• Supertrio

BIM januari

Hej allihop! Nu kom mensen här efter en lång och konstig cykel:( Så jag hoppar över hit till januari-tråden! ÄL borde vara runt den 17/1. De två senaste cyklarna har jag kört med clearblues digitala ägglossningsstickor men utan framgång. Känner mig bara stressad av det så struntar helt i sånt denna gång. Ska lyssna på NÄR kroppen säger till om ägglossning istället. BIM blir inte förrän 1 februari men hänger kvar i denna tråd. Så jobbigt med en cykel på 35 dagar!:/

1/1 - EllaLo

2/1 - juliaslife

3/1 - Planerarbarn19

4/1 - boshab, Fnissnet, BonusCamilla

5/1- saran92

7/1- scrootie, Hoppas96

8/1 - SofiaSamuelson89

9/1- Barbrastreisand

10/1 - Nataliaaa91, Jsv17

12/1 - Mevi1315

14/1 - Önskarbebis2020, Etaj, elviramaria

16/1 - JeSuisMoi

17/1 - Planerarsyskon2020

19/1 - LittleBiscuit2020, myownworstenemy

20/1 sofieelises

22/1 Höstlöv123

23/1 rmj

25/1 - Nicci

27/1 - Link92, Beeeckisen93

29/1 Loea

31/1 Supertrio

• Supertrio
    Loea skrev 2019-12-28 10:42:53 följande:

Alltså samma här! Har 34/35 dagar. Lite sjukt ändå att man gått runt och tänkt att mens har man en gång i månaden, 12 gånger om året. Men nej, man själv har typ tio gånger om året tydligen. Sån jäkla väntan när man vill bli gravid. Hade ju vart asskönt om det var så att man inte ville det.

Vad är det som inte funkar med ägglossningstesten? Jag upplever att när man har en så lång cykel som vi har att ägglossningen kommer mycket senare än man tror. Jag höll på att tröttna på ägglossningstesten innan de väl gav utslag.

Åh vad skönt med en till som har megalång cykel! Så är man iaf inte ensam:) Svarade dig i decembertråden med tror jag:).

Ägglossningstesterna funkar men som sagt det tar ju sin tid och engangemang. Sen räcker inte ett sånt kit med 10 st test till mig. Vill ju inte riskera att missta stegringen så har tillslut typ ett test kvar när jag egentligen vill testa längre. ÄL brukar vara kring dag 20-22. Och jag har ändå ganska tydliga symptom när det sker så jag tänker bespara mig själv mödan och pengarna på tester denna gång. Kör med app och den brukar vara ganska spot on. Ska du köra med ägglossningstester nästa gång?
  • Supertrio

Ni som använder vanliga ägglossningsstickor typ RFSU, alltså inte digitala, hur ofta och när tar på dagen testar ni? Flera ggr per dag eller endast morgonurin? Har kört med clearblue advanced tidigare och då endast morgonurin men tror att jag missar själva piken..:/

• Supertrio
    Sussiew skrev 2020-01-01 13:07:18 följande:

Jag brukar använda äl testerna från RFSU och jag brukar ta dom på eftermiddagen allt ifrån 16-19. Helst ska man håll sig i 3-4 Tim men jag brukar satsa på två då jag kissar ofta., man ska ta dessa test mellan 10-20 och inte med morgonurin :) jag tar bara en gång om dagen!

Tack för hjälpen!:)
  • Supertrio
    Sofieelises skrev 2020-01-01 13:12:16 följande:

Jag testar en gång vid ca 12-13 & en gång vid 18-19 (rfsu stickor). Använder även cb advanced (morgon och em).

Okey, skulle också vilja testa vid lunch men det går ju inte att göra på jobbet:/ Hur gör du? Vill gärna få till två testtillfällen men det krockar ju med jobbet.. får kanske testa vid kl 16 när jag är hemma och sen igen vid 20?
  • Supertrio
    Sofieelises skrev 2020-01-01 14:03:41 följande:

Jag pluggar på heltid men är nästan aldrig i skolan, gör det mesta hemma så jag har inte det problemet.. Förstår att det blir krångligt! Du kan inte ta med en plastmugg och smussla in på toan med ett test på lunchrasten? ;)

Vad skönt, då slipper du det problemet iaf:) Haha jo jag tänkte oxå på det, får försöka vara superdiskret med min lilla plastmugg på rasten;)
  • Supertrio

Jag är på cykeldag 6 och avslutade mensen på nyårsafton. Idag fick jag ägglossningssekret, väldigt mycket och precis som äggvita, samma som jag brukar få när jag får positivt ÄL-test?! Det konstiga är dock att jag har långa cykler, oftast 34-36 dagar och har därmed inte ÄL förrän ca cykeldag 20! Känner även av ägglossningssmärta nu. Är helt förvirrad, vad är detta??

• Supertrio

Har ni ägglossningasmärta och ägglossningssekret vid fler tillfällen än vid positivt test? Alltså om symptom på ägglossning sker vid fler tillfällen än bara vid själva ägglossningen??

Jag har både idag och igår mycket ägglossningssekret och smärta vid äggstockarna, precis som när jag brukar ha ÄL. Dock ska jag inte ha ÄL förrän om en vecka... så skumt?:/

• Supertrio
    Scrootie skrev 2020-01-08 14:11:16 följande:

Sekretet får jag oftast bara vid äl, typ två-tre dagarna innan, under samt någon dag efter. Däremot har jag ofta äl-känningar i nästan en vecka innan äl. sedan får jag molvärk två-tre dagar efter ÄL och känner detta fram till ett par dagar innan mensen då det ökar ytterligare. Så sammantaget har jag väl kanske sex dagar i cykeln då jag INTE har typ molvärk. Fan vad deppigt det lät när jag skrev ut det i text :)))

Haha ok, skönt att veta att jag iaf inte är ensam om dessa typ konstanta ÄL-känningar/molvärk typ hela tiden. Men allt blir ju så svårtolkat då!? Har jag ÄL? Är jag gravid? Pms? Mensvärk? Etc etc:)
  • Supertrio

Behöver hjälp!!:)

Ni som kör med både clearblues ÄL-tester OCH vanliga stickor, får ni utslag tidigare på CB eller stickorna? Fick starkt positivt på RFSUs sticka nyss men har konstigt nog inga symptom på ÄL idag? Det hade jag igår och dagen innan. Kan stickorna gett utslag för sent?? Känner typ att alla mina ÄL-symptom var för 1-2 dagar sedan..?? Förvirrad!!

Svar på tråden BIM januari