du bara testat lite tidigt för grav, och att du plussar!
  • Tjoppa12

Jag har googlat runt tills jag blivit galen men inte fått ett riktigt svar. Alkohol när man ska försöka skaffa barn är ju ändå rätt logiskt och lätt att hitta info om att man ska dra ner på. Jag har inte druckit en droppe under detta försök, men idag på ål+4 ska jag på en tjejkväll där dom andra kommer dricka. Om jag dricker cider, är det dumt ? Känns som jag sabbar chanserna. Hur "illa" är det att dricka när man är där jag är i cykeln ?

• Tjoppa12
    Sofieelises skrev 2020-01-11 19:04:35 följande:

Jag hade unnat mig cider, med tanke på att ägget inte ens fäst ännu på äl+4. Tror inte du behöver ha dåligt samvete för det men gör det som känns bäst för dig!! "En gång är ingen gång". Ha en kul kväll nu :)

Nej precis... Kände att någon cider kanske inte är nåt problem, men vill inte att det ska påverka implantationen. Men det är ju svårt att veta. Tack för ditt svar, nu ska jag iväg och ha kul :D vare sig med eller utan cider haha
  • Tjoppa12
    Hoppas96 skrev 2020-01-12 09:22:14 följande:

Vet inget om chanser osv men det sägs ju att man ska minska på det när man vill bli gravid. Två glas är nog inga konstigheter :) dagen eftersom jag hade äl drack jag en hel del och satt på pub, dock knappt druckit någonting alls på hela hösten. Samtidigt kanskr man ångrar sig sen om man inte får plus, så du får försöka göra en avvägning :)

Ja det blev det lilla lilla lilla vinglaset igår. Inget mer, så jag är inte orolig. Men du har ju plussat !! Grattis! Så kul för dig har man ju sett i tidigare trådar. Hoppas på att jag är likis ! Hur tidigt fick du ont i brösten ?
  • Tjoppa12
    Hoppas96 skrev 2020-01-12 15:13:13 följande:

Det gjorde du rätt i, man ska följa magkänslan :) jas, tack så jättemycket, känns så sjukt och är jätteglad men också orolig pga tidigt missfall förra månaden. Rädd att förlora det liksom! Men efter bm besök ska det nog lugna mig lite :)

Hoppas du får plussa snart också!

Jag fick ont typ bim+7/8 sen har det hållt i sig!

Ja, fullt förståeligt. Hoppas! Men menar du verkligen BIM+7/8 ? Tyckte du nämnde att det kom tidigt haha!
  • Tjoppa12
    Nathaliejj skrev 2020-01-12 20:31:19 följande:

Tog detta nyss med kvällsurin, bim -5 men tror nog äl kom tidigare Haha, snälla stanna nu!

Grattis!
  • Tjoppa12
    Hoppas96 skrev 2020-01-12 21:31:14 följande:

Jag menar såklart äl+7/8 haha!

Okej! Vad spännande, att det kom så på en gång ?? Jag är på äl+5 och mina bröst ömmar rätt mycket. Det gör dom aldrig såhär tidigt men...det har hänt, men sällan. Jag var rädd att det var kört, att pmsen hade kommit tidigt eftersom ägget troligtvis inte fäst.. men vem vet . Det kanske inte är så , förhoppningsvis inte
  • Tjoppa12

Har frågat detta i tidigare trådar men frågar här också. När kom er molvärk, och kändes den precis som mensvärk ? Jag har ont ibland men inte som mens. Dock precis där man brukar ha mensvärk typ..

Svar på tråden BIM januari