Inlägg från: Snarttrettiochtrevar89 |Visa alla inlägg
  • Snarttrettiochtrevar89

BIM januari

Mammaresan skrev 2020-01-01 17:07:10 följande:

Tassar försiktigt in här.. förra månaden trodde jag att jag kanske kunnat bli gravid (med en liten hoppsan) men så var inte fallet. Det drog igång mycket känslor och nu tror jag att vi börjar försöka trots att så inte var planen från start. Känns superläskigt och samtidigt oerhört fint. Vi har 3 barn redan så svårt att inte känna "Vad f*n håller jag/vi på med!?". Vi har full rulle hela dagarna ändå. Haha..! Men kan inte hjälpa den oväntade känslan som krupit sig tillbaka.

Inte säker hur enkelt det kommer att bli att bli gravid dock. Min kropp har blivit knasig den senaste tiden och med åren. Har en del övervikt sedan senaste graviditeten så är lite orolig att det påverkar min mens/ägglossning en del. Men vi börjar så sakta så får vi se hur det går. <3 Jag tänkte försöka jobba sakta men säkert med vikten under tiden genom framförallt träning/hälsosam mat.

Finns det några fler här med övervikt/fetma? Hur tänker ni kring allt? Tycker det känns betyngande att tänka på detta i samband med en framtida graviditet och i att försöka bli gravid. Annars tycker jag det spelar mindre roll med BMI och större roll med livsstilen i sig.

Sofieelises skrev 2020-01-01 17:08:26 följande:

Vad roligt med en till som har tre barn, vi försöker också med en fyra! Hur gamla är dina barn? :)

Kul att se dig igen Mammaresan! Min mens kom med pompa och ståt redan den 24e december så det där strecket var nog bara ett spök. Men tack för all pepp och stöttning! Det var fint! Det ska bli roligt att följa er här. Jag känner precis samma sak.

Vi har också tre barn. Kul med fler som är i samma situation!
  • Snarttrettiochtrevar89
    Sofieelises skrev 2020-01-01 19:40:57 följande:

Vad kuul, trodde att jag var den enda galningen härinne som försökte få till en fyra ;D

När är dina barn födda? :)

13, 15 och 18. Ja, jag känner igen den känslan! Hur gamla är dina barn?
  • Snarttrettiochtrevar89

2/1 - juliaslife

3/1 - Planerarbarn19

4/1 - boshab, Fnissnet, BonusCamilla

5/1- saran92

7/1- scrootie, Hoppas96

8/1 - SofiaSamuelson89, Nixtie

9/1- Barbrastreisand

10/1 - Nataliaaa91, Jsv17

11/1 - MW90

12/1 - Mevi1315

14/1 - Önskarbebis2020, Etaj, elviramaria

16/1 - JeSuisMoi, sofieelises

17/1 - Planerarsyskon2020

18/1 Snarttrettiochtrevar89

19/1 - LittleBiscuit2020, myownworstenemy

22/1 Höstlöv123

23/1 rmj

25/1 - Nicci, Erla91

26/1 EllaLo

27/1 - Link92, Beeeckisen93

29/1 Loea

31/1 Supertrio

• Snarttrettiochtrevar89

[quote=80143011][quote-nick]Mammaresan skrev 2020-01-05 02:13:22 följande:[/quote-nick]Vad kul att vi är tre stycken som är galna då! Haha! ;) När är dina barn födda Sofieelises? :) Här har vi en 2,5 åring, 5,5 åring och en snart 8,5 åring. De fyller i år 3, 6 och 9 år. ;P Men åh så tråkigt att mensen kom ändå! Min kom ju också den 27 december och jag kollar just nu upp för säkerhets skull det knasiga jag ändå känt/känner sedan den cykeln. Supermärkligt men hoppas på att allt kommer se bra och det bara råkar vara något "vanligt" knasigt som kroppen håller på med. :) Gravid är jag då inte i alla fall! Haha!

Så kul att se dig här i alla fall! Hur går det för dig? När har du BIM?[/

Ja, jag förstod att du fick en tokig förra månad. Jag känner igen det. Är lite halvt orolig att mina förändringar ska innebära att jag inte kan få fler barn eller att det blir svårt. Vi försöker lite halvhjärtat den här månaden. En del av mig tänker att det optimala vore att bli gravid efter sommaren egentligen. Men den andra mycket otåligare delen av mig vill ha barnen tätt. Jag har BIM den 18e men fick ägglossningtecken tidigare så vi får se..

• Snarttrettiochtrevar89
    MissJibs skrev 2020-01-05 06:48:00 följande:

Kanske ska tro att d håller i sig. Dag 12 o blöder ännu ytterst lite. Men jag fortsätter testa tills mina billiga tester e slut o jag får tag i ett nytt digitalt.

