BIM januari
Jag lägger in mig här med Bim 7/1 enligt appen. Troligtvis är det dock några dagar senare.
Jag lägger in mig här med Bim 7/1 enligt appen. Troligtvis är det dock några dagar senare.
4/1 - boshab
5/1- saran92
7/1- scrootie
Är 31 år, vi började väl försöka i somras ungefär. Använt äl-tester i två eller tre månader och började tempa förra månaden. Verkar ha ganska långa och oregelbundna cykler med kort lutealfas, vilket gör det svårt att tajma.
Har ett barn sedan innan som blev till ganska fort. Upplever dock att cyklarna var mer regelbundna då än vad de är nu...
Hjälp en nybörjare! Hur vet man när och om man har ägglossning? Och när måste man börja oroa sig om tester inte visar något?
Har tagit ägglossningstest i flera dagar nu, men de visar inget. Började testa på dag sex efter mens. Är det möjligt att jag yann ha ägglossning mellan mens och den dagen?
Någon annan här med kort lutealfas, när testar ni i så fall? Ser folk här som börjar testa upp mot en vecka innan Bim, men för mig skulle det innebära typ äl +3...
Så hur gör ni?
Jag väntar alltid med att testa. Och för din del med kort lutealfas så blir det ju inget positivt test om du börjar testa som du skrev en vecka innan bim även om du skulle vara gravid..
..men även om jag själv har ångest för att testa är det roligt att se de tester ni som vågar testa tidigt lägger ut:)
Jo men precis, jag tog faktiskt ett annat test förut också. Apotekets egna. Tog bilden 5 minuter efter jag doppat det. Tycks ana något svagt där men man vet ju inte. Är ju äl+10 så de e ju ett par dagar kvar
Först och främst, stort grattis till alla som plussat redan!
Vill bara skriva av mig till några som förstår känslan av att "misslyckas" månad efter månad.
Börjar känna mig ganska uppgiven, har en deppig dag helt enkelt.
Är på äl +9 tror jag, troligtvis hade jag äl 28/12 då temphöjning skedde 29e. Brukar få spottings en eller ett par dagar innan mensen och hade ljusrosa/ljusbrunt på pappret i morse så går bara och väntar på att mensen dyker upp i dagarna vilket känns så ledsamt!
Har långa cykler med kort lutealfas så man bara väntar och väntar och får endast hoppas en kort period innan det skiter sig på nytt.
Tempen låg fortfarande stabilt i morse men lär väl få se ett djupdyk i morgon.
Det är okej att dippa och bli arg/ledsen eller vad än man känner. Vi är många med dig här! Igår kväll satt jag och snyftade lite i soffan, varför inte jag funkar som man ska.. du är inte ensam.
Tror vi är många som upplever samma sak, de flesta vill väl inte berätta för så många att man håller på, jag har inte berättat för nån. Min sambo har 2 barn sen innan så han är ju tokchill, även fast han ändå anstränger sig runt ägglossning. Så han förstår inte alls min längtan är jag helt övertygad om, trots att han ju vill ha barn med mig, men det är ju inte lika bråttom för han. Jag har väntat i 2 år på att det äntligen ska bli dags för bebisverkstad, men har hållit tillbaka pga studier, så nu när det väl dragit igång håller man ju på spricka av alla tankar och känslor.