• Maxima009

BIM januari

Hoppar in här

Har bim den 29/1 absolut senast sista januari.

Har tempat varje morgon

Har ALLTID hemsk hy innan mens och så sjukt ömma bröst från typ äl+2 i vanliga fall.

Denna månad är inte som alla andra månader - börjar få ömma bröst först nu, har helt underbart fin hy mot alltid annars till och med mannen har reagerat.

Vaknade i morse med rejäl huvudvärk och illamående som gick över.

Tempkurvan är mer ?jämn? än annars och har liksom stegrat successivt och inte gått upp och ner lika mycket som tidigare.

Testade negativt idag på eftermiddagen visserligen!

Vad tror ni om tempkurvan?

• Maxima009

Jag testade för att det eventuellt är onsdag som är bim (kan också säga att Jag ALDRIG testat innan bim förut så förstår dig helt)

Ska ha is i magen, var så många saker som fick mig att ens hoppas denna gång. Aldrig vågat hoppas innan :)

• Maxima009

Jag testade för att det eventuellt är onsdag som är bim (kan också säga att Jag ALDRIG testat innan bim förut så förstår dig helt)

Ska ha is i magen, var så många saker som fick mig att ens hoppas denna gång. Aldrig vågat hoppas innan :)

• Maxima009
    Loea skrev 2020-01-26 09:29:56 följande:
    Ja förstår dig. När man känner massa olika saker så tänker man att om det ger mig dessa symptom borde det ju ge utslag på ett test också! Alltid så lurigt. Men håller tummarna för dig! :)
    Tack!! Jag är mest nyfiken just för att denna månad känns sååå annorlunda mot alla andra månader. Plus att jag vet att jag är enormt lättpåverkad av hormoner så jag tänkte att jag kanske skulle vara höghormonare också. INTE logiskt för fem öre :)
    Men hoppas man så hoppas man, tempen steg dessutom idag bara lite men den håller sig liksom på den lite högre nivån och pendlar inte enormt som den har haft tendens att göra förut. 
  • Maxima009
    Aducia skrev 2020-01-26 07:10:47 följande:

Min son blir storebror i oktober.. helt sjukt.

Stort grattis :) 
  • Maxima009
    Nemiia skrev 2020-01-26 16:26:01 följande:

Hejsan! Hoppar in här. Bim om 2-3 dagar, de absolut värsta dagarna nu tycker jag. Denna mån tempar jag för första gången på riktigt. Detta är vårt sjätte försök och börjar kännas dystert. Hade ett mycket tidigt missfall i november.

Tänkte höra om ni har några erfarenheter om när tempen brukar gå ner innan mens? Förstår att det är individuellt men bara nyfiken. Slänger inte en bild på min graf. Temparna med rektangel är tagna på förmiddagen med örontemp innan jag fick hem min nya temp från babyplan och började tempa varje morgon kl 05 30-06. Örontempen visar cirka 0,5 grader mer har jag kollat därav de höga temparna i början. Tror inte eller vågar inte tro på något denna mån, så många besvikelser.

Har kunnat skjuta undan ev symptom som molvärk etc då jag haft det både som gravid och inte. Men då hittar kroppen alltid på något nytt som man inte känner igen, suck. Sedan några dagar har jag haft grova vallningar. Ena stunden känns det som jag ska brinna upp men utan att svettas, blossande kinder ffa, andra stunden fryser jag och ligger med två täcken. Har haft vallningar i LF förut men detta är påfrestande.

Tempen brukar gå ner antingen samma dag som mensen kommer men ibland börjar den gå ner successivt en till två dagar innan. Går den ner samma dag dyker den rejält.
  • Maxima009
    Nemiia skrev 2020-01-26 16:26:01 följande:

Hejsan! Hoppar in här. Bim om 2-3 dagar, de absolut värsta dagarna nu tycker jag. Denna mån tempar jag för första gången på riktigt. Detta är vårt sjätte försök och börjar kännas dystert. Hade ett mycket tidigt missfall i november.

Tänkte höra om ni har några erfarenheter om när tempen brukar gå ner innan mens? Förstår att det är individuellt men bara nyfiken. Slänger inte en bild på min graf. Temparna med rektangel är tagna på förmiddagen med örontemp innan jag fick hem min nya temp från babyplan och började tempa varje morgon kl 05 30-06. Örontempen visar cirka 0,5 grader mer har jag kollat därav de höga temparna i början. Tror inte eller vågar inte tro på något denna mån, så många besvikelser.

