Anonym (vera) skrev 2019-12-07 18:01:50 följande:
Han kanske inte hämtade dem bara för att exet ville utan för att han såg sin chans att få ha sina barn hos sig lite mer. Det behöver ju inte handla om att han tofflar för henne, utan för att han älskar sina barn och vill ha dem hos sig så mycket det bara går.
Du är gravid nu ts men du kommer förstå känslan sen. Går det verkligen inte att ha en mysig kväll MED barnen? Du har trots allt valt en man som har barn, och det är ju bara positivt att han vill ha sina barn hos sig, då vet du att han är en toppenpappa.
Det där är ett lite väl snabbt utlåtande. Jag är inte för att prata om en slapp morsa som struntar i att ta hand om sina barn baserat på att vi vet att hon önskat gå ut EN kväll, det tycker jag är ett för snabbt utlåtande.Detsamma gäller huruvida man ska se pappan som en bra pappa bara för att han väljer att ha sina barn en helg extra. Nej. Han är ingen bra pappa till det barn som ligger i ts mage just nu. Hade han brytt sig om ALLA sina barn så hade han sett till att även det kommande barnet hade det bra genom att se till att mamman som omsluter det kommande barnet har det bra.
Ingen kvinna ska behöva föreställa sig någon känsla som andra vill intala henne att hon ska ha senare i livet. Hon är där hon är just nu, hon ska inte behöva tänka sig in i någon annans situation mer än vad andra tänker sig in i hennes.
Att han hämtar sina barn kan lika väl bero på att han agerar på skuld, och försöker kompensera för att han brutit upp ett hem. Föräldrar som agerar utifrån skuld ger sällan sin familj en bra grund att stå på. Så nej, att han hämtar sina barn så att mamman kan gå på fest betyder inte automatiskt att han är en toppenpappa.
Men i övrigt kan jag hålla med dig i att det kan vara så att han vill ha sina barn hos sig. Men ska man se det ur den synvinkel som min sambo och hans ex hade det, att de alltid såg till att byta tillbaka, så blir ju summan av tiden ändå densamma. Han tar barnen nu och sen får mamman vara med barnen extra en annan helg. Men med det att det fanns en annan person här som hade förväntat sig något annat av kvällen. En vuxen människa som inte fick vara med och styra sin egen tid.