• Obalem

BIM januari

Jag hoppar in här också! Har haft sån molvärk hela dagen och nyss när sambon kollade tappen så var den öppen! Ägglossning 10 dagar innan beräknat alltså :D jag har allt mellan 28-90 dagar men senaste var på 46.

Så bim blir 17/1. Tredje ägglossningen efter missfall i juli. Hoppas hoppas!!

• Obalem
    Mikkans skrev 2020-01-02 20:44:15 följande:

Hur känner han/hon om tappen är öppen? :)

Det vet inte jag riktigt då jag inte kan känna själv haha. Men de ska kännas typ som ett streck när den är ?stängd? och mer som ett runt hål om det är ?öppet? observera att jag inte har någon full kunskap om detta men att min sambo oftast kan känna skillnad :)
  • Obalem
    Mikkans skrev 2020-01-02 21:25:06 följande:

Okej! Och öppen betyder att man har ägglossning/är fertil?:)

Ja precis :) vet inte när ägglossning sker men borde inte vara så långt bort!
  • Obalem
    Hoppas96 skrev 2020-01-02 21:24:16 följande:

Känns som jag spammar med tester haha men tog ett vanligt test nu (tror jag? Ej känsligt asså) och fick detta. Ser något svagt så hoppas bara att det är något nu och inte skiter sig med missfall som förra månaden! Brösten gör svinont och har tjocka blå ådror på dem så känns som att något kan va på gång!

Ser något svagt! Hoppas de ökar :D
  • Obalem

Jag hoppar in här! Är på äl+6 idag och nu händer de grejer.. brösten är helt annorlunda. Större, spända och hårdare bröstvårtor?! Samt en del humör :/ hade en galen molvärk i förrgår och igår men idag har de lättat. Tempen är högre än vanligt. Hoppppas!! Tredje ägglossningen efter missfall i juli. Någon som ligger runt samma dag som har liknande symptom?

• Obalem
    EllaLo skrev 2020-01-18 14:58:19 följande:

Hej! Hade ÄL i måndags så är typ på samma dag som dig :)! Har upplevt lite små stick i magen men ingen super molvärk. Tempen har också ökat lite, ca 0,3-0,5 grader. Har fått nässelutslag på bröstet och handlederna idag men vet inte om det har någon koppling, återstår att se haha :D

Jaha ja då är vi nära :D

Oj de låter jobbigt? När jag var gravid sist så hade jag problem med att det kliade på brösten och händerna.. kanske de kan vara en sån grej för dig å?

När ska du börja smygtesta haha?
  • Obalem
    EllaLo skrev 2020-01-18 18:01:09 följande:

Ja, det värsta är att det hettar och kliar samtidigt, men det avtog lite efter en kalldusch.

Hmm kanske det! Läste mig till att huden och matsmältningen är det första som påverkas vid hormonella ändringar. Så hoppas det är något positivt! :)

Jag måste åtminstone vänta till 11+ pga det finns hcg i ovitrelle som jag tog i måndags och kan ge falskt positivt. Dudå :D?

Jag förstår precis vad du menar! Precis så hade jag..

jaha ja då låter de ju lovande! Min mage har varit under all kritik, kanske är symptom de å?!

Jaha när blir de? Torsdag? Jag tänkte ta första på tisdag då är de äl+9/10 :) hur jag nu ska kunna hålla mig dit hehe
  • Obalem
    Anonym1891 skrev 2020-01-18 17:24:04 följande:

Är på bim+2 idag och fick det här testet nyss... Vad tror ni? Vi hoppas på att få till ett syskon till dottern

Gratris!! :D syns tydligt och fint
  • Obalem
    EllaLo skrev 2020-01-19 08:08:59 följande:

Spännande!! Du får hålla mig uppdaterat när du tagit ditt första!

Jaa tidigast torsdag men ska nog vänta till fredag, om jag orkar haha.. helst hade man ju börjat idag. Hade en tempdipp idag till 36,5 idag, igår morse hade jag 36,9 men har också sovit lite dåligt inatt..

Ja absolut de ska jag :D

Ja de är ju dedär med att orka vänta.. haha :) kanske faster ägget idag?? Hoppas!
  • Obalem
    EllaLo skrev 2020-01-19 08:59:49 följande:

Hoppas på det! Visst är det så att ägget fäster 5-6 dagar efter? Isåfall skulle det ju kunna stämma med tempen.

Ja något sånt tror jag? För jag hade också tempdipp i förrgår på äl+5/6 så de kanske är så :D

men alltså idag.. brösten gör sååå ont!!! Jag har vaknat av att jag kommer åt dom :( huva!
  • Obalem
    EllaLo skrev 2020-01-19 10:34:25 följande:

Nää va jobbigt! Har aldrig upplevt det symtomet men har förstått på vänner att det är skit jobbigt. Inga kramar för dig idag inte haha .. :D

Haha nej de blir svårt idag.. ;D
Svar på tråden BIM januari