• milor

BIM januari

Planerarbarn19 skrev 2019-12-28 20:27:09 följande:
    Va kul, är också på cd19 idag! Vi har försökt i ett år :( hade mycket problem med att ens få igång mens o ÄL efter jag slutade med p-piller, tog fleeera månader.. inga barn sen tidigare! Såååå lång och tråkig väntan nu......

Jag har också fått en krånglig menscykel sen jag slutade med p-piller (april 2019), senaste mensen kom på dag 48... Gjorde du nåt speciellt för att få mer regelbunden mens/äl?

Vi ska börja försöka mer aktivt nu efter nyår, känns såå spännande men också svårt då min mens är så oregelbunden!

• milor
    Planerarbarn19 skrev 2019-12-30 00:04:21 följande:
    Jag sökte hjälp ganska fort pga konstig menscykel (längsta jag hade var 53 dagar!!!) fick hjälp med letrozol och när jag tar de och ägglossningsspruta så har jag en ?normal? cykel :) så sök hjälp hos gyn för krånglig menscykel och sen när du väl är där förklara att du försöker skaffa barn osv, så gjorde jag iaf!
    Men så konstigt! Jag sökte också hjälp (min längsta cykel var på 81 dagar) men de sa bara att jag måste ha varit utan p-piller ett år pga det kan ta så länge tills kroppen blir normal. Fick dock Provera utskrivet för att få mens men jag mådde så dåligt av dem, och det är ju inte mensen jag vill ha - det är ju ägglossningen! Så dåligt att det är så olika :(
  • milor
    amandakollb skrev 2020-01-19 14:02:37 följande:
    Skönt med kort lutealfas! Jag har typ 14-15 dagar! Men brukar oftast få spottings typ en vecka efter äl/en vecka innan mens vilket också är sjukt störande då det känns som något är fel:/ Gud vad spännande! Du får uppdatera när du har testat :)
    Har du kollat om du har progesteronbrist? :)
Svar på tråden BIM januari