• Link92

BIM januari

Hej! Vaknade av mensvärk nu på morgonen så bara att inse att vi får påbörja försök nr sju. Det börjar kännas hopplöst, men känns inte det mesta så runt mens? ÄL borde vara runt 11/1 så hinner förhoppningsvis rycka upp mig tills då :)

1/1 - EllaLo

2/1 - juliaslife

3/1 - Planerarbarn19

4/1 - boshab, Fnissnet

5/1- saran92

7/1- scrootie, Hoppas96

8/1 - SofiaSamuelson89

9/1- Barbrastreisand

10/1 - Nataliaaa91

12/1 - Mevi1315

14/1 - Önskarbebis2020, Etaj, elviramaria

16/1 - JeSuisMoi

17/1 - Planerarsyskon2020

19/1 - LittleBiscuit2020, myownworstenemy

20/1 sofieelises

23/1 rmj

25/1 - Nicci

27/1 - Link92

29/1 Loea

• Link92

Hej tjejer!

Jag har varit tyst ett tag men troget läst era inlägg, grattis till alla plus! :)

Är det någon här som håller koll på sina flytningar?

Jag har utifrån tidigare cykler beräknad ÄL nu på lördag men har nu börjat observera mina flytningar och idag bildas väldigt långa trådar när jag drar isär fingrarna. Har läst att detta indikerar hög fertilitet/nära ÄL. Är det någon som har erfarenhet av detta? Antar att det bara är att ligga på men blev nyfiken om någon varit med om samma :)

• Link92
    JenniferO skrev 2020-01-07 12:31:05 följande:

Jag tog ut min spiral den 6/12 och fick efter någon dag en blödning som höll i sig i några dagar. Tolkade detta som mens. Enligt det skulle jag ha haft bim idag eller igår men ingen mens i sikte och gravtest är negativt. Tempen håller sig och jag har molvärk och ömma bröst (brukar aldrig ha det runt mens annars). Blir galen!! Vill inget annat än att ha mens så vi kan försöka igen liksom.. Blir så frustrerad över att inte känna min kropp :( är på CD32 idag..

Jag tog ut min spiral 18/6 och så här såg min första cykel ut. Jag tolkade också första blödningen som mens som du ser och cykeln var helt galen, förmodligen behövdes den tiden för att återkomma till något "normalt". Efter denna cykel (där jag själv inte tror jag hade ägglossning även om NC säger det) har jag haft normala cykler på 27-32 dagar :)

Nu behöver det ju inte vara samma för dig, men tänkte att det alltid är skönt att höra från någon som haft liknande :) Dock väntar jag fortfarande på att någon gång få ett plus, vi kan ju hoppas att det går fortare för dig :)

• Link92
    Loea skrev 2020-01-07 12:52:21 följande:

Har tyvärr inga svar men har samma som dig! Min ägglossning bör vara runt söndag ungefär men har också fått dessa flytningar redan nu. Äter bidrottninggele denna månaden så undrar om det kan ha satt igång det hela lite tidigare. Brukar du ha regelbundna cykler vanligtvis? Tempar du? Man är ju nyfiken på om man kan ha sånna flytningar utan att det är ägglossning.

Ja jag har hyfsat regelbundna cykler! Runt 30 dagar. Har i regel ÄL på CD16 (senaste har skett på CD 15, 18, 16). Jag har tempat sedan juni då jag tog ut spiralen och vi började försöka. Har dock inte undersökt flytningar förrän denna cykel. Jag trooor att jag läst att man kan ha dem några dagar, men är väl bara vänta och se :)
  • Link92
    Loea skrev 2020-01-07 15:05:08 följande:

Ja men då kanske det bara är så att ägglossningen kommer komma inom några dagar. Så långt krav till helgen är det väl inte även fast det känns som en evighet när man längtar. Jag hoppas för min del att det är till helgen jag har ÄL och inte ännu senare! Mår precis som tidigare månader illa, har värk i äggstockarna och är uppblåst. Så det är inte bara flytningarna som är inne på det spåret!

Nej det har du rätt i! Arbetsveckan började ju på en tisdag nu också så är närmre till helg än man tror :)

Åh vad spännande! Jag har aldrig symptom annars runt ÄL utan litar på ÄL-tester och nu kanske även flytningar/sekret då!

Läste om din senaste långa cykel. Brukar du ha oregelbundna cykler annars också?
  • Link92
    Malllin skrev 2020-01-09 12:23:36 följande:

Hej på er!

Jag har så svårt att hitta min ÄL. Testar och testar och upplever det svagare trots att jag är väldigt nära äl nu. Någon som upplevt samma?

