Inlägg från: Stoltmoster |Visa alla inlägg
  • Stoltmoster

BIM januari

Izzul skrev 2020-01-02 22:10:55 följande:

Hej igen,

Kan ni se min bild ?

För mig ser det bara ut som en länk, hur gör ni

Som får upp hela bilden direkt?

Tack

Jag ser tyvärr ingen bild alls..
  • Stoltmoster

Jag fick ett x den 20e november, jag var redan i vecka 7 när jag fick veta. Hade ingen aning om att jag var gravid. Fick operera bort min högra äggledare..

Jag hade äl på julafton, starkt utslag på tester. Jag tog ett tidigt test idag vilket visade (enligt mig) väääldigt svagt. Vad tror ni?

Anledningen att jag testar så tidigt är för jag har stickningar i magen varje dag och ökad temp. Jag fick också order från läkare att ha så mycket koll jag kan tidigt då jag måste in tidigt för att se så de inte är ännu ett x.

• Stoltmoster
    KajsaLouise skrev 2020-01-03 00:35:42 följande:

Hej! Jag blir bara nyfiken... Jag fick nämligen också ett utomkveds i mitten av november. Opererade också bort min högra äggledare, men jag fick förbud på att försöka skaffa barn på 2-3 månader. Detta för att ärren där äggledaren satt skulle läka. Nu har jag andra problem också och ska göra ett ivf-försök. Blev bara så nyfiken på om du inte fick nått liknande förbud? Jag googlar runt och hittar lite olika svar. Jag ser ett streck på ditt test, hoppas det blir tydligare och att det är en liten bebis på g! Man längtar ju än mer nu! :)

Han som opererade mig sa " upp på sadeln igen och kör när du känner dig redo" medan en sköterska på gyn mottagningen sa att man skulle vänta en mens. Jag visste inte att jag hade ägglossning och testa mig lite för sent då vi myst innan det.. Jag är livrädd att de ska vänta igen därför ja är tidig med tester och så. Har ett tidigt digitalt test jag ska ta i morgon bitti så nu kan jag inte sova.. Ja jag hoppas också det. Man vill verkligen att det ska ta sig rätt och att man inte behöver vänta o vänta. Jag håller tummarna för dig! :)
  • Stoltmoster
    KajsaLouise skrev 2020-01-03 02:06:02 följande:

Okej, så olika de säger... Jag skulle vänta minst 2 mens, och läkaren som opererade mig var starkt kritisk mot att jag och sambon hade haft avbrutet samlag. Berättade det för henne när hon ringde upp efter några veckor. Jag har inte fått min mens än, men verkar inte ha ägglossning normalt sett så den lär väl dröja... Förstår att du är nervös! Håller tummarna för dig nu också! Hoppas du är ledig imorgon så du kan dega i soffan om du blir vaken länge ;) Hoppas på positiva nyheter! Är lika livrädd som du vad gäller nytt X. Skulle jag bli gravid igen kommer jag följa upp med blodprov och sen tidigt vul. Lycka till nu!

Okej va konstigt att de e olika.

Jag testade negativt nu på morgonen, med cb digitala. Så det är nog kört denna gång. Nu väntar jag på mensen i stället. Kan säkert vara så att jag har ont för kroppen förbereder sig för den också
  • Stoltmoster
    Snuffles skrev 2020-01-03 08:14:59 följande:

Läste ett tidigare inlägg från dig där du skrev att du hade fullt utslag på ältest på julafton och därmed är det ju troligt att äl kom på juldagen alltså bara 9 dagar sen. Vad jag menar är att det är ju ännu ganska tidigt även för cb digitalt att ge positivt utslag. Behöver ju inte vara kört redan liksom. Håll tummarna:)

Ja de har du kanske rätt i :) får avvakta lite!
  • Stoltmoster
    KajsaLouise skrev 2020-01-03 11:09:20 följande:

Så tråkigt! Kan ju vara för tidigt för CB att fånga upp det också, hoppas på det! Annars har jag läst att första mensen efter ett X är lite värre, så visst kan det vara därför du har ont.

Jo men precis, jag tog faktiskt ett annat test förut också. Apotekets egna. Tog bilden 5 minuter efter jag doppat det. Tycks ana något svagt där men man vet ju inte. Är ju äl+10 så de e ju ett par dagar kvar

• Stoltmoster
    Scrootie skrev 2020-01-03 13:56:31 följande:

Jag ser på detta! Och jag brukar vara mycket skeptisk till de flesta testen jag kikat på :)

Jaa visst syns det lite där! Ja hoppas verkligen, detta testet var det som man verkligen såg något. Hoppas de ökar :)
  • Stoltmoster
    KajsaLouise skrev 2020-01-03 15:08:34 följande:

Jojo, jag ser strecket! :) Jag fick ett mkt svagare än det där på äl+10 när jag blev gravid så du ska definitivt inte kasta in handduken! Hoppas det blir starkare om ett par dagar och att det sitter precis där det ska!!! Du får gärna berätta hur det går om du vill?! :)

Va härligt att höra!! Ja absolut ska jag uppdatera :) vågar inte hoppas riktigt än heller
  • Stoltmoster
    Sussiew skrev 2020-01-03 15:35:55 följande:

Kunde inte hålla mig så jag tog ett till test och nu känns det mer verkligt :)

Stort grattis ???? när hade du äl?
  • Stoltmoster
    Stoltmoster skrev 2020-01-03 15:43:49 följande:

Stort grattis ???? när hade du äl?

