• Luthiens

BIM januari

Hallå! Dags för försök nummer tre nu för oss, bunkrat upp med bisolvon, hoppas det hjälper! Någon annan som testar det denna gång? Vi tänkte båda ta varsin morgon och kväll fram till äl :)

2/1 - juliaslife

3/1 - Planerarbarn19

4/1 - boshab, Fnissnet, BonusCamilla, Linjana

5/1- saran92

7/1- scrootie, Hoppas96, JenniferO

8/1 - SofiaSamuelson89, Nixtie

9/1- Barbrastreisand

10/1 - Nataliaaa91, Jsv17

11/1 - MW90, Mezzy, Sarakarolina

12/1 - Mevi1315

14/1 - Önskarbebis2020, Etaj, elviramaria

16/1 - JeSuisMoi

17/1 - Planerarsyskon2020, Nathaliejj

19/1 - LittleBiscuit2020, myownworstenemy

20/1 sofieelises

22/1 Höstlöv123

23/1 rmj

25/1 - Nicci, Erla91

26/1 EllaLo

27/1 - Link92, Beeeckisen93

29/1 Loea, Luthiens

31/1 Supertrio

• Luthiens
    dudetten skrev 2020-01-04 18:23:50 följande:

Känner mig lite Depp idag! För någon dag sedan sa min bästa vän till mig att jag såg trött och energilös ut och att man måste vara pigg i kroppen för att bli gravid.

Jaha tänkte jag, då blir jag inte gravid denna månaden heller :( och sen grät jag hela kvällen. Haha lite överreaktion kanske. Men man vill ju så gärna bli gravid!

Idag på ÄL+6 tog jag ett ägglossningstest i brist på annat, totalnegativt. Har även noll graviditetssymptom :(

Ursäkta mig men vilken idiotisk kommentar! Det finns inget belägg för vad din vän sa, iallafall inte på det sättet. Osmakligt oavsett.

Och om du är på ÄL+6 så har HCGt i kroppen inte utvecklats nånting alls, så att få utslag nu är ju såå ovanligt! Hoppet finns tills mensen kommer <3
  • Luthiens

jag kan knappt förstå att jag skriver detta, men jag har precis plussat! Det kommer som en enorm chock, betydligt snabbare än väntat också då jag lider av oerhört svår endometrios.

Plussade på bim+1, alltså igår. Testade bim-1 och då var testet helt blankt. Men när jag testade på bim+1 med lika test (RFSU testa ofta) så var linjen 75% ifylld. Bekräftade med CB digital som visade 1-2 veckor, kunde inte förstå det alls. Kommer nog ta ett bra tag innan jag verkligen förstår.

Hade inga egentliga känningar. Brösten gjorde ont som vanligt efter äl. Det enda var att jag från bim-3 hade (och har fortfarande) extremt mycket vattniga flytningar. Det var verkligen en markant skillnad, men tänkte inte att det var ett tecken då jag var övertygad om att vi missat äl.

• Luthiens
    Maxima009 skrev 2020-01-27 17:39:22 följande:

Stort grattis! Skänker ändå lite hopp till någon som fortfarande är osäker

Men wow vad det måste kännas häftigt :)

Det känns helt galet, jag kan verkligen inte förstå det! Tack så mycket för dina fina ord, jag håller mina tummar för dig <3
  • Luthiens
    Mammaresan skrev 2020-01-27 17:47:29 följande:

Åh stort stort grattis! :D

Tack så väldigt mycket!! :D
  • Luthiens
    Mammaresan skrev 2020-01-27 17:47:29 följande:

Åh stort stort grattis! :D

Tack så väldigt mycket!! :D
  • Luthiens
    Nemiia skrev 2020-01-27 17:55:37 följande:

Stort grattis! Vad härligt att höra ockdå utifrån endon, det ger hopp. Jag har också det. På vilket försök tog det sig? Jag sitter här på bim-1 men bara äl+11 tror inte det blir något av vårt 6:e försök. Jag har också väldigt vattniga flytningar men inte speciellt mycket men lite obehaglig känsla eftersom det känns som att det rinner till hela tiden.

Åh jag lider verkligen med dig, endo är verkligen en klass för sig. Jag har varit sjukskriven till och från nu i fyra år med fruktansvärda smärtor. Slutade med Visanne i oktober så det tog förvånadsvärt kort tid. Vi skulle börja vår utredning förra veckan på livio, men behövde flytta fram besöket. Var helt säker på att vi skulle behöva gå ivf vägen. Jag får nämligen inte vara av hormonerna mer än 6 månader.

Hur sitter din endo? Jag har ?turen? att den inte inkräktar på livmodern eller äggstockarna och då behöver inte endon påverka fertiliteten tydligen. Min endo är bara strösslad i buken så man har ont hela tiden :(
  • Luthiens
    Bellsss skrev 2020-01-27 18:05:51 följande:

Åh grattis! Jag har också svår endometrios. Hur länge har ni försökt? Är så uppgiven men det här gav mig ändå lite hopp!

Tack så mycket! Jag beklagar verkligen att du också måste lida av denna djävulska sjukdom. Påverkar den dig mycket i vardagen?

Jag slutade med visanne i slutet på oktober och fick min första mens 28 dagar senare (efter tio år utan mens alls). Inget försök blev till i november egentligen då jag inte trodde att mensen skulle komma så snabbt eftersom det kan ta upp till ett halvår. Hur länge har ni försökt? Och hur ter sig din endo? <3
Svar på tråden BIM januari