Hej! Spännande! Min syster blödde tidigt i sin graviditet och det tolkades som tecken på att hon varit gravid med tvillingar men att ett avslutats. Det är en teori?
  • Snarttrettiochtrevar89
    vestliii skrev 2020-01-09 09:37:55 följande:

Försökt i 1 1/2 år nu och har 6 mf bakom mig.

Hade äl 4/1

BIM 18/1

Känns för tidigt men är hoppfull inför gravtest!

Ont i bröst (alltså dunder mega ont), nästäppa utan förkylningssymptom, igår började lite molvärk i tjejmagen.

Välkommen hit! Kul att följas åt. Jag har också BIM den 18e men har inga höga förhoppningar. Hade oskyddat sex ett par dagar innan ÄL så vi har inte försökt så helhjärtat. Har inga känningar alls ännu.
  • Snarttrettiochtrevar89
    Sofieelises skrev 2020-01-10 09:14:19 följande:

Ni som är runt ÄL+5-9 där någonstans, vad har ni för symptom? Jag är på ÄL+7 och har haft så sjukt mycket kramp/ont i nedre delen av magen senaste två dagarna, fått använda värmedyna t o m. Har dessutom fått ökade flytningar. Tror verkligen att det kan ha blivit något denna månad då dessa symptom påminner om när jag plussat tidigare!!

Jag är på äl +6 och känner inget som jag kopplar till eventuell graviditet. Har mått illa och haft huvudvärk hela förmiddagen men det beror troligtvis mer på att vi försov oss med tre barn i morse. Jag är expert på att vara skengravid så jag ställer in mig på att det inte hänt något.

Men ditt låter spännande! Håller tummarna för dig! Hur gamla är de andra barnen?
  • Snarttrettiochtrevar89
    Sofieelises skrev 2020-01-10 14:15:58 följande:

Försova sig med tre är inte kul alltså.. Jag har en (snart) 6-åring, en treåring och en tvååring. Hur gamla är dina?

Haha samma här, var ju stensäker på att jag var gravid förra månaden så litar INTE på min kropp. Vill inte hoppas och bli besviken.

Vad kul! Då har vi nästan på pricken lika. Jag har en sexåring, fyraåring och tvååring. Är du lika galen som jag och drömmer om tvillingar..?
  • Snarttrettiochtrevar89
    vestliii skrev 2020-01-10 15:54:31 följande:

Tack! Ja men verkligen.

Åh.. det kan ha tagit sig ändå!

Vi gjorde stora framsteg på oskyddat sex fronten denna äl faktiskt, hade sex dagen före, samma dag och dagen efter.

Tog ett negativt i förrgår men tror det var för tidigt.

Om jag ska vara ärlig är jag hoppfull denna månad, har mensvärkar redan nu (?!)

Spännande! Blir glad för din skull.

Du, jag gjorde prick samma sak idag. Hade inte ens hållit mig i två timmar. Såklart var det tokblankt.. varför gör man så?
  • Snarttrettiochtrevar89
    Sofieelises skrev 2020-01-10 17:43:47 följande:

Nämsn gud vad kul ändå! :D Hade ju varit himla kul om vi plussade samtidigt nu också och fick hänga i gravidgrupp ihop :)

Jaa tvillingar hade varit såå magiskt! T o m googlat hur man ökar chanserna för det men det är nog kört för min del xD När jag är närmare 40 om en sisådär 10 år kanske man kan göra ett försök med det, haha (förstått att det är vanligare att släppa två ägg ju äldre man blir)..

När ska du testa (om du ska göra det?). Jag hade lovat mig själv att vänta till söndag men kommer ta ett test imorgon på äl+8, fast jag vet att det är lönlöst egentligen......... Jag blir lite knäpp av det här med att försöka bli gravid :p

Haha! Du, jag har gjort precis samma! Äter folsyra endast för att det kan öka chansen. Självklart är det ju bra ändå, men har aldrig ätit det inför en graviditet tidigare. Min mormor var tvilling och min mamma har varit gravid med tvillingar och likaså min syster så det tycks finnas i släkten genetiskt.

Jag har testat.. Utan att tänka köpte jag ett RFSUpack på Ica vid lunch. Och eftersom det är tvåpack kunde jag självklart inte hålla mig. Det var tokblankt. Såklart. Vad tror jag liksom?

Det hade varit väldigt kul att få följas åt!
  • Snarttrettiochtrevar89
    Sofieelises skrev 2020-01-14 17:59:26 följande:

Igår fick jag ett supersvagt plus på cb på morgonen och sedan svagt positivt på kvällen på cb early.

