Inlägg från: KajsaLouise |Visa alla inlägg
  • KajsaLouise

BIM januari

Stoltmoster skrev 2020-01-02 22:22:13 följande:

Jag fick ett x den 20e november, jag var redan i vecka 7 när jag fick veta. Hade ingen aning om att jag var gravid. Fick operera bort min högra äggledare..

Jag hade äl på julafton, starkt utslag på tester. Jag tog ett tidigt test idag vilket visade (enligt mig) väääldigt svagt. Vad tror ni?

Anledningen att jag testar så tidigt är för jag har stickningar i magen varje dag och ökad temp. Jag fick också order från läkare att ha så mycket koll jag kan tidigt då jag måste in tidigt för att se så de inte är ännu ett x.

Hej! Jag blir bara nyfiken... Jag fick nämligen också ett utomkveds i mitten av november. Opererade också bort min högra äggledare, men jag fick förbud på att försöka skaffa barn på 2-3 månader. Detta för att ärren där äggledaren satt skulle läka. Nu har jag andra problem också och ska göra ett ivf-försök. Blev bara så nyfiken på om du inte fick nått liknande förbud? Jag googlar runt och hittar lite olika svar. Jag ser ett streck på ditt test, hoppas det blir tydligare och att det är en liten bebis på g! Man längtar ju än mer nu! :)
  • KajsaLouise
    Stoltmoster skrev 2020-01-03 01:01:42 följande:

Han som opererade mig sa " upp på sadeln igen och kör när du känner dig redo" medan en sköterska på gyn mottagningen sa att man skulle vänta en mens. Jag visste inte att jag hade ägglossning och testa mig lite för sent då vi myst innan det.. Jag är livrädd att de ska vänta igen därför ja är tidig med tester och så. Har ett tidigt digitalt test jag ska ta i morgon bitti så nu kan jag inte sova.. Ja jag hoppas också det. Man vill verkligen att det ska ta sig rätt och att man inte behöver vänta o vänta. Jag håller tummarna för dig! :)

Okej, så olika de säger... Jag skulle vänta minst 2 mens, och läkaren som opererade mig var starkt kritisk mot att jag och sambon hade haft avbrutet samlag. Berättade det för henne när hon ringde upp efter några veckor. Jag har inte fått min mens än, men verkar inte ha ägglossning normalt sett så den lär väl dröja... Förstår att du är nervös! Håller tummarna för dig nu också! Hoppas du är ledig imorgon så du kan dega i soffan om du blir vaken länge ;) Hoppas på positiva nyheter! Är lika livrädd som du vad gäller nytt X. Skulle jag bli gravid igen kommer jag följa upp med blodprov och sen tidigt vul. Lycka till nu!
  • KajsaLouise
    Stoltmoster skrev 2020-01-03 08:02:38 följande:

Okej va konstigt att de e olika.

Jag testade negativt nu på morgonen, med cb digitala. Så det är nog kört denna gång. Nu väntar jag på mensen i stället. Kan säkert vara så att jag har ont för kroppen förbereder sig för den också

Så tråkigt! Kan ju vara för tidigt för CB att fånga upp det också, hoppas på det! Annars har jag läst att första mensen efter ett X är lite värre, så visst kan det vara därför du har ont.
  • KajsaLouise
    Stoltmoster skrev 2020-01-03 13:43:22 följande:

Jo men precis, jag tog faktiskt ett annat test förut också. Apotekets egna. Tog bilden 5 minuter efter jag doppat det. Tycks ana något svagt där men man vet ju inte. Är ju äl+10 så de e ju ett par dagar kvar

Jojo, jag ser strecket! :) Jag fick ett mkt svagare än det där på äl+10 när jag blev gravid så du ska definitivt inte kasta in handduken! Hoppas det blir starkare om ett par dagar och att det sitter precis där det ska!!! Du får gärna berätta hur det går om du vill?! :)
  • KajsaLouise
    Stoltmoster skrev 2020-01-03 15:23:02 följande:

Va härligt att höra!! Ja absolut ska jag uppdatera :) vågar inte hoppas riktigt än heller

Förstår att du är rädd/nervös! Men det kommer säkert gå jättebra!
Svar på tråden BIM januari