Ja absolut! Jag måste typ ta tre test om dagen under minst fyra-fem dagar då min peak alltid visas så kort tid. Tycker det blir så dyrt... Har börjat försöka undersöka slidsekret istället mha Fertility Friend. Detta är min första månad som jag försöker med det och har beräknad ÄL på lördag! Jag får återkomma om hur det funkade :) Vi har försökt bli med barn sedan juni 2019.
  • Link92

Min ÄL kom flera dagar tidigare än beräknat så är på ÄL+7 idag. Liggandet blev därefter, avbrutet dagen innan ÄL och ett lyckat dagen efter. Har verkligen inga förhoppningar denna månad alltså.. Har ömma bröst (vilket jag ofta har mellan ÄL och mens) men lite mer flytningar än vanligt. Det är väl hursomhelst för tidigt för några riktiga symptom :) Jag har lovat mig själv att inte testa tidigt så jag har åtta ovetande dagar framför mig. Tur det är mycket på jobbet!

Efter denna månad blir det kanske uppehåll pga vill inte få barn så sent på året. Min man vill däremot köra på och inte försöka planera så mycket. Är det fler som har sådana här diskussioner?

• Link92
    mandy93 skrev 2020-01-15 20:41:05 följande:

Vi har också haft de diskussionerna i augusti när vi började försöka. Men då tänkte vi väl inte att det ens skulle behöva tänkas på. Nu när vi närmar oss februari och ännu inget plus så har vi väl bestämt att vi kör på ändå, för tänk om det är nästa gång som det blir av?

Jamen precis! Har också börjat tänka orimliga saker så som "tänk om det är tre gånger kvar innan jag blir gravid, då är det ju bra om vi tar de gångerna nu när bf skulle bli när vi ändå inte vill ha barn". Hehe

Vi har försökt sedan juli och visst trodde man att det skulle gå fortare än så här... Men jag försöker att inte deppa! Har de senaste månaderna försökt se det som att jag lär känna kroppen och att det är som ett experiment istället för en galen jakt på plus.
  • Link92
    Loea skrev 2020-01-15 14:02:00 följande:

Det är mitt mål också, att inte hålla på och testa något som inte ens kan testas än. Väntan blir verkligen lång men men..

Jag och min man har sagt samma sak innan, att vi inte vill ha barn så sent på året. Man blir lite kluven till det nu när man är mitt uppe i det och liksom inte vill släppa det riktigt. Samtidigt så hade det ev vart välbehövligt med en pause nu, bara låta det vara och ta nya tag sen. Eftersom det är jag som har koll på mkn kropp och olika symptom är det jag som bestämmer hur jag vill göra med min kropp, så min man är bollplank och ställer upp med att ligga när det gäller men han kan knappast ta över mitt kissande i en kopp och testande så om jag skulle vilja lägga det på is ett tag hade jag bara sagt att jag vill det. Han säger mer att ja för mig så funkar vilket som om det nu är så att han tycker det. Men han hade aldrig kunnat pusha på något när det är så mycket i min kropp.

Jag har inget problem med att det är i min kropp allt sker och att det är jag som får hålla koll osv. Har ändå ett orimligt kontrollbehov så tycker mest det är skönt :) Jag tycker vi precis har börjat få bra koll på det här så vill inte pausa av den anledningen. Min man tror mer på att inte vara så planerad vilket jag har sjukt svårt för haha!

Min svägerska fick precis barn och jag skulle verkligen inte vilja ha det i tråkiga mörka november/december/januari, men det blir ju en orimligt lång väntan om vi ska försöka planera för februari 2021 och framåt... Vi kommer nog köra på ändå.
  • Link92
    mandy93 skrev 2020-01-15 22:30:13 följande:

Vilket fint sätt att se det på! Jag försöker att hålla humöret uppe men har vissa dippar när jag tänker ?nu blir det ingen denna månad heller? eller tänk om det inte går osv. Håller tummarna för att det är denna månad det gäller för oss båda!

Ja visst, det har jag med! Men det är ofta dagen/dagarna precis innan mens och när den väl kommit brukar humöret gå uppåt igen. Hormoner...? ;)

Såg att du också har BIM 23e! Hoppas vi fått till det nu :)
  • Link92

Rekordkort cykel här! Brukar ha 32 dagar. Fick mens idag så denna gång blev cykeln bara 26 dagar (13+13). Hade ju som jag skrev för ett tag sedan låga förhoppningar på denna gång pga överraskande tidig ÄL så känns bra att snabbt hoppa in på nästa försök. Byter härmed grupp! Lycka till alla som är kvar <3

• Link92
    mandy93 skrev 2020-01-23 06:08:47 följande:

Då var det min tur!! Har haft molvärk hela veckan och i natt drömde jag att jag fick ett positivt test. Känns helt sjukt!! BIM idag.

Håller tummarna för er andra i tråden!

Åh grattis!! Lycka till!
Svar på tråden BIM januari