• Nemiia

BIM januari

Hejsan! Hoppar in här. Bim om 2-3 dagar, de absolut värsta dagarna nu tycker jag. Denna mån tempar jag för första gången på riktigt. Detta är vårt sjätte försök och börjar kännas dystert. Hade ett mycket tidigt missfall i november.

Tänkte höra om ni har några erfarenheter om när tempen brukar gå ner innan mens? Förstår att det är individuellt men bara nyfiken. Slänger inte en bild på min graf. Temparna med rektangel är tagna på förmiddagen med örontemp innan jag fick hem min nya temp från babyplan och började tempa varje morgon kl 05 30-06. Örontempen visar cirka 0,5 grader mer har jag kollat därav de höga temparna i början. Tror inte eller vågar inte tro på något denna mån, så många besvikelser.

Har kunnat skjuta undan ev symptom som molvärk etc då jag haft det både som gravid och inte. Men då hittar kroppen alltid på något nytt som man inte känner igen, suck. Sedan några dagar har jag haft grova vallningar. Ena stunden känns det som jag ska brinna upp men utan att svettas, blossande kinder ffa, andra stunden fryser jag och ligger med två täcken. Har haft vallningar i LF förut men detta är påfrestande.

• Nemiia
    Nemiia skrev 2020-01-26 16:26:01 följande:

Hejsan! Hoppar in här. Bim om 2-3 dagar, de absolut värsta dagarna nu tycker jag. Denna mån tempar jag för första gången på riktigt. Detta är vårt sjätte försök och börjar kännas dystert. Hade ett mycket tidigt missfall i november.

Tänkte höra om ni har några erfarenheter om när tempen brukar gå ner innan mens? Förstår att det är individuellt men bara nyfiken. Slänger inte en bild på min graf. Temparna med rektangel är tagna på förmiddagen med örontemp innan jag fick hem min nya temp från babyplan och började tempa varje morgon kl 05 30-06. Örontempen visar cirka 0,5 grader mer har jag kollat därav de höga temparna i början. Tror inte eller vågar inte tro på något denna mån, så många besvikelser.

Har kunnat skjuta undan ev symptom som molvärk etc då jag haft det både som gravid och inte. Men då hittar kroppen alltid på något nytt som man inte känner igen, suck. Sedan några dagar har jag haft grova vallningar. Ena stunden känns det som jag ska brinna upp men utan att svettas, blossande kinder ffa, andra stunden fryser jag och ligger med två täcken. Har haft vallningar i LF förut men detta är påfrestande.

Ska tillägga att jag allra troligast är på dpo10, de andra apparna säger det och det stämmer bäst med mina känningar vid äl
  • Nemiia
    Maxima009 skrev 2020-01-26 20:46:31 följande:

Bifogar två bilder

En från november då den sjönk samma dag mensen startade

Och en från denna månad

Jag hoppas ju att denna månad betyder något bra :) men vet inte än

Tack för svar, ja det är ju bara att vänta och se. Jag har dock fått molvärk och ont i ländryggen nu i eftermiddags vilket jag brukar få dagen innan mens. Hade dock så när jag blev gravid också men jag är rätt inställd på att mensen är på g tyvärr. Hoppas den kommer på tis om den nu ska komma annars är min LF i kortaste laget.

Jag tycker din kurva ser lite lovande ut, tempen har ju gått upp igen.
  • Nemiia
    Maxima009 skrev 2020-01-26 20:46:31 följande:

Bifogar två bilder

En från november då den sjönk samma dag mensen startade

Och en från denna månad

Jag hoppas ju att denna månad betyder något bra :) men vet inte än

Tack för svar, ja det är ju bara att vänta och se. Jag har dock fått molvärk och ont i ländryggen nu i eftermiddags vilket jag brukar få dagen innan mens. Hade dock så när jag blev gravid också men jag är rätt inställd på att mensen är på g tyvärr. Hoppas den kommer på tis om den nu ska komma annars är min LF i kortaste laget.

Jag tycker din kurva ser lite lovande ut, tempen har ju gått upp igen.
  • Nemiia
    Maxima009 skrev 2020-01-26 20:58:34 följande:

Håller tummarna för dig!!

Jo den har aldrig varit så här ?rak? uppåt (några små dippar men tänker att det kanske är vanligt när man rör sig mindre eller något precis innan tempandet?)

Tack!

Tar du inte tempen på morgonen när du vaknar?
  • Nemiia
    Maxima009 skrev 2020-01-26 21:30:07 följande:

Jo absolut - samma tid varje morgon oavsett vardag eller helg. Men tänker om man rör sig mycket när man sover kanske tempen ökar lite jämfört med de nätter man sover extra tungt och stilla :)

Jaha då fattar jag :) här såg det mörkt ut i morse tempen gått ner från 36,68 till 36,55. Vaknade dock redan vid 05 och tog den då, brukar ta mellan 05.30 och 06 annars. Hade molvärk och ont i ländryggen Igår kväll puss stumma ben som jag brukar innan mens. Det var dock en dag tidigare än vad det brukar komma. Nu på morgonen är det lite bättre.
  • Nemiia
    Luthiens skrev 2020-01-27 17:22:30 följande:

jag kan knappt förstå att jag skriver detta, men jag har precis plussat! Det kommer som en enorm chock, betydligt snabbare än väntat också då jag lider av oerhört svår endometrios.