Har kunnat skjuta undan ev symptom som molvärk etc då jag haft det både som gravid och inte. Men då hittar kroppen alltid på något nytt som man inte känner igen, suck. Sedan några dagar har jag haft grova vallningar. Ena stunden känns det som jag ska brinna upp men utan att svettas, blossande kinder ffa, andra stunden fryser jag och ligger med två täcken. Har haft vallningar i LF förut men detta är påfrestande.

Bifogar två bilder

En från november då den sjönk samma dag mensen startade

Och en från denna månad

Jag hoppas ju att denna månad betyder något bra :) men vet inte än

• Maxima009
    Nemiia skrev 2020-01-26 20:52:21 följande:

Tack för svar, ja det är ju bara att vänta och se. Jag har dock fått molvärk och ont i ländryggen nu i eftermiddags vilket jag brukar få dagen innan mens. Hade dock så när jag blev gravid också men jag är rätt inställd på att mensen är på g tyvärr. Hoppas den kommer på tis om den nu ska komma annars är min LF i kortaste laget.

Jag tycker din kurva ser lite lovande ut, tempen har ju gått upp igen.

Håller tummarna för dig!!

Jo den har aldrig varit så här ?rak? uppåt (några små dippar men tänker att det kanske är vanligt när man rör sig mindre eller något precis innan tempandet?)
  • Maxima009
    Nemiia skrev 2020-01-26 21:15:42 följande:

Tack!

Tar du inte tempen på morgonen när du vaknar?

Jo absolut - samma tid varje morgon oavsett vardag eller helg. Men tänker om man rör sig mycket när man sover kanske tempen ökar lite jämfört med de nätter man sover extra tungt och stilla :)
  • Maxima009

Okej nu börjar jag bli rejält förvirrad

Tempen i morse hade ökat ytterligare

Så jag tänkte att jag gör ett test enligt appen är jag på bim-2

Men självklart helt blankt...!

Jag har aldrig haft en stigande temp någonting på bim-2 och min mens brukar vara som en klocka. Förra månaden en dag tidig till och med.

Jag kommer sluta tempa efter denna månad om det inte är någon bebis i magen. Jag blir bara besviken och får högre förhoppningar än jag borde ha känner jag.

• Maxima009
    Luthiens skrev 2020-01-27 17:22:30 följande:

jag kan knappt förstå att jag skriver detta, men jag har precis plussat! Det kommer som en enorm chock, betydligt snabbare än väntat också då jag lider av oerhört svår endometrios.

Plussade på bim+1, alltså igår. Testade bim-1 och då var testet helt blankt. Men när jag testade på bim+1 med lika test (RFSU testa ofta) så var linjen 75% ifylld. Bekräftade med CB digital som visade 1-2 veckor, kunde inte förstå det alls. Kommer nog ta ett bra tag innan jag verkligen förstår.

Hade inga egentliga känningar. Brösten gjorde ont som vanligt efter äl. Det enda var att jag från bim-3 hade (och har fortfarande) extremt mycket vattniga flytningar. Det var verkligen en markant skillnad, men tänkte inte att det var ett tecken då jag var övertygad om att vi missat äl.

Stort grattis! Skänker ändå lite hopp till någon som fortfarande är osäker

Men wow vad det måste kännas häftigt :)
  • Maxima009

Allt hopp försvann i morse

Absolut att tempen igår inte gick att lita på men den sjönk i morse och allt hopp försvann. Samtidigt som allt hopp om att kunna se på tempen försvann, har haft en så annorlunda kurva mot alla andra månader och det verkar inte betyda något särskilt ändå!

Kommer sluta tempa och bara hoppas att en dag är vår tur.

• Maxima009
    PelloBello skrev 2020-01-28 09:00:19 följande:

Känner exakt samma som du. Tempen såg bra ut. Sen ba, nej.

Då kanske tempen inte fungerar tillförlitligt för alla?
  • Maxima009
    PelloBello skrev 2020-01-28 11:32:18 följande:

Man kan inte göra annat än bita ihop, hoppas, och försöka. Och som sagt vara tacksam för den ögonsten man fått <3

Önskar så att jag kunde tänka så, vi försöker med första fortfarande :(
  • Maxima009
    PelloBello skrev 2020-01-28 11:32:18 följande:

Man kan inte göra annat än bita ihop, hoppas, och försöka. Och som sagt vara tacksam för den ögonsten man fått <3

Önskar så att jag kunde tänka så, vi försöker med första fortfarande :(
Svar på tråden BIM januari