Inlägg från: amandakollb |Visa alla inlägg
  • amandakollb

BIM januari

hejhej, jag är ny här! lite info; jag och min kille har försökt sedan i juli-19 och då jag har väldigt oregelbundna cyklar så har det inte blivit att vi försökt så många gånger :/ tempar med NC så vet att jag har haft ägglossning 4 ggr sedan i somras. har prickat in samlag 3 av dessa gånger men inte tagit sig ännu. tror jag har PCO.

nu är jag på cykeldag 29 och ingen ägglossning i sikte. jag har testat med CB digitala ägglossningstest och fått blinkande smiley i 5 dagar nu, innan dess en rund ring, någon som har tagit dessa test, och efter hur många dagar blinkande fick ni en fast smiley? :) 

• amandakollb
    EllaLo skrev 2020-01-16 15:52:26 följande:
    Hej!

Om du är på cd 29 och har testat 5 dagar bakåt i tiden ifrån det tror jag att du förmodligen missat ÄL. Man kan ha äl sent men dag 29 känns rätt sent att leta efter äl.

När jag testar med cb advanced testar jag ifrån cd 9-10 och brukar ha i snitt 4-5 dagar med blinkande och sedan fast. Står i beskrivningen att man inte ska testa mer än 9 dagar med blinkande i följd. :)

Kompletterade du med äl test när du tempade med nc? Om inte så är det bra om du gör det i samband med temp. Det är så mycket som ska stämma med temp för att det ska fungera helt.
    tack för svar :) jag började testa för 10 dagar sedan men det var 5 dagar sedan jag fick blinkande smiley. jag har väldigt oregelbunden mens så min ägglossning har aldrig kommit före cykeldag 25 tidigare. jag har alltid fått väldigt fina temphöjningar och ägglossningssekret tidigare så NC har kunnat fastställa ÄL och nu har jag inte fått något av dem så tror inte jag har missat ÄL men ah man vet ju aldrig, du kanske har rätt men hoppas inte för då måste vi vänta typ 2 månader till på nästa chans :( 
  • amandakollb
    s0ff skrev 2020-01-16 16:42:45 följande:
    Jag hade ÄL på dag 48 i min förra cykel, cykeln blev 61 dagar lång..... den här månaden testade jag Bidrottninggelé (Apiforce) och fick ÄL på dag 23 istället! Tempar också med NC, har oregelbundna cykler men den har aldrig ballat ur så som den gjorde förra cykeln...
    skönt att höra att fler också har väldigt långa cykler, känns som det är något fel på mig då de flesta verkar ha ÄL på typ dag 15 :(
    har läst lite om apiforce, tycker du den funkar bra? har du fått några biverkningar av de? 
  • amandakollb
    ally01 skrev 2020-01-16 18:50:04 följande:
    Glömde tillägga att jag då fick positivt äl test i flera dagar innan kroppen lyckades släppa ägget:)
    tack för svar! jag har läst lite om att man kan få positivt ÄL-test men att det ändå tar flera dagar tills ägget släpper, idag fick jag en till blinkande smiley så verkar vara flera dagar bort med positivt :/ vi ligger varannan dag nu så får hoppas att det räcker och att vi inte missar ÄL! 
  • amandakollb
    ally01 skrev 2020-01-17 10:02:31 följande:

Hur var det, hade du kollat med graviditetstest? Hört att vissa även får utslag på ältest vid graviditet:)

Ah har tagit flera gravtest samt tempar så ser att tempen har gått ned :/ hur länge har ni försökt? :)
  • amandakollb
    s0ff skrev 2020-01-17 11:34:26 följande:

Inga biverkningar. Fick starkare positivt på ÄL-test denna cykel än vad jag tidigare fått, vill tro att det har med Apiforce att höra!

Då kanske jag ska våga testa apiforce.. så svårt att veta när man ska börja testa med ägglossningstester samt har aldrig fått ett enda positivt men ser ju att tempen har gått upp efter så måste ju haft ÄL, så svårt detta haha!

Hur länge har ni försökt?:)
  • amandakollb
    ally01 skrev 2020-01-18 09:51:44 följande:

Okej ja då har du ju bra koll på äl. Jag började trampa denna månad vilket var bra eftersom jag har haft typ 8pos äl test denna månad så hade varit ännu mer förvirrad utan:) vi är bara på försök två, har ett barn sedan tidigare. Försök 1 blev jag gravid med missfall typ 4 dagar efter plus. Nidå?

Gick det snabbt att bli gravid med första barnet?:) vi har aktivt försökt sedan i somras men slutade med p-piller för ca 4 år sedan och har haft galna cykler, typ 3-4 ägglossningar per år. Det är nu sista året som ÄL har kommit oftare men ändå typ 35-50 dagars cykler, funderar på att söka hjälp snart då det känns som det aldrig kommer gå. Använder du natural cycles? Ser du där att du får ägglossning varje månad?:)
  • amandakollb
    s0ff skrev 2020-01-18 08:37:40 följande:

Håller med! Det går åt en hel del tester när man är så oregelbunden....

sen i mars 2019.. en cykel med Apiforce. Snart två, mensen kommer imorgon, om jag ska lita på tempen som dalar :((

Haha verkligen!! Blir en del pengar på alla dessa test men såklart värt det om man tänker vad det kan leda till!

Åh hatar när man verkligen får hopp när det närmar sig bim och sen sjunker tempen.. jag håller tummarna att mensen inte kommer!
  • amandakollb
    ally01 skrev 2020-01-18 14:49:48 följande:

Hej, för tre år sedan när vi fick nr1 blev det på fjärde försöket tror jag. Men precis som för dig har jag varierande längd på cyklerna så blev ju mer än fyra månader i tid. Har cykler mellan 35 och 50 dagar (denna dock längre). Vanligtvis ägglossning vid dag 25.

Förre gången provade jag rosenrot för att korta ner cykeln och den gången blev jag också gravid. Kanske något du kan prova?

Jag kan se att min äl kommer varje cykel hittills, dock inte varje månad:) hur ser dina tidigare kurvor ut då?

Har faktiskt läst om både rosenrot och apiforce så det är något jag är sugen på testa, dock har jag hört nackdelar också att vissas cykler blivit helt galna så vet inte riktigt om jag vågar typ!

Denna cykel kommer nog blir runt 45-50 dagar om ÄL kommer inom några dagar. De tre senaste cyklerna har varit runt 36-40 dagar.. jag funderar faktiskt på att söka hjälp snart för detta, är det något ni har funderat på?:)
  • amandakollb
    ally01 skrev 2020-01-18 19:13:03 följande:

Det går ju alltid att prova en månad och blir cykeln konstig så är det ju bara att sluta till månaden efter:)

Jo jag har väll funderat på det om det är så att jag inte lyckas bli gravid, men nu har jag ju ändå blivit det två gånger utan större besvär. Men tänker att man kan ju alltid ringa vården och höra hur de resonerar om saker då ni prövat längre än mig:) hur går det med ältesten nu, fortsatt ingen stegring?

Idag blev det också en blinkande gubbe så ingen stegring.. men vi fortsätter ha sex varannan dag så hoppas vi att det ska ta sig ändå, när väl ägglossningen bestämmer sig för att inträffa.. men så segt med denna väntan!! Vi har pratat om de men vi sa igår att vi väntar 2-3 månader och sedan hör av oss till någon klinik.

hur ligger du till i cykeln nu? Går ni också och väntar på ÄL? :)
Svar på tråden BIM januari