Jsv17 skrev 2020-01-02 11:50:41 följande:
Nej räckte med cellgifterna, så jag har båda äggledarna kvar men det finns en liten risk att den högra (där Xet satt) är skadad. De kunde inte se nåt med vul men det behövs en spolning för att vara helt säker, jag skulle avvakta ett par månader till, sedan skulle jag få en liten utredning bla en spolning men hoppas det tar sig innan
Jag har gjort en miniutredning privat och allt (hormoner och blodprov, livmoder etc.) ser toppen ut, mycket bra för min ålder så det verkar inte finnas några uppenbara problem iaf, så vi kör på
Vad bra att man kunde behålla äggledaren. Visst, man klarar sig bra med bara en, men klart att man vill behålla båda. Hoppas att den läker helt och att en eventuell spolning hjälper till.
Vi har också utfört en utredning (2017). Dom hittade inget avvikande, jag och maken fullt friska. Jag har alltid haft en misstanke om att det är mitt immunförsvar som ställer till det, men det är inget som läkarna har velat utreda. Då får jag söka mig till läkare utomlands. Inget jag är sugen på att göra dock. Kostar en hel del.