Inlägg från: Queenofspades |Visa alla inlägg
  • Queenofspades

BIM januari

Hoppar in här jag med! Försök nr 1 på första barnet för mig, 3e för min sambo. ÄL idag och BIM 15/1.

2/1 - juliaslife

3/1 - Planerarbarn19

4/1 - boshab, Fnissnet, BonusCamilla, Linjana

5/1- saran92

7/1- scrootie, Hoppas96

8/1 - SofiaSamuelson89, Nixtie

9/1- Barbrastreisand

10/1 - Nataliaaa91, Jsv17

11/1 - MW90

12/1 - Mevi1315

13/1- Lyra78

14/1 - Önskarbebis2020, Etaj, elviramaria

15/1 - Queenofspades

16/1 - JeSuisMoi, sofieelises

17/1 - Planerarsyskon2020

18/1 Snarttrettiochtrevar89

19/1 - LittleBiscuit2020, myownworstenemy

22/1 Höstlöv123

23/1 rmj

25/1 - Nicci, Erla91

26/1 EllaLo

27/1 - Link92, Beeeckisen93

29/1 Loea

31/1 Supertrio

• Queenofspades
    Freya18 skrev 2020-01-04 17:54:04 följande:

Dagarna går alltid så himla sakta efter ägglossning.. Jag är bara på ÄL+4. Sen är det så jobbigt att jag inte riktigt kan analysera symptom innan BIM för jag lider av pms och då är symptomen lika med eventuell graviditet. En vecka innan mens brukar jag bli lätt illamående, få humörsvängningar, ändrad aptit och sömn osv. Har flera gånger trott att jag har varit gravid, men det har bara varit pms som bråkar. :/

Vi är bara inne på riktigt försök nr 1 denna cykel, men kommer aldrig heller kunna tyda några graviditetssymptom då jag med lider av pms.. Får samma symptom utom illamåendet, men jävligt ömma bröst också.
  • Queenofspades
    Scrootie skrev 2020-01-06 13:32:33 följande:

Tack! Ja det är skönt att det finns folk man kan ventilera med, har inte berättat för så många i vår närhet att vi försöker så har inte någon att ventilera med förutom sambon. Och han upplever nog tyvärr inte samma sak som jag gör i detta. Han är mer chill och tänker att det händer förr eller senare. Jag vill ju nu dock! Men tack för stödet, håller tummarna för er andra i stället :)

Tror vi är många som upplever samma sak, de flesta vill väl inte berätta för så många att man håller på, jag har inte berättat för nån. Min sambo har 2 barn sen innan så han är ju tokchill, även fast han ändå anstränger sig runt ägglossning. Så han förstår inte alls min längtan är jag helt övertygad om, trots att han ju vill ha barn med mig, men det är ju inte lika bråttom för han. Jag har väntat i 2 år på att det äntligen ska bli dags för bebisverkstad, men har hållit tillbaka pga studier, så nu när det väl dragit igång håller man ju på spricka av alla tankar och känslor.
  • Queenofspades
    Scrootie skrev 2020-01-06 21:00:00 följande:

Ja det finns ju en viss trygghet i att veta att vi är flera som lever i samma vånda :) I vårt fall så har vi ett gemensamt barn sedan tidigare, men enda sedan mensen kom tillbaka har den varit galet oregelbunden. Jag hade en plan om hur det skulle se ut med ålder mellan syskon och hur livet skulle se ut i allmänhet. Men nu känner jag en sådan stress när det inte tycks gå. Mannen tänker bara att vi vet ju om att vi kan få barn, vilket är sant och en viss trygghet. Men den stress jag känner över åren mellan syskonen, hur det ska bli för mig i framtiden med karriärsöjligheter och föräldraledighet gör att det känns som att jag låser mig.