Plussade på bim+1, alltså igår. Testade bim-1 och då var testet helt blankt. Men när jag testade på bim+1 med lika test (RFSU testa ofta) så var linjen 75% ifylld. Bekräftade med CB digital som visade 1-2 veckor, kunde inte förstå det alls. Kommer nog ta ett bra tag innan jag verkligen förstår.

Hade inga egentliga känningar. Brösten gjorde ont som vanligt efter äl. Det enda var att jag från bim-3 hade (och har fortfarande) extremt mycket vattniga flytningar. Det var verkligen en markant skillnad, men tänkte inte att det var ett tecken då jag var övertygad om att vi missat äl.

Stort grattis! Vad härligt att höra ockdå utifrån endon, det ger hopp. Jag har också det. På vilket försök tog det sig? Jag sitter här på bim-1 men bara äl+11 tror inte det blir något av vårt 6:e försök. Jag har också väldigt vattniga flytningar men inte speciellt mycket men lite obehaglig känsla eftersom det känns som att det rinner till hela tiden.
  • Nemiia

Nu är även mitt 6:e försök kört kära vänner :( bara att invänta mensen. Trodde att bim var idag, flo och premom sa det och jag tyckte det stämde bättre med min äl-känningar, tempdipp en och jämfört med tidigare månader men antar att bim är i morgon så mensen kommer väl under dagen el i morgon. Brukar nästan alltid få min mens på morgonen eller under förmiddagen. Så deppig, vet verkligen inte om jag orkar fortsätta.

• Nemiia
    Luthiens skrev 2020-01-28 00:45:04 följande:

Åh jag lider verkligen med dig, endo är verkligen en klass för sig. Jag har varit sjukskriven till och från nu i fyra år med fruktansvärda smärtor. Slutade med Visanne i oktober så det tog förvånadsvärt kort tid. Vi skulle börja vår utredning förra veckan på livio, men behövde flytta fram besöket. Var helt säker på att vi skulle behöva gå ivf vägen. Jag får nämligen inte vara av hormonerna mer än 6 månader.

Hur sitter din endo? Jag har ?turen? att den inte inkräktar på livmodern eller äggstockarna och då behöver inte endon påverka fertiliteten tydligen. Min endo är bara strösslad i buken så man har ont hela tiden :(

Usch vad tufft du haft det! Det är en jävla skit sjukdom! Jag har ingen konstaterad diagnos eftersom jag avböjde op då hormoner har hjälpt mig jättemycket och de sa att det kan bli värre efter en op, så vågade inte chansa men nu när vi försöker få barn så har ju smärtorna kommit tillbaka såklart. Därför känns det extra jobbigt att det tar tid, vill typ bara ha mina hormoner så att jag slipper ha ont. På vul och så ser allt bra ut men man kan ju sällan se så mykt på vul.. En så härligt för dig och stort grattis och lycka till!!
  • Nemiia
    PelloBello skrev 2020-01-28 09:00:19 följande:

Känner exakt samma som du. Tempen såg bra ut. Sen ba, nej.

Maxima009 skrev 2020-01-28 06:58:00 följande:

Allt hopp försvann i morse

Absolut att tempen igår inte gick att lita på men den sjönk i morse och allt hopp försvann. Samtidigt som allt hopp om att kunna se på tempen försvann, har haft en så annorlunda kurva mot alla andra månader och det verkar inte betyda något särskilt ändå!

Kommer sluta tempa och bara hoppas att en dag är vår tur.

Känner som er tjejer, fasiken också!
  • Nemiia
    PelloBello skrev 2020-01-28 10:20:06 följande:

Jag fick tempdipp idag med. Försök 8. Vet inte heller om jag orkar mer. Men ändå känner jag "bara en månad till".. Varje månad.. Suck

Ja så himla hopplöst! Jag brukar tillåta mig att ha en eller två deppdagar sedan kommer ju oftast hoppet tillbaka. Men jag fick en dotter för 10 år sedan när jag var 23. Det tog sig på andra försöket, vi försökte inte ens aktivt och jag hade inte koll på min cykel i huvud taget. Känns typ som att jag inte kan bli gravid längre, att jag väntade för länge och att endometriosen kommit i vägen.
  • Nemiia
    PelloBello skrev 2020-01-28 10:38:48 följande:

Jag har en son. Han är 5. Oplanerat. Har även två aborter i bagaget. Oplanerade.

Fyller 34 nu och känns som att det är försent för att ge sonen ett syskon. Sådan stress och ångest över att inte längre kunna bli gravid?! Det är jobbigt, jag håller med.

Känner mig just nu evigt tacksam för det barn jag har! Men vi får ju tänka på att det också kan ta lite längre tid i vår ålder. Inte för att vi är gamla men rent fertilitetsmässigt... Tog 9 mån för min kusin som är i samma ålder med hennes sista. Hennes första blev til med ivf efter 2,5 år. Barn 2 kom naturligt på första försöket.
  • Nemiia

Mensen kom idag en dag försent då nu hoppar jag vidare. Grattis till alla som plussat!

Svar på tråden BIM januari