• Bobmac

BIM januari

Hjälp en nybörjare! Hur vet man när och om man har ägglossning? Och när måste man börja oroa sig om tester inte visar något?

Har tagit ägglossningstest i flera dagar nu, men de visar inget. Började testa på dag sex efter mens. Är det möjligt att jag yann ha ägglossning mellan mens och den dagen?

• Bobmac
    Hoppas96 skrev 2019-12-29 13:42:56 följande:

Jag har 28dgr cykel och får äl på dag 14!

Jag hade fortsatt testa fram till dag 16/17 typ om du har "standardcykel", har du längre så kan du absolut ha senare äl. 6 dagar efter mens låter lite tidigt men jag är ingen expert. Sen kan kroppen tydligen skippa ägglossning ibland också!

Tack för svar! Jag har 25-26 dagars cykel. Är på dag 12 nu så jag fortsätter några dagar till med tester så får vi se. Jag började ju för att lära känna min ägglossning så får väl testa tills jag vet :)
  • Bobmac

Jag blir förvirrad av ägglossningstester. Jag skrev här innan att jag var orolig för testet visade ingen äl hela den veckan jag borde ha haft. Tänkte att jag kanske hade dagen innan jag började, dagen innan appen sa att jag borde ha äl. Men sen har jag fått blinkande smiley nu, en hel vecka efter att appen sa. Men då har jag, om blinkande är dagen innan äl, bara sex, sju dagar mellan äl och mens. Vilket är väldigt kort. Suck.

Kan blinkande smiley, på clearblue digital, utlösas av något annat?

• Bobmac

Hur liten nidblödning kan man ha? Hade precis ett stänk klarrött blod på pappret när jag kissat. Som sagt väldigt lite, mer wom ett stänk, men har aldrig haft blod mellan två mensperioder.

Svar på tråden BIM januari