Ja det gör det verkligen, det känns viktigt och skönt att prata med andra i denna resan! :)

Jag kan tänka mig att det låser sig, även om man har barn redan är det klart att det är förjävligt om man försöker skaffa ett syskon och det inte blir något.
  • Queenofspades
    Scrootie skrev 2020-01-06 23:21:18 följande:

Ja men precis! Man behöver andra i samma situation att kunna ventilera med, annars hade man ju blivit knäpp på riktigt:D

Kan också känna för er som lever i relationer där den andra partnern har barn sedan tidigare. Finns kanske en större risk då att man är mer ensam om stressen att få ett eget barn som inte delas på samma sätt av medföräldern. Bara en gissning, det kanske inte är så i just er fall! Håller tummarna i alla fall för att du snart också får en liten:)

Haha ja det hade man verkligen blivit ;)

Ja den delar han absolut inte med mig, han är väldigt manjana. Men ändå skönt iofs på nått sätt att inte båda har panik över det. Får ju se det kanske inte ens tar så lång tid som jag tror så jag kanske inte behöver fundera så länge, jag hoppas! Tack detsamma :)
  • Queenofspades
    IF89 skrev 2020-01-09 11:13:22 följande:

Hej tjejer

Bim idag, imorgon eller lördag. Har lovat mannen att inte gravtesta än. Med första sonen insåg jag att jag var gravid pga fullt utslag på ÄL test. Nu kunde jag inte hålla mig så tog ett ÄL test istället. Fullt utslag.... Hur hög är statistiken på att man har positivt ÄLtest för att mensen ska komma?? Mvh nervös

Har sett flera st som fått starkt utslag på ÄL test och sedan när de tagit gravtest har de varit gravida. Så inte alls omöjligt :)
  • Queenofspades
    IF89 skrev 2020-01-09 11:13:22 följande:

Hej tjejer

Bim idag, imorgon eller lördag. Har lovat mannen att inte gravtesta än. Med första sonen insåg jag att jag var gravid pga fullt utslag på ÄL test. Nu kunde jag inte hålla mig så tog ett ÄL test istället. Fullt utslag.... Hur hög är statistiken på att man har positivt ÄLtest för att mensen ska komma?? Mvh nervös

Har sett flera st som fått starkt utslag på ÄL test och sedan när de tagit gravtest har de varit gravida. Så inte alls omöjligt :)
  • Queenofspades
    s0ff skrev 2020-01-15 15:55:26 följande:

Att en liten tempdipp kan göra en så besviken. Imorse var tempen 36,30 jämfört med gårdagens 36,40 (normaltemperatur runt 35,80), ÄL+10... molvärk precis som om mensen ska komma när som... jag vill att tempen ska stiga, inte sjunka :?(

Tempade du samma tid som vanligt och sov som vanligt? Min temp sjönk också idag men vaknade å andra sidan 4.30. Men när jag tog ett Gravtest sedan när jag klev upp plussade jag :D Är på ÄL+11 idag och BIM idag eller imorgon :)
  • Queenofspades
    s0ff skrev 2020-01-16 10:08:37 följande:

Idag steg tempen lite till, låg med lätt molvärk både när jag skulle sova igår och när jag vaknade imorse... tog ett test som var helt blankt, ÄL +10 (möjligtvis +11) lutealfas mellan 11-13 dagar...... hoppet lever ännu lite grann

Åh, jag håller alla tummar!!! Mitt starkaste tecken innan jag plussade igår var molvärk kvällen innan, trodde mensen skulle komma men det gjorde den visst inte. Sen steg min temp rejält idag. I onsdags var det ÄL +11 och mitt streck var såååå svagt, dock inga funderingar utan helt klart är jag gravid. Men för vissa visar det sig ju superstarkt tidigt, andra tar det längre tid innan det verkligen blir ett starkt plus. Jag ska ta ett nytt test imorgon, är BIM senast idag och ingen mens än så jag hoppas det bara stiger :) men känner mig liksom gravid, har vaknat mitt i nätterna också som jag aldrig, verkligen aldrig, gör annars och liksom ilar i magen.
  • Queenofspades
    s0ff skrev 2020-01-16 21:09:05 följande:

Så häftigt!

Hoppas min molvärk också är pga graviditet och inte mens!! Tror du det är någon idé att testa imorgon igen? Om nu tempen fortsätter vara hög alltså.. livrädd för störtdyk i tempen... *hållertummarnastenhårt*.

Jag hoppade över en dag och tog ett test idag, så i onsdags ÄL+11 och sedan idag ÄL +13 (BIM +1) idag och testet var mycket starkare. Hur gjorde du, tog du nått idag elr skippade du? :) Hur lång är din lutealfas? :)

Ja tempen det mesta och jag är livrädd att något ska gå fel och tempen sjunker. Men min har skjutit i höjd nu, 36.39 igår och 36.47 idag, har i princip aldrig över 36.30 annars i lutealfasen, oftast på 36.20 nått i lutealfas :P
Svar på tråden BIM januari