Imorse negativt på rfsu. Nu på kvällen svagt plus på billig sticka (se bild, dragit ner ljusstyrkan eftersom kvaliten blir så usel på familjeliv när man laddar upp) - så svagt, men ljust rosa. Haft negativt på dessa stickor innan! Snacka om att man slängs mellan hopp och förtvivlan. Hoppas på tydligare plus till morgonen, ÄL+11 är jag på då..

Hu vilken berg och dalbana du tycks utsättas för.. Jag känner med dig. På min front inte mycket nytt. Har testat två gånger, men aldrig med morgonurin och utan att kunna hålla mig särskilt länge. Helt onödigt med andra ord. Jag har en del känningar i brösten, och det maler i svanken. Men sånt kan ibland vara typiska innan menssignaler för mig så jag avvaktar..
  • Snarttrettiochtrevar89
    Sofieelises skrev 2020-01-14 21:23:08 följande:

Vilken dag är du på nu? :)

Jag får skylla mig själv för förvirringen känner jag. Hade verkligen bestämt mig för att INTE testa innan äl+10/11 denna gång för att inte hålla på och oroa mig över streckens styrka/om det ökar eller inte, "är det ett streck eller inte..." etc. Är på äl+10 om jag går efter temphöjning men har testat i tre dagar "redan" så nu tycker jag att strecken ska öka (fick ju då svagt positivt igår.....). Vet att jag är knäpp. Nästa månad SKA jag inte testa förrän äl+10/11 för det här är fasen inte bra för psyket, haha.

Äh var inte så hård mot dig själv. Det är klart att du är nyfiken och jag skulle gjort precis samma sak om jag haft fler test.

Jag mäter ju inte med äl-stickor eller tempar. Men enligt en app som räknar utifrån senaste mens är jag äl+10 och bim-4 idag. Har bim den 18e.
  • Snarttrettiochtrevar89
    Sofieelises skrev 2020-01-15 09:23:19 följande:

Tog ett rfsu igår som var blankt, idag ett svagt rosa streck?! Vågar man hoppas? Kan verkligen inte tro att det är sant.. Äl+11.

Wiie!! Jag ser nåt..!
  • Snarttrettiochtrevar89

Nu börjar otåligheten kicka in. Jag vill bara VETA. Brösten ömmar inte längre, frusenheten och tröttheten har lättat. Nu finns bara väntan. Och lite övertygelse om att jag inte är gravid. Så tacksam över att få pysa här..

• Snarttrettiochtrevar89
    Sofieelises skrev 2020-01-15 12:53:07 följande:

Oj men det måste ju ha varit en kemisk graviditet om du hade starkare än detta?? Eller ditt kanske var grått? För mitt är rosa och syns i alla ljus så känns för tydligt för att vara ett spök tycker jag.. Även cb visar svagt positivt och sticka från testlagret! Ska ta digitalt imorgon får vi se om man vågar tro på det sen..

Berättar du för din partner och spekulerar ni tillsammans? Bara nyfiken. Jag smygtestar alltid.
  • Snarttrettiochtrevar89

Här börjar det faktiskt kännas lite pirrigt. Brösten har börjat ila och vara känsliga igen och i livmodern känns det mer som växtvärk än som min vanliga vassa mensvärk. Bim på lördag och ännu inga spottings vilket jag brukar ha några dagar innan.

• Snarttrettiochtrevar89
    vitae skrev 2020-01-16 20:42:38 följande:

BIM idag och ingen mens eller mensvärk. Igår lite ilningar och ljusröd spotting igår kväll. Inga spottings alls idag. Märkligt men mensen dyker väl upp snart.

Skiljer det sig mycket från hur du brukar ha det? Jag har mer långvarig molvärk än vad jag brukar ha. Vanligtvis är det en mer skarp smärta som kommer med mensen. Mina bröst ömmar och det är framför allt att jag går runt och fryser en massa. Kan vara en kombination av träningsvärk, pms och nån förkylning som håller på att bryta ut. Men det känns väldigt annorlunda. Jag har BIM imorgon.
  • Snarttrettiochtrevar89

BIM idag och inte minsta spotting eller känsla av mens. Istället är jag hungrig och trött. Två gånger har det läckt en droppe mjölk ur mitt ena bröst vilket ALDRIG brukar hända. Åtminstone inte så jag märker det. Måste skaffa test så jag kan få svar idag!

• Snarttrettiochtrevar89

Gravtest köpt. Ett cb early detection. Frågan är bara hur länge jag kan/borde hålla mig innan jag testar. Är alldeles för nyfiken för att vänta till imorgon. Har BIM idag.

Svar på tråden BIM januari