• Freya18

BIM januari

Hej alla! Gott nytt år & god fortsättning!

Jag hoppar in här efter några månaders uppehåll. Fick ägglossning under nyårsafton, så nu blev det lite spontant med försökandet igen! Vi har tagit ett uppehåll med barnplaneringen och tänkte köra igång igen under 2020. Men jag är glad att vi började tidigare! :D

Har varit med i denna karusell väldigt länge då jag har väldigt svårt att bli gravid och nu vill vi gärna ha ett syskon till sonen.

BIM 13/1.

• Freya18
    Jsv17 skrev 2020-01-01 08:54:14 följande:

Vi har hängt i bimtrådar tillsammans förut

Kul att ni också försöker med syskon, vår väg till syskon har hitills varit krokigare (med missfall och utomkveds) men vi hoppas 2020 bli ett bättre år

Jag kände igen ditt användarnamn. :) Jag hängde mycket i trådarna för några år sen. Sonen kom 2018. När jag kikade in till denna tråd så kände jag direkt igen namnet Jsv17. Känns kul att vi strävar mot samma mål igen! Dock lite krokigare kanske. Vi kämpar på, men ingenting händer. Började försöken i juni igen så nu har det gått ett halvår. Men vem räknar? Haha
  • Freya18
    Jsv17 skrev 2020-01-01 14:41:19 följande:

Vi började försöka Augusti 2018... så liiiiite krokigt har det blivit, vi har heller inte blivit gravida igen efter mitt X i Maj... försökt 5 månader efter det (fick en påtvingad paus då jag behandlades med cellgifter), men som du säger vem räknar? Haha Vi kämpar på i alla fall. Alltid roligt med lite namn man känner igen, hann bli ett par trådar innan vi fick sonen också, det ska nog gå vägen till sist, på nåt sätt, för oss båda

Vilken tuff resa ni har haft. Fick dom operera eller blev det "bara" cellgifter?
  • Freya18

Fick en sån kraftig ägglossning i tisdags som resulterade i en ordentlig blödning 5 timmar efter och sen dess har jag blött färskt blod.. Så drygt och behöva ha binda under den fertila tiden. Känns så fel.

Och på nåt sätt känns det inte så optimalt för spermierna eller ägget. Men vad vet jag.. Känns bara inte som att det kommer ta sig nu heller. Ska ringa och rådfråga med gyn för det händer rätt ofta att jag blöder efter ägglossning.

Nån mer som brukar göra det?

• Freya18
    Jsv17 skrev 2020-01-02 11:50:41 följande:

Nej räckte med cellgifterna, så jag har båda äggledarna kvar men det finns en liten risk att den högra (där Xet satt) är skadad. De kunde inte se nåt med vul men det behövs en spolning för att vara helt säker, jag skulle avvakta ett par månader till, sedan skulle jag få en liten utredning bla en spolning men hoppas det tar sig innan

Jag har gjort en miniutredning privat och allt (hormoner och blodprov, livmoder etc.) ser toppen ut, mycket bra för min ålder så det verkar inte finnas några uppenbara problem iaf, så vi kör på

Vad bra att man kunde behålla äggledaren. Visst, man klarar sig bra med bara en, men klart att man vill behålla båda. Hoppas att den läker helt och att en eventuell spolning hjälper till.

Vi har också utfört en utredning (2017). Dom hittade inget avvikande, jag och maken fullt friska. Jag har alltid haft en misstanke om att det är mitt immunförsvar som ställer till det, men det är inget som läkarna har velat utreda. Då får jag söka mig till läkare utomlands. Inget jag är sugen på att göra dock. Kostar en hel del.
  • Freya18
    Barbrastreisand skrev 2020-01-04 16:22:21 följande:

Tempen sjönk ytterligare idag så mensen kommer nog närsom :/ grattis till er som hittills plussat!:)

Tips på graviditetstest som inte ger spökstreck men som inte är allt för dyra??

Jag har kört med Testlagrets stickor sen några år tillbaka och är supernöjd med dom. Jag får aldrig spökstreck och dom billiga också. Just nu har dom rabatt också på 10-pack och 20-pack. :)
  • Freya18

Dagarna går alltid så himla sakta efter ägglossning.. Jag är bara på ÄL+4. Sen är det så jobbigt att jag inte riktigt kan analysera symptom innan BIM för jag lider av pms och då är symptomen lika med eventuell graviditet. En vecka innan mens brukar jag bli lätt illamående, få humörsvängningar, ändrad aptit och sömn osv. Har flera gånger trott att jag har varit gravid, men det har bara varit pms som bråkar. :/

• Freya18
    Hoppas96 skrev 2020-01-05 09:35:09 följande:

Oj vad dålig kvalitet det blir..

