• Snuffles

BIM januari

Önskarbebis2020 skrev 2020-01-01 22:17:40 följande:

Är det många av er som får ömma bröst efter ÄL/ innan bim? Nu är jag bara på ÄL+3 och har inte ömma bröst alls (vet att det är för tidigt med gravsymtom) men hade varit kul att höra hur ni andra känner innan bim

Känner i princip aldrig av nånting i brösten varken i samband med mens, ägglossning eller som tidigt graviditetssymptom.
  • Snuffles

Varför varför varför är det så svårt släppa tankarna på ev graviditet mellan äl och bim???!! Har ju inte ens skrivit upp mig på januarilistan då det inte alls gick som planerat runt ägglossningen. Men det finns en liiiiiten chans jag skulle kunna blivit gravid ändå fastän mitt sunda förnuft försöker få mig att förstå att så är det sannolikt inte. Äl+14 idag. Sen igårkväll har indikationer på mensens intåg ökat rejält och det känns hela tiden som den ska komma. Borde ju vara skäl nog för mig att lägga ner spekulationerna liksom. Men i min senaste graviditet kändes det i flera dagar också som att mensen skulle komma så då tänker jag lite naivt att kaaaaanske.....

Brukar ju vara så att när man väl skriver i ett sånt här forum och typ efterlyser mensen men ändå säger sig ha lite hopp så har den tendens att komma inom kort..så nu får jag säkert se att det blir så denna gången också..

• Snuffles
    Hoppas96 skrev 2020-01-02 10:19:48 följande:

Äl+9. Ser ni något?

Ser tyvärr inget..men det är ju tidigt ännu..
  • Snuffles
    Loea skrev 2020-01-02 10:30:48 följande:

Ja visste blir man sån ändå! Helt hopplöst att försöka kontrollera det. Hur känner du för att testa? När borde din bim vara? :)

Haha intressant observation! Kan hålla med om att det verkar finnas ett mönster i det. Man hoppas kanske som intensivast precis innan mens.

Bim oftast på äl+15 alltså imorgon. Förra månaden kom den på äl+14 och månaden innan äl+16 så i dagarna iaf. Brukar aldrig testa innan bim, jag låter det gå flera dagar till. Och denna månad känns som sagt hopplös ändå..
  • Snuffles
    Loea skrev 2020-01-02 12:19:25 följande:

Ja då är det väl bara den olidliga väntan kvar. Usch vad tiden kan gå långsamt ibland. Men än är ju inget säkert! Håller tummarna för dig iaf :)

Tack:)..detsamma!
  • Snuffles
    Stoltmoster skrev 2020-01-03 08:02:38 följande:

Okej va konstigt att de e olika.

Jag testade negativt nu på morgonen, med cb digitala. Så det är nog kört denna gång. Nu väntar jag på mensen i stället. Kan säkert vara så att jag har ont för kroppen förbereder sig för den också

Läste ett tidigare inlägg från dig där du skrev att du hade fullt utslag på ältest på julafton och därmed är det ju troligt att äl kom på juldagen alltså bara 9 dagar sen. Vad jag menar är att det är ju ännu ganska tidigt även för cb digitalt att ge positivt utslag. Behöver ju inte vara kört redan liksom. Håll tummarna:)
  • Snuffles
    Scrootie skrev 2020-01-03 08:13:33 följande:

Någon annan här med kort lutealfas, när testar ni i så fall? Ser folk här som börjar testa upp mot en vecka innan Bim, men för mig skulle det innebära typ äl +3...

Så hur gör ni?

Jag väntar alltid med att testa. Och för din del med kort lutealfas så blir det ju inget positivt test om du börjar testa som du skrev en vecka innan bim även om du skulle vara gravid..

..men även om jag själv har ångest för att testa är det roligt att se de tester ni som vågar testa tidigt lägger ut:)
  • Snuffles

Äl+15 idag. Än så länge ingen mens. Men vet att det inte betyder något..kan dimpa ner närsomhelst..

• Snuffles
    Scrootie skrev 2020-01-03 08:55:26 följande:

Nä sant! Har också en blandad känsla av ångest och förväntan inför själva testandet. Mycket också för att för att jag känner att jag har små marginaler. Efter flera negativa månader hade det varit kul att få spekulera lite för egen del ×D

Förstår det..man hinner knappt börja spekulera innan mensen kommer. Att jag kommit till äl+15 och ingen mens i sikte skulle kunna vara skäl till lite spekulationer men även om jag inte ser den så känns dess snara ankomst i hela kroppen så ingen idé att fundera på nåt annat även om det är svårt. Verkar som att kroppen har lite svårt att sätta igång mensen denna månaden..känns hela tiden som att den liksom försöker.
  • Snuffles
    Sussiew skrev 2020-01-03 09:29:04 följande:

Visst är det två streck på båda testen?!

BIM -4 båda med morgonurin.

Ena testet vanligt RFSU och andra ett testa tidigt test.

Jag ser ett streck på det nedersta testet:)
  • Snuffles
    Sussiew skrev 2020-01-03 09:37:10 följande:

Blev så dålig skärpa när man la in bilderna här ser jag. Lägger ut på varsitt :)

Men jag ser svagt streck på båda vid närmare titt..men lite tydligare på det nedersta..så vågar mig på ett grattis:)
  • Snuffles

[quote=80138247][quote-nick]Sussiew skrev 2020-01-03 09:37:32 följande:[/quote-nick][/quote]

Ingen tvekan det syns..

• Snuffles
    Sussiew skrev 2020-01-03 09:41:50 följande:

Ingen tvekan det syns..

Herregud va sjukt! :) tack![/quote]

Ja jag är ju ingen expert men visst kan jag se ett streck till på båda testen. Men ta ett nytt imorgon eller om ett par dagar (hade du ju säkert tänkt oavsett haha) för att se att det blir starkare..
Svar på tråden BIM januari