Ska såklart vara smileys.. <3
  • Stoltmoster
    Sussiew skrev 2020-01-03 15:51:50 följande:

Tack!! Fick positivt äl test 23 december så idag är de 4 dagar innan BIM :)

Okej :) då ligger jag en dag efter dig. Hoppas på samma lycka!
  • Stoltmoster
    Malllin skrev 2020-01-03 16:49:56 följande:

Hur lång tid tog det innan strecket kom?

Det kom nästan direkt
  • Stoltmoster
    MissJibs skrev 2020-01-03 20:41:54 följande:

D här e MINST sagt skumt! Testade neg me gravtest 23/12Fick mens 25/12, startade lindrigt till att öka 26e o då blöder jag rejält (som jag brukar vid mens) + 3e samt 4e dagen. Sen lindrig igen så jag bara behöver trosskydd. E på dag 10 nu. Köpte hem ÄL stickor från tradera för att se om jag ens fått tbx ÄL efter förlossningen. Testade ikväll vid18 tiden bara för att se hur de funkar o då fick jag fullt utslag. Skrev i en annan tråd för att kolla om ngn hade erfarenheter av dessa men fick till svar att jag kanske e gravid trots min mens. Jag tänkte "hmm... Aldrig hört ngn som har haft sån kraftig blödning under sin grav... inte ens lönt att testa." Men jag kunde inte lägga d åt sidan utan tog en Tento teststicka o testade... visst f*n va d positivt. Antar att man får vänta några dagar o se om d håller sig kvar eller om man fått ett missfall. Ngn som varit me om liknande?

Det hände mig också vilket visade sig vara utomkvedshavandeskap.. Mitt råd är att ringa gynakuten och få en tid så fort som möjligt för att kolla upp det. Jag hoppas inte de är så för din del <3 håller tummarna
  • Stoltmoster
    MissJibs skrev 2020-01-03 23:42:57 följande:

Hur märker man sånt?

Jag visste inte att jag var gravid. Jag tog tabletter för att skjuta upp mensen sen när jga slutade med dom ca 2-3 dagar efter hade jag " mens i 4 dagar" sen hade jag så ont i magen till och från. Som brutal ägglossning, jag har ofta ont under ägglossning så jag tog ett äl-test. Så starka streck, och de fortsatte i flera dagar. Tillslut så tog jag ett gravtest och det va 3+veckor. Kom i chock och ringde till Gyn-Akuten och förklarade att jag blödit 1 vecka innan och förstod inte vad som hände. Hade också kvar smärtor i magen till och från. Fick en tid dagen efter där dom såg att jag var i vecka 7 men att ägget fastnar i min äggledare påväg till livmodern. Fick akut opereras morgonen efter och ta bort min högra äggledare..
  • Stoltmoster
    MissJibs skrev 2020-01-03 23:42:57 följande:

Hur märker man sånt?

Hade testat negativt hela tiden tills dagarna efter "mensen"
  • Stoltmoster

Är det någon som har erfarenhet av apotekets gravtester? Om dem kan visa spökstreck osv

• Stoltmoster
    dudetten skrev 2020-01-04 18:23:50 följande:

Känner mig lite Depp idag! För någon dag sedan sa min bästa vän till mig att jag såg trött och energilös ut och att man måste vara pigg i kroppen för att bli gravid.

Jaha tänkte jag, då blir jag inte gravid denna månaden heller :( och sen grät jag hela kvällen. Haha lite överreaktion kanske. Men man vill ju så gärna bli gravid!

Idag på ÄL+6 tog jag ett ägglossningstest i brist på annat, totalnegativt. Har även noll graviditetssymptom :(

Inte meningen att gilla inlägget.

Som ovanstående säger, väldigt dum kommentar.

Jag har varit trött i 3 månaders tid och de e jag alltid på hösten / vintern. Nu har jag svaga positiva streck och är äl +11. Så de har inget med de o göra jag har inga symptom med än lite att de spänner i nedre magen. Men de kom igår så du har tid kvar om du bara e på äl+6. Tappa inte hoppet :)
  • Stoltmoster
    dudetten skrev 2020-01-04 20:40:06 följande:

Tack för att du ger mig hopp och stort grattis till plusset <3 får testa mig igen vid ÄL+11. Vilket gravtest tog du?

Tack snälla, vågar inte tro de än bara. Hade utomkvedshavandeskap för ca 2 månader sen så är livrädd. Jag tog apotekets egna och rfsu. Vilket visade svagt på båda :) ska prova i morgon bitti igen se om de e starkare
  • Stoltmoster

Tack snälla allihopa <3 :)

Svar på tråden BIM januari