Grattis! :D Ser rött ut i färgen så det där tror jag definitivt är positivt!
  • Freya18
    MissJibs skrev 2020-01-05 06:48:00 följande:

Kanske ska tro att d håller i sig. Dag 12 o blöder ännu ytterst lite. Men jag fortsätter testa tills mina billiga tester e slut o jag får tag i ett nytt digitalt.

Stark stegring! Jag vet många som har haft som "mens" tidigt i graviditeten utan att det har varit nåt fel. Eller om det har varit 2 st befruktade ägg och den ena inte klarade sig.
  • Freya18
    Bobmac skrev 2020-01-05 10:53:30 följande:

Jag blir förvirrad av ägglossningstester. Jag skrev här innan att jag var orolig för testet visade ingen äl hela den veckan jag borde ha haft. Tänkte att jag kanske hade dagen innan jag började, dagen innan appen sa att jag borde ha äl. Men sen har jag fått blinkande smiley nu, en hel vecka efter att appen sa. Men då har jag, om blinkande är dagen innan äl, bara sex, sju dagar mellan äl och mens. Vilket är väldigt kort. Suck.

Kan blinkande smiley, på clearblue digital, utlösas av något annat?

Om det är så att din lutealfas endast är på 6-7 dagar så skulle jag rekommendera att kontakta Kvinnokliniken. En lutealfas bör inte vara kortare än 10 dagar.
  • Freya18

ÄL+5 idag och har sån jobbig molvärk i buken som kommer och går.. Alldeles för tidigt för både gravsymptom och pms. Igår kväll kom det pytte lite blod igen och även idag på förmiddagen. Och så är det för tidigt för en nidblödning också. Gaaah.. Blir smått galen. Kan någon spola fram tiden lite?

• Freya18
    Jsv17 skrev 2020-01-05 21:49:11 följande:

Är det för tidigt för nidblödning? Kan inte ägget fästa från dag 5?

Blev tvungen att lägga mig på sidan i sängen med benen högt upp. Känns precis som mensvärk, men inte lika kraftig. Så nu har jag legat här och googlat "äl+5 nidblödning" för att se vad folk har varit med om. Haha.

Jag har inte läst så många faktasidor, men många hävdar att ägget kan fästa redan på äl+5 (först när ägget har blivit en blastocyst).

Min kropp har lurat mig ordentligt förut, så jag tar det hela med en nypa salt. Lite spännande är det ändå. :)
  • Freya18

ÄL+7 idag. Igår kom det lite brunt blod bara, säkert rester från dagen innan när jag hade sån jäkla molvärk och blödde lite. Smärtan har inte kommit tillbaka iaf, men känner lätt molvärk hela tiden. Har haft liknande värk tidigare månader också och inte varit gravid, så det känns lite jobbigt att inte veta säkert om det är gravsymptom eller bara jäklig pms.

Har inte planerat att testa nåt innan bim, men kan tänka mig att kanske göra det ihelgen om jag känner mig gravid. Bim är på måndag och brukar få spottings 1-2 dagar innan.

• Freya18
    Mikkans skrev 2020-01-07 20:35:57 följande:

Idag kom de klassiska pms-spända brösten, svullna och ömma. Blir nog inget denna månad, BIM - 7. :(

Det är så surt att pms och graviditetssymptom är så lika varandra. Än är det inte försent och tappa hoppet dock. Är du på äl+9 nåt?
  • Freya18
    Jsv17 skrev 2020-01-09 11:41:15 följande:

Idag kom mensen... så bara hoppa ur tråden och mot försök 7 efter utomkvedshavandeskap, NÅN gång ska det ju gå.

Lycka till till alla er andra, hoppas på många plus i tråden!

Nya krafter till nästa omgång! Jag har redan ställt in mig på att det inte har tagit sig denna gång. Vi får kämpa vidare så gott det går. :)
  • Freya18

ÄL+9 idag och känner mig så ogravid. Pms:en är under kontroll och jag har redan förberett mig på mens om några dagar. Tar inga test nu, för blir bara så himla besviken om det är negativt. Jag blir mindre besviken när mensen dyker upp. Testar nästa vecka om den uteblir.

• Freya18

Spottings dök upp idag så jag laddar om för nya tag! Jag ska handla ny burk med folsyra och börja träna, så det känns helt okej ändå att det inte tog sig nu. Jag hinner förbereda mig lite extra. :)

Svar på tråden BIM januari