Mysiga barnfria helgen förstörd igen
Är själv bonusförälder till 2 ungdomar (har funnits i deras liv i 6 år) och vi har 1 gemensamt mindre barn. I början var det också varannan vecka men sen så blev det heltid. Jag personligen tyckte mest synd om min 2 bonusar, deras biologiska farsa sket i de och flyttade till en annan stad långt bort. De hade plötsligt förlorat sin andra förälder. Han flyttade bara pga egoistiska skäl. Jobb och bostad fanns i staden där vi bor. Så det var ingen hållbar ursäkt. Mina bonusar mådde så fruktansvärt dåligt. Och det enda jag kunde göra då (vi hade inget gemensamt barn då) var att finnas där för de och deras mamma. Så personligen så "störde" de inte mig. Jag älskar de. Men ja, det är jobbigt ibland. Men det hade varit lika jobbigt om de var "mina egna". Är helt övertygad om det!
Du måste acceptera livet som ni har, eller så måste du flytta. Därför att dina bonusar kommer att känna av att du tycker att de är "i vägen" och att du stör dig på de. Prata med din man gällande detta med att han tar barnen när deras mamma ska ut och festa. Säg att du inye uppskattar det. Hade det varit så att ngt hade hänt så hade du tyckt det var självklart att de ska hem till er.. Men att han ställer in er helg pga av att hans ex ska ut och partaja är inte ok med dig. OBS! Ta först reda på om det är så att din man inte gjort en deal med exfrun. T.ex Exfrun: "snälla, om du tar denna helg så tar jag två valfria helger istället..?" Din